• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carnauba wax en vrieskou

Tracermp3

Detailing rookie
8 dec 2008
45
0
Een weekje geleden heb ik wat krassen verwijderd van een zwart metallic polo (alleen het dak). Meteen een mooi moment om wat nieuwe spulletjes te proberen. Na het polijsten heb ik PB Black hole en daarna als wax CG Pete's 53 gebruikt. Het dak was weer als een spiegel en gaf een mooie diepe wetlook.

De afgelopen nachten vroor het weer een graadje of 5. Het vreemde was dat op het dak ijskristallen gingen ontstaan. Normaal vriest een autodak of de hele auto mooi egaal wit. Nu aparte kristallen dus. Op de foto is het een beetje te zien.


afb015sl0.th.jpg



Hebben jullie hier ervaringen mee of heb ik toch iets verkeerd gedaan.
 
Ik had dit van de week op mijn vooruit ( had de auto nog niet gewaxt )
De voorruit was behandeld met Rain-EX ( de ruit voelt alsof het gewaxt is.
Ik denk dat het komt omdat het vocht er heel mooi verspreid op bevriest. Ziet er wel mooi uit, maar als het ontdooit en verdampt, is het dan nog wel mooi of heb je dan vlekken?
 
Is geen probleem hoor, heb ik nu ook op mijn pas gewaxte auto. Komt gewoon omdat het water (damp) anders op het oppervlak ligt dan bij niet of minder gewaxte auto's. De ijskristallen vormen zich dan anders. Is wel een apart gezicht.
 
dionio zei:
Ik had dit van de week op mijn vooruit ( had de auto nog niet gewaxt )
De voorruit was behandeld met Rain-EX ( de ruit voelt alsof het gewaxt is.
Ik denk dat het komt omdat het vocht er heel mooi verspreid op bevriest. Ziet er wel mooi uit, maar als het ontdooit en verdampt, is het dan nog wel mooi of heb je dan vlekken?

Vandaag was de auto weer helemaal schoon opgedroogd. Had het nog nooit eerder gezien behalve vroeger op enkel glas als het meer dan een graad of 10 vroor.
 
stimpy68 zei:
Is geen probleem hoor, heb ik nu ook op mijn pas gewaxte auto. Komt gewoon omdat het water (damp) anders op het oppervlak ligt dan bij niet of minder gewaxte auto's. De ijskristallen vormen zich dan anders. Is wel een apart gezicht.

Je ziet dan wel verschil met andere soorten wax. M'n passat (zelfde lak) staat in de meg nxt 2.0 en daar zie je het niet op. Het is zeker een apart gezicht. Vooral aan het begin van de nacht als het gaat vriezen dan zie je ze langzaam ontstaan. Het heeft het te maken met de hardheid van de wax ?
 
Ha ja, ik heb dat ook!

Vind dat wel een leuk gezicht eigenlijk, en bij collega's was het dak gewoon echt wit....

Maar ook ehb ik gemerkt, dat als het begint te vriezen. Mijn auto minder snel wit word, dan andere slechter behandelde auto's.... :D
 
Geen probleem, zie onderstaande foto's. Deze zijn enkele weken geleden gemaakt tijdens de vorige vorstperiode. Op de laatste 2 foto's is duidelijk te zien dan de beading niet heeft geleden onder de ijsbloemen. :) De wax was overigens Natty's Blue op een laagje EX-P

DSCN2706.jpg


DSCN2707.jpg


DSCN2708.jpg


DSCN2709.jpg
 
DKBM zei:
Geen probleem, zie onderstaande foto's. Deze zijn enkele weken geleden gemaakt tijdens de vorige vorstperiode. Op de laatste 2 foto's is duidelijk te zien dan de beading niet heeft geleden onder de ijsbloemen. :) De wax was overigens Natty's Blue op een laagje EX-P
Mooie duidelijke foto's. Het blijft toch een bijzonder verschijnsel en apart dat het niet bij alle waxen dit effekt geeft.