• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cancoat, wetcoat en cure of alledrie?

Zwelgje

Detailing trainee
12 sep 2012
70
40
49
Rotterdam
Van de zomer ga ik een rondreis maken met de Fiat 500 en deze wil ik graag zo goed mogelijk beschermen tegen vuil enz.
We gaan een maand weg en rijden ongeveer 7000 km en ik verwacht hem niet te kunnen wassen onderweg.
Voor dat we weggaan wou ik ook niet polijsten, dat doe ik als ik terug kom. En uiteraard gaan er een paar doeken mee met een flesje spray & wipe om de ruiten schoon te maken en vogelpoep te verwijderen.

Wat zou de beste bescherming geven? Ik dacht zelf aan cancoat en deze een week later nog met cure of wetcoat te doen of beide. Of bathe+ kan ook.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Het gaat dus niet perse om glans, maar meer om bescherming. Al is rondrijden met een mooie wetlook geen straf natuurlijk :-D
 
Heb vorig jaar een soort gelijke lange rondreis gemaakt naar Griekenland..
Een maand vooraf auto in MOHS gezet en week voor vertrek nog de Cancoat en Cure erop.

Gedurende de reis is de auto heel erg vuil geworden, ook mede door onverharde wegen in Griekenland.

Auto ook niet gewassen onderweg, alleen een keer afgespoten bij een zelfwash met vlekvrij water.
Bij terugkomst auto natuurlijk geheel nagelopen en heb toen totaal geen krasjes, swirls of iets dergelijke kunnen waarnemen.
Coating heeft toen echt zijn werk goed gedaan.

Zelfs nu een jaar later en in totaal 18.000 km verder is de auto nog bijna geheel swirlvrij.

Waarom dus niet meteen een coating als MOHS of Prime erop?
 
Een volledige coating is nu gezien het weer nog niet handig en ik kan ook nergens binnen staan. En dan zit ik ook nog met de droogtijd. Vandaar dat ik voor cancoat ga, dat werkt net iets makkelijker in mijn geval.

Ik denk dat ik voor 2 lagen cancoat ga en een paar dagen voor vertrek nog een keer met cure naloop.
 
En als ik in een warme dag in mei of warme zomer dag me auto vroeg in de ochtend in de cancoat zet?Want mijne kan ook niet binnen staan maar wou dan een dag kleien,polijsten en afnemen met prep en daarna de volengende dag vroeg de auto wassen en rondje prep en dan zorgen dat dat auto om 10 of 11 uur in de cancoat staat
 
Zo ga ik het ook doen. En cancoat kan je na een paar uur beschermen met cure tegen de eventuele regen.
Als de weerberichten kloppen wordt het volgend weekeind al weer warmer :-)^