• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cancoat vragen

DetaiLeo

Detailing guru
15 jun 2020
416
138
45
Heerenveen
Bom Dia, goedemorgen!

Ik heb wat vragen over Cancoat welke ik niet direct heb gevonden op het forum, c.q. Youtube.

  • Het aanbrengen van het product kan met een MF, is deze doek na aanbrengen nog bruikbaar of kan je die wegdoen
  • De standtijd is "beperkt" in de EVO variant tot een jaar (mogelijk langer) bij "normale" glascoating is het weghalen van de coating polijstwerk, is dit bij Cancoat ook het geval, of lost deze gaande weg "op" en heb je na verloop van tijd weer enkel lak (zoals een Wax)
Alvast bedankt voor alle antwoorden.

Grtz
 
Goedemorgen Leo,

Het antwoord op de vraag of je de doek kan hergebruiken. Dat is een nee de doek wordt na 1 dag toch stijf zoals bij een traditionele coating. En raad ik je dan ook aan om deze te deponeren.


Het antwoord op vraag 2 durf ik je niet te geven en ga ik dit topic volgen. (cancoat zit pas 3 maanden op de auto van de vrouw)
 
Cancoat lost niet op, maar 'slijt' (mechanische en UV slijtage). Dus ja, na verloop van tijd zul je een 'kale' lak overhouden.
Polijsten is ook bij Cancoat nodig om de aangebrachte laag te verwijderen.
Coating voegt laagdikte toe, ook al is deze bij Cancoat zeer minimaal, hij is er weldegelijk.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Maar zie je effect van wassen met boosters (zoals Bathe+ bijvoorbeeld), tussentijds behandelen met bijv. Cure, of is het daadwerkelijk de Cancoat laag @expor ? ;)
 
Ik gebruik alleen Cure, maar niet heel vaak (ik was de auto ook te weinig de laatste tijd).

Dit is een jaar geleden inmiddels maar na een hele winter niet wassen (en geen Cure) sinds wissel naar wintervelgen (~3k gereden) en alleen prewash (Monello foam) zag het er zo uit:

Overigens ziet het er nog steeds zo uit een jaar later, maar sindsdien nog geen 5k gereden. Na daadwerkelijk wassen is het nog veel mooier ;).