• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cancoat

greenman

Detailing chief
9 okt 2011
371
88
44
Ik wil Cancoat op mijn wieldoppen aanbrengen en zag op filmpjes dat ze het op een doek spuiten en met een schone doek afnamen.
Kan ik na het wassen van de doeken deze nog gebruiken voor een wax aan te brengen of wordt de doek hard door de Cancoat?
Doeken die ik heb zijn ,Peluche Verde en Bianco en Piccolo Nero en Deluxe Mega Towel
 
Als je de doeken onmiddellijk na gebruik in een emmer met warm water doet en ze daarna meteen wast kun je je ze hergebruiken. Maar de doek voor het opbrengen zou ik enkel nog gebruiken voor hetzelfde doeleinde.
 
De doeken zullen na het wassen zacht aanvoelen maar ik neem altijd het zekere voor het onzekere en gebruik deze doeken niet meer voor doel einde die te maken hebben met de lak.
(Zou toch zonde zijn als je krassen maakt op een strak gepolijste lak)

Maar dat is dan mijn mening ik gebruik deze doeken dan wel weer voor uitlaten etc.
 
Kan ik zoals in het filmpje de cancoat op een doek spuiten en dan aanbrengen en dan met een schone doek afnemen?
 
Ja uiteraard. Maar waarom zou je dat doen?


  • Met zo'n blokje kun je veel nauwkeuriger werken
  • Doekjes voor op t blokje zijn goedkoper dan doeken
  • Doeken kun je de Cancoat mee afnemen, en weer gebruiken voor andere vieze klusjes.
 
Ja uiteraard. Maar waarom zou je dat doen?

Omdat dit niet altijd lekker werkt voor Cancoat. Kan soms voor vlekkerigheid of strepen zorgen, heb ik begrepen. Zelf nog niet meegemaakt, maar is ooit aan bod gekomen tijdens een Gyeon Clinic.

Je kan ook kijken naar een Disco Duo. Zelfde materiaal als een MF doek, maar niet zo duur en je kan er preciezer mee werken dan met een doek.
 
  • Leuk
Reactions: Tomas en RoyR
Nee, het zal ook niet vaak voorkomen en ik weet dat meerdere mensen hier op het forum het zonder problemen op die manier gebruiken.
 
Kan ik een uur na de behandeling ook een andere spray sealant aanbrengen dan Cure?Ik heb namelijk nog best veel spay sealant staan van een soort gelijk product als Cure
 
Ik gebruik zo'n microvezelsponsje om Cancoat aan te brengen. Na gebruik gaat het de vuilbak in. Wel steeds in de gaten houden of het oppervlak niet droog is geworden. Ik gebruik er een paar per auto.
114571
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr