• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarDip (Rubber Dipping)

Wat ik mij nog afvroeg is hoe je de wrap/plastidip/rubberdip nu het best kunt beshchermen, met een spraywax/sealant? En hoe werkt het met wassen?

Ik vind het resultaat netjes hoor! Plasti dip krijg je nooit helemaal strak, dus dit ziet er (vooral voor de 1e keer) super uit!

Wat betreft het wassen. Ik heb laatst een auto gewassen met een zwart plasti dip dak en dat vond ik niets. Het is net of je een condoom aan het wassen bent. Als het losse vervuiling is gaat prima, maar als er vervuiling zit vastgeplakt is het niet handig.

De prijzen die je hanteert zijn meer dan logisch. Met het gegoogle van tegenwoordig mag je helemaal niets meer verdienen blijkbaar.

Wax of sealen van dat spul hoef je niet te doen, dat spul is zo stroef dat het niet uit te poetsen valt.

Steenslag hoef je niet bang voor te zijn, het blijft rubber. Heb het nu 25.000km op mijn grill zitten en nog geen enkele steenslag putje.

@IbizaSigno: ik zag gisteren toevallig een filmpje op youtube over een auto die werks afgespoten met een HD en daarna zelfs door de wasstraat ging ..... no problem ( in zoverre, geen details mbt 'swirls' geplaatst dus kan er niks over zeggen )
Het lijkt mij ( geen ervaring ) dat er best een laagje spraysealant op zou kunnen, wat ik er van lees is dat het zga op alles wel pakt ..... maar goed, een test zou nog interessanter zijn ( wie o wie heeft ervaring ( mag ook velgen zijn bv ))

Ik las dat Johan van CarClean laatst zijn dak in de dip heeft gezet .... wellicht kan ie er wat over vertellen ( middels Dibbuz bv, daar hij alhier anoniem op het forum is )

IbizaSigno;329322 zei:
Wat ik mij nog afvroeg is hoe je de wrap/plastidip/rubberdip nu het best kunt beschermen, met een spraywax/sealant? En hoe werkt het met wassen?

Je hebt ook een gloss laag die je eroverheen kan spuiten als toplaag. Hierdoor voelt het minder rubberachtig aan en krijgt het een glas zoals bij gewone lak.
Ik heb het bij cardipnl laten doen en ze hebben ook een webshop.

Ik heb de spiegels van mijn auto laten plastidippen. Ik heb ervoor gekozen als toplaag een transparante glanslaag erop te laten spuiten. Hierdoor voelt het minder rubberachtig aan en krijgt het een mooie glanslaag zoals bij gewone lak.

grandscenicman;340148 zei:
Doet me spontaan denken aan Astrid Bryan.........met haar "pussywagon" :lol
http://www.autoblog.nl/nieuws/de-modebewuste-range-rover-evoque-van-astrid-bryan-58465

Gaaaaaf! Moet ik toch nog wat meer onderdelen gaan plasti dippen!

Audi-TT-RS-pink-1.webp

Krijg ineens een mega zoete smaak in mijn mond maar nee, dit wordt niet de volgende puur op kleur haha

Maar hoe zit dat nou met plastidip precies met het volgende?
Kan een .... of een .... nu zomaar langs je auto lopen en het spul er in principe met 1 nagel zo aftrekken zodat je weer opnieuw kunt beginnen voor een paneel?

Dat denk ik namelijk altijd, misplaatst?
(-omdat lowlifes niet van spullen af kunnen blijven..)

Volgens mij moet je om een beginnetje te maken goed peuteren hor!
Er is laatst een auto tegen mijn roze spiegel aan gereden en er zat een kleine beschadiging op ivm een hele kras, zoals je al snel hebt met gewone lak.
Ook kan ik op de plaats van de beschadiging de plastidip daar nog niet los trekken....

Je zult idd eerst een stukje moeten peuteren voordat je het eraf kunt trekken. En dan nog zal het niet meevallen!
En ben blij; ik zou liever hebben dat ze me de plastidip eraf peuteren dan een kras maken:)_[]

Mijn zoon heeft zijn Opel Manta (86), enkele maanden geleden laten plastidippen, ook al had ik hem verwittigd niet te doen, maar ach... We zijn nu 4 maanden verder, en ja hoor...
1) Kleur (helgroen) begint te verschijnen (vlekkerig door zonlicht vrees ik).
2) Vliegenlijken ed zijn bijna niet te verwijderen van spiegels en motorkap.
3) Gemorste benzinevlekken niet meer te verwijderen....
Heel dat plastidipgedoe trekt naar mijn bescheiden mening op niks, het is beter te sparen om een auto te laten herlakken. En het gaat hier om een wagen waar 6 lagen plastidip opzitten.

Nieuw laagje erover....

Hoewel ik na 4 maanden wel erg snel vind.
Meestal na 2-3 jaar een verse laag is 'normaal'.

Met welke dip is de Manta gespoten?

De echte plastidip uit de USA, of de Duitse tegenhanger (waarvan ik hoor/lees dat deze beduidend van mindere kwaliteit is).

En krasjes ed zijn prima te verhelpen door met een vinger (met nitril glove) gedoopt in de verdunner er overheen te wrijven.
Daarna plaatselijk opnieuw een laagje dip aanbrengen.

UPDATE:

Van het weekend de Alfa voorzien van een nieuwe kleur.

We hebben aller eerst de witte laag eraf gehaald omdat we alles eraf gingen halen de auto niet gewassen w^^w

EA04A85D-172B-46CB-B2A0-C477114422CE.webp

670B2434-6362-49EB-B4A5-A8620EF8E496.webp

1563288A-1A19-443D-A4FF-ADD2EF8BA3AB.webp

566F2426-172F-4660-AE7B-AA14950C88DD.webp

Na alle vorige dip er af gehaald te hebben de auto grondig gewassen/reinigen.

Klaar voor zijn volgende DIP:

C0351408-5EE1-4FDD-8E3F-1DD2226B644C.webp

Met als resultaat: GUN METAL GREY (sorry voor telefoonfotokwaliteit de auto lijkt op de foto heel ruw dit is niet zo)

B9D753BC-A286-4D7E-8880-E2CD448DA4DE.webp

CDCC0A2F-D9A6-4CAD-88C0-AA11BB07342E.webp

3D80C531-F6B4-4666-87A8-C8785C4873DD.webp

B018947A-B3EC-406B-9EEA-3F4FBFB292FE.webp

Op naar de volgende DIP.....