• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean.com stopt met het aanbieden van PayPal als betaalmiddel.

Zow dat is een onbeschofte manier van oplichting, en een hele merkwaardige manier van Paypall, je hebt alle bewijzen en toch wordt je in het ongelijk gesteld.

ik gebruik paypall al jaren als koper, door de jaren heen verschillende malen geld terug moeten vragen als er weer eens een e-bay (lees China) verkoper onbetrouwbaar bleek, tot nu toe is dat altijd goed gegaan.
Wel heb ik 2 staps verificatie ingeschakeld staan omdat het ook van kopers nog wel eens voorkwam dat er spullen afgerekend werden die zij niet besteld hadden en paypall niets deed om de criminelen tegen te houden.

Maar ik snap dat jullie meteen paypall eruit gegooid hebben, ik betaalde volgens mij bij jullie ook altijd met paypall, maar dat kan ik net zo goed doen met ideal en dat zal in de toekomst dan ook gedaan worden.

internet oplichters worden steeds brutaler dat blijkt maar weer, en als je ze aan wil pakken dan gaat het je in dit geval een veelvoud kosten van wat het opgeleverd, je kunt hoogstens de info delen met soortgelijke webshops in het land waar hij woont.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ooit een keer een documentaire gezien wat er allemaal bij Bol.com terug komt.
Gebruikte scheerapparaten, frituurpannen, Senseo’s enz.
Kleding hetzelfde verhaal, gewoon gedragen en terug sturen.
Allemaal wordt het gewoon gecrediteerd omdat het teveel moeite kost om het aan te vechten voor een bedrijf.
En natuurlijk wordt deze kostenpost gewoon doorberekend aan de ’nette’ klanten.
Bizar wat mensen doen voor een paar centen en ondernemers daarmee een poot uitdraaien.
 
Ook ooit gezien dat er 50 karren met retouren per dag binnenkomen. Bizar..

Een journalist van RTL4 volgens mij nam de proef op de som met een tostie apparaat.
Besteld, tostie met veel kaas gemaakt (zooitje) en daarna zonder schoonmaken ingepakt en retour gestuurd. Netjes gecrediteerd.

De kleine en gewone ondernemer moet het maar zien op te boksen tegen die giga-winkels met hun retourbeleid.
Carclean is altijd onwijs coulant met probleempjes maar snap echt wel dat ze Paypal aan de kant zetten als die beslissingen nemen zonder enig overleg.
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Bizar dat het allemaal zo makkelijk gaat @Tim
Snap helemaal dat jullie met Paypal stoppen als betaalmiddel.
Heb er een keer gebruik van gemaakt. Toen ik op het werk was. En een mooie aanbieding niet wou laten liggen o_O
Verder gebruik ik het ook zelden. Er gaat alleen maandelijks geld van af voor een Adobe pakket.
Jaren geleden gebruikte ik het om wat te bestellen in China. Tegenwoordig niet meer.
 
RTLZ heeft regelmatig van dat soort uitzendingen. Vond het erg interessant om te zien.

Wat mij het meeste bij bleef was niet alleen het gebruiken en/of slopen en terugsturen, maar ook met name de vele ''Ik heb mijn pakketje niet ontvangen, waar blijft het?'' en zo vervolgens een dubbele bestelling kunnen ontvangen. De overtreffende trap hiervan was dan één van de bestellingen weer retourneren en je geld weer terugkrijgen; Gratis producten.
 
Het is een soort oplichting en ze komen ermee weg door de consumentenbescherming, bescherming van een betaalplatform, social media of simpelweg omdat de controle van de retouren teveel kost. Een gala jurk bestellen, deze een keer goed gebruiken om de dag erna terug te sturen. En dat zonder enig blikken of blozen.

Ik ben van een generatie die bijna 50 is en doe dat soort dingen nooit uit principe.. anderen denken daar blijkbaar anders over.
 
Simpel: alles voor een positieve review. De terug gestuurde producten bij bv BOL worden later in grote partijen verkocht aan opkopers. Daarnaast zijn er zulke afspraken met leveranciers gemaakt, dat het meeste gecrediteerd wordt vanuit de leverancier. Zodoende kost het BOL (bijna) niets. Coolblue is daar ook heel makkelijk in, ook hier "alles voor een glimlach".

Helaas heb je altijd mensen die er misbruik van maken, maar dit is ingecalculeerd en zit in de prijs berekend.

Nog zo'n voorbeeld is de zelfscan kassa's bij de grootgrutters. Ook hier lopen heel wat mensen de deur uit met een tas vol en slechts 5 artikelen te hebben gescand. Maar omdat personeel aan nemen duurder is, is het verlies dekkend.

Greetz Emiel
 
Ik had ooit in 2007 een pp account aangemaakt. Echter gebruikte ik het al jaren niet meer of heel erg weinig. Toen kwamen ze er eind vorig jaar mee, dat als je pp niet gebruikt het je 12 euro per jaar kost,.. Toen maar opgezegt.

Goeie keuze!
 
Paypal is voor mij een prima betaalmiddel op eBay of AliExpress, verder gebruik ik het nergens voor want het kost altijd extra en duurt ook nog eens een paar dagen voordat het geld daarwerkelijk van je rekening is.

Lekker afschaffen Paypal na zo’n claim. Tegenwoordig zijn er meer dan genoeg mogelijkheden voor betalen (Bijv applepay)

Het kost alleen extra in Nederland.
Niet bij alle bedrijven natuurlijk maar heb het nog nooit elders voorgehad.
 
Ooit een keer een documentaire gezien wat er allemaal bij Bol.com terug komt.
Gebruikte scheerapparaten, frituurpannen, Senseo’s enz.
Kleding hetzelfde verhaal, gewoon gedragen en terug sturen.
Allemaal wordt het gewoon gecrediteerd omdat het teveel moeite kost om het aan te vechten voor een bedrijf.
En natuurlijk wordt deze kostenpost gewoon doorberekend aan de ’nette’ klanten.
Bizar wat mensen doen voor een paar centen en ondernemers daarmee een poot uitdraaien.

In het programma “voor hetzelfde geld” hadden ze een bbq gekocht en alles erbij voor een groot tuinfeest.

Alles is terug gezonden en netjes terug betaald.
Kledij met veel vlekken en op en uitgerookt.
De gebruikte en niet gereinigde bbq inclusief.
Ongelofelijk
 
Die mensen zijn inderdaad erg triest. Wat velen echter niet weten is dat grote webshops, supermarkten, ed ook steeds meer gebruiken maken van AI en customer tracking. Hierdoor kunnen ze sommige klanten weren (oa als klanten dit vaker gedaan hebben), maar soms ook op basis van het ‘gedrag op de website’ het risico inschatten, om de prijzen daarop aan te passen/extra controles uit te voeren.