• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carbon reinigen en beschermen ?

turboke

Detailing addict
16 sep 2010
170
62
Hey iedereen. Net een nieuwe wagen gekocht, maar aangezien het dak en de spiegelschelpen vervaardigd zijn uit carbon, zou ik willen weten hoe je dit materiaal het beste kan reinigen en beschermen ? Iemand een passend antwoord op deze vraag ?
Dank bij voorbaat !!
th_BILD0528.webp

Is het echt carbon of plakfoliecarbon?

In het geval van het eerste zit er (waarschijnlijk) een blanke laklaag overheen. Behandelen zoals je ook de normale lak zou behandelen.

Bij de folie variant iets voorzichtiger te werk gaan. Gewoon in de wax zetten is geen probleem.
Voeden met een glaze heeft geen zin ;)

Dat er een blanke laklaag aanwezig is, is wel waarschijnlijk maar pas wel op.
Het kan ook zijn dat de bovenlaag gewoon de hars is waarmee de carbon wordt afgebakken.
Die zal een behoorlijk stuk zachter zijn dan lak en eerder de middelen voor kunststof waarderen.
Vraag even na bij de dealer.

Hans

Dealer kent er m.i. geen bal van. Omdat ik tevens met chromé dakbogen zit, stelde hij me voor om er met polijstmiddel over te gaan, wat ik ten zeerste in twijfel trek.

Op 24 september 2010 ontving ik uw e-mail omtrent de afwerking van de carbon delen bij de Peugeot modellen.

Helaas beschik ik niet direct over de gevraagde informatie.
Om uw vraag te kunnen beantwoorden heb ik nog enige tijd nodig.
Ik zal u zo spoedig mogelijk een reactie geven.

Ik vertrouw erop u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd en bedank u voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,
PEUGEOT NEDERLAND N.V.

Richard Heerink
Peugeot Contact Centrum
Internet: www.peugeot.nl

Ik ben eens nieuwsgierig naar het antwoord, en bedankt voor het mailtje ! Ik zit ook met het volgende probleempje, bij het poetsen van de chromé, met een produkt dat daarvoor speciaal is ontwikkeld, krijg ik sommige vlekjes niet verwijderd...Het lijken een soort "druppels" die zich precies in de chromé bevinden, een raar fenomeen.

vandaag dit gebruikt:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/NXT_Generation_All_Metal_Polysh_142_g_G13005EU_100085

op chromen omlijstingen van de ramen en op de Remus uitlaat...
Damn lekker spul zeg! alles blinkt weer als nieuw :D

Geachte heer ....,

Op 24 september 2010 ontving ik uw e-mail omtrent de afwerking van de carbon delen bij de Peugeot modellen.

In eerste instantie wil ik u danken voor uw interesse in Peugeot. In antwoord op uw vraag kan ik u meedelen dat het carbon dak is afgewerkt met lak. Dit is slijtvaster en behoeft geen onderhoud. ( :roll )

Mocht u nog meer vragen hebben dan kunt u ons ook telefonisch bereiken op 0800-PEUGEOT (0800-7384368).

Ik hoop u hiermede voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
PEUGEOT NEDERLAND N.V.

Linda Zelissen
Peugeot Contact Centrum
Internet: www.peugeot.nl
Telefoon: 0800-PEUGEOT (7384368)
Ingeschreven K.v.K. te Utrecht, nummer 30068414

Het is dus lak, en dat dat onderhoud nodig heeft weten we hier zelf wel w^^w

Hans