• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Car Dryer aanschaffen, of...?

LAWRENCIO_XD

Detailing guru
27 nov 2018
1.160
158
29
Groningen
Nu bekend is geworden dat CC een mooie Black Friday aanbieding heeft voor de Monello Maestro Car Dryer, begin ik toch te twijfelen om er misschien eentje aan te schaffen. Kwalitatief weet ik dat dit apparaat uitstekend is na het lezen van meerdere reviews. Echter, ik probeer voor mezelf te bedenken of het ook echt toegevoegde waarde heeft buiten het normaal drogen met een droogdoek en drooghulp.

Daarom de vraag: Waarom is een Car Dryer een toegevoegde waarde voor een hobby detailer en wat zijn voor jou de belangrijkste redenen om er toch eentje te hebben?
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Oplossing
Ik heb mijn Monello Maestro ook al vanaf de pre-order. Mijn gedachte was om daar bij elke wasbeurt de auto mee droog te blazen, maar in de praktijk blijkt dat ik hem daar niet elke keer voor uit de tas haal. De voornaamste reden hiervoor is dat het toch langer duurt dan ik gedacht had
Toch heb ik zeker geen spijt van de aankoop. Ik gebruik hem toch regelmatig, nl. altijd voordat ik ga polijsten of waxen. Anders heb ik daarbij altijd wel last van druppels die later nog tevoorschijn komen uit spiegels en kieren.
Hij heeft dus zeker een toegevoegde waarde en ik zou hem niet meer willen missen.
Nog een tip: ik gebruik tijdens het droogblazen ook altijd een doek, die ik naast de plek houdt waar ik aan het blazen ben. Zo blaas je de...
Ik heb alleen de sidekick gehouden zijn grote broertje heb ik weggedaan. Ik vind het makkelijk om spiegelkappen ,nummerborden en bv een gril droog te blazen maar de rest doe ik met een droogdoek.
 
Ik vind het persoonlijk zijn geld niet waard en een heel gedoe om het te gebruiken. Als ik zelf eens echt nood heb om de kieren en randen snel te drogen dan gebruik ik mijn compressor. Ik zou eerder opteren om een compressor aan te schaffen want die kan je voor verschillende doeleinden gebruiken. Ik zie er mijn geen hele auto niet mee drogen maar combinatie droogdoek en compressor is ideaal. Al gebruik ik het enkel als het snel moet gaan want ik beschik over kalkvrij water dus kan het gewoon uit zichzelf opdrogen zonder vlekken na te laten.
 
Ik wil hem ook gaan gebruiken in combi met de droogdoek, vind niks erger dan klaar zijn met alles en dan gaan rijden en nog hier en daar watersporen zien lopen. En wat jij al aangaf het uitblazen van de wollen pads is ook handig evenals het stof verwijderen na polijsten Doe ik nu met een lamswollen plumeau.
 
Ik zit ook nog te twijfelen tussen een grote blower (Maestro) of bijvoorbeeld een kleine Metrovac Sidekick/Bigboi Buddi. Natuurlijk krijg je meer lucht met grotere snelheid uit een grote blower, maar een kleine blower is dan weer wat handzamer?
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Dat is ook een optie alleen lijkt me de buddy minder handzaam dan alleen een slang. En met een slang van 5 meter kan de motor een stukje weg zetten zodat je minder last van het geluid hebt. Tenminste dat is mijn gedachte hoor.
 
Ik ben ook tevreden over de Monello Maestro!
Ik heb hem sinds de introductie. Ik gebruik hem vaak alleen voor het droogblazen van kieren, logo's en dergelijke.
Soms gebruik ik hem in het interieur, omdat je daar ook niet altijd overal bij kan.
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Ik heb een Sidekick gehad en ik vind de Maestro juist handzamer. Doordat de Sidekick best zwaar is raakt je arm best snel vermoeid. Door de slang van de Maestro hoef je die eigenlijk niet te verplaatsen als je aan het drogen bent en houd je alleen de slang vast. Dat werkt een stuk prettiger.

Over het geluid van de machine zou ik me geen zorgen maken, want de grootste herrie komt van de lucht die je ergens tegenaan blaast. Gehoorberscherming is ook zeker aan te raden als je ermee aan de slag gaat.
 
Ik ben ook blij met de Maestro. De lange slang vind ik prettig. Meestal verplaats ik het apparaat 1 x tijdens het drogen. Dat is genoeg. Vanwege de snelheid doe ik het meestal samen met droogdoeken. Maar voor de spiegels, wielen, kieren en achter de nummerplaten vind ik het ideaal. Zeker als je de auto wast voor het poetsen, dan wil je niet dat er overal water uit komt tijdens het poetsen.

Enfin, ik wil niet meer zonder. Alleen de herrie, dat is wel een dingetje. Gehoorbescherming is echt aan te raden.
 
De combinatie droogdoek, blazer begrijp ik niet‍♀️Ofwel het ene ofwel het andere lijkt me.
Is ook niet de bedoeling elk druppeltje na te jagen! Best met een quick detailer de rest drogen dan!
Ook steeds regenwater gebruiken lijkt me normaal, ivm kalkvlekken! Ik gebruik de maestro en in de wagen de sidekick.
 
@LAWRENCIO_XD heb je er nog 1 besteld, ik wel en bevalt erg goed wel even oordopjes in wanneer je langs kiertjes gaat met de luchtslang. Verder zeer tevreden. En ze hebben gelijk wat opties betreft tov de Bigboi je zet hem toch op het warmst en vaak op hoogste stand.
 
@schaef Nee, ik heb uiteindelijk toch besloten om er niet eentje te bestellen. Zelfs met de BF korting vond ik het best wel veel geld voor iets wat voor mij in ieder geval beperkte toegevoegde waarde heeft op dit moment. Ik kom de laatste paar maanden niet veel toe aan detailen door m'n studie (en stage) dus ik dacht ik schuif het even op de lange baan :)
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Wie overtuigt mij ervan om een dryer aan te schaffen om na het wassen het water wat tussen de kieren en riggels zit te verwijderen voordat je gaat polijsten? of rij je even het overtollige water eraf in de straat?
En dan twijfel ik nog tussen een BigBoi mini en die Maestro. Bij de BigBoi zit momenteel 9m slang en de prijs is iets aantrekkelijker dan de Maestro met 5m slang en waarvan ik veel lees dat ie zoveel lawaai maakt.
Shoot me !
 
Eenmaal in bezit, dan wil je niet meer zonder en vraag je je af waarom je niet eerder de knoop hebt doorgehakt!
de 5 meter is met verrijdbaar onderstel meer dan zat. Verder inderdaad even de test van @tinus doorlezen ;)