• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carpoint ja of nee.

Onno

Detailing rookie
27 mrt 2010
7
0
Hallo allemaal,

Een poets machine van Carpoint, dit is een goedkoop apparaat, maar is volgens mij wel redelijk om te gebruiken.
Nu mijn vraag, ik ga maandag mijn Mini poetsen aan de hand van het 5 stappen plan van meguiars, kan ik deze veilig gebruiken?
Of zeggen jullie het is beter gewoon met de hand!
Of dan het waxen bijvoorbeeld goed hiermee gaat, of het voeden, noem maar wat.
Graag hoor ik van jullie, het is natuurlijk niet het beste van het beste, maar ik begin net met poetsen en het moet wel leuk blijven ;)

Bedankt.
Onno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haha nou ik weet al genoeg, bedankt jongens voor de reacties :D
Ik ga lekker met de hand aan de slag, lijkt me overigens ook prima te doen :).

Verder als ik het stappen schema:
http://meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=1174
Goed aanhoudt, dan kan er vrij weinig mis gaan toch?
Ik weet vooral niet wat ik van het kleien moet verwachten :) Maar gewoon rustig aan beginnen en de tijd nemen, totdat de lak gewoon netjes glad aan voelt he? :)
Heb al veel zitten lezen, maar ben benieuwd.
 
Verwacht niks, maar laten het grote wonder over je heen komen !
Geloof me, er gaat een wereld open. Vanaf het moment dat je het gaat doen ( je voelt echt meteen het verschil ( ja ook jij !!! ) tot aan het resultaat ( voelt gladder en je ziet de basis lak weer )

Proost :D
 
Die machine is vaak niet krachtig genoeg om met een polijstmiddel echt swirls weg te krijgen, en zodoende kun je dus het geld besparen en met het handje werken.
Als je machinaal wilt naar machine die ook echt iets extra toevoegt, dan zou ik het geld voor die machine opzij leggen en door sparen voor de DAP.
 
Ik heb zo'n ding ook nog ergens nutteloos liggen. Beter even doorsparen voor een DAP500. Het enige wat je er eventueel mee zou kunnen doen, is de was uitsmeren, door zelf rondjes te draaien met je armen, want draaien doet hij niet echt als je er druk op uitoefent. Dus lekker in de winkel laten liggen.
 
Nou nou mannen, niet meteen allemaal zo negatief reageren. Met het merk carpoint is niks mis. Ik verkoop het dagelijks en heb tot nu toe nauwelijks klachten gekregen.

Er wordt hier meteen gereageerd; 'Met die machine kun je niet polijsten' en 'Hier kun je geen swirls mee wegpolijsten'. Misschien even de vraag van de topicstarter lezen in plaats van meteen reageren na het zien van een foto? :ja

Als je het mij vraagt is het antwoord op de vraag van de topicstarter; Ja deze machine kan je best goed van pas komen. Dit soort machines zijn inderdaad niet sterk genoeg voor het polijstwerk maar wel goed geschikt voor het in/uit-poetsen van wax of polish! :cool:
 
Xizer zei:
Dit soort machines zijn inderdaad niet sterk genoeg voor het polijstwerk maar wel goed geschikt voor het in/uit-poetsen van wax of polish! :cool:

Ook een bijdrage dan, om de keuze moeilijker te maken. Als je deze machine gaat gebruiken om je wax op te zetten, dan ga je wel heel, heel erg onvoordelig met je wax om. De pad is veel en veel te groot om wax te verdelen. Het grootste deel van de wax zal verzadigen in de pad.
Ik ben het dan ook absoluut niet eens met deze stelling. Totaal niet geschikt om wax mee op te zetten. Tenzij je 2 potten wax per auto wilt gaan gebruiken.

De pad is totaal niet geschikt om producten mee te verspreiden. Neemt al het product op in plaats van het af te geven .........

Slechts mijn mening. Reacties zijn welkom.
 
Zo te zien maakt mijn vraag nog al wat los haha!

Voor mij gaat het er gewoon om dat ik poetsen leuk vindt.
Maar ook niet meer! Nu heb ik naar mijn mening een goed merk gekozen om te poetsen
Alleen aangezien ik er niet veel meer geld voor over heb, oftewel dure poets machines (ja +100euro vind ik een duur grapje).
Dus dat hoeft van mij ook weer niet.
Deze had ik nog staan, 2 tientjes, maar ik ga toch voor met de hand poetsen.

Raden jullie trouwens dan alsnog aan om bepaalde delen af te plakken (scheelt weer schoonmaken misschien achteraf?)
Bijvoorbeeld bij mijn elektrische dak, plastic strips etc, ookal is het alleen maar de rand die beschermd is.

Bedankt voor jullie reacties!
 
Afplakken zou ik inderdaad doen bij de producten van meguiars die je gaat gebruiken. Voornamelijk bij de kunsstof delen.

Wel heeeeeel dun aanbrengen, bij alle producten, want als je het te lang laat drogen is het een bitch om uit te poetsen.
 
@Xizer: Asjemenou, volgens mij staat er toch echt dat ie wat tegenkwam en hetgeen ie tegenkwam heeft ie verwoord in een plaatje.
De daarop volgende discussie ging dan ook niet om het merk Carpoint maar om een machine zoals afgebeeld.
De TS heeft het over een:

Meg's-5-stappen-plan:
Stap 1: Wassen >>> ga je 'm niet voor gebruiken

Stap 2: Voorbereiden / Lak reinigen >>> voorbereiden=klei >> niet voor gebruiken / Lak reinigen=cleaner >>> ga je niet voor gebruiken

Stap 3: Voeden >>> glaze >> zou kunnen

Stap 4: Waxen >>> zou kunnen

Stap 5: Onderhoud >>> detailerspray >>> ga je niet voor gebruiken

Hou je dus over: stappen 3 en 4, en zoals aangegeven kost je dat gewoon veel te veel product >>> ga je 'm niet voor gebruiken

Resume: een no-go dus ;) ( maar zeg nu zelf, een detailer met jouw kennis en ervaring had de antwoorden toch ook kunnen inschatten :heart_eyes: )

@Onno: gezien het feit dat je handmatig te werk gaat denk ik dat het qua afplakwerk wel mee zal vallen.
Mocht je een twijfel hebben: even snel een tape=je er op en hoppa
( gaat met name om plastic delen die dof uit kunnen slaan ( en dus semi-verplicht bent om een trim-restorer te gebruiken )
 
De diameter van de pad op het apparaat heb ik nog nergens vermeld zien staan. Op de foto lijkt het iets weg te hebben van een 6.5''? Mocht het zo'n groot geval zijn als die apparaten van de LIDL bijvoorbeeld dan moet ik mijn mening herzien aangezien het aanbrengen niet erg economisch zal zijn. Misschien dat de topicstarter hier wat opheldering over kan geven! :-b

@mk-us: Voor stap 1 wassen en 2 kleien is uiteraard geen enkele machine geschikt maar voor stap 3 cleanen, 4 voeden en 5 waxen zou de machine indien voorzien van normaal formaat pad bes te gebruiken zijn. Ik weet, ik zeg wel eens gekke dingen maar zo heel gek vond ik mijn reaktie nog niet om eerlijk te zijn... :D
 
Zal je ook niet over de knie leggen hoor ;) , zeg ook wel vaker rare dingen ( laatst nog iemand gewoon old-school commandant voor uitlaat aanbevolen
( waar ik trouwens nog steeds achter sta ( sterker nog, als straks gaatje vrij heb ga ik het weer doen HAHA ))
Ben zelf ook wel van de experimenteer, heb van buurman keer geleend en gepoogd er mee te werken om idd de wax er mee aan te zetten en te buffen >>>
resultaat was dat ik liever ouderwetse vloeibare turtlewax met de hand zou aanbrengen dan nog een poging :D
 
Die apparaten zijn prima om de doorbloeding van je handen en armen te stimuleren...........heb ook nog zoiets in de schuur liggen, en daar zal ie altijd blijven vrees ik. :grinning:
 
het is een puik apparaat!! ik heb er zelfs nog 1 tekoop voor je:D

ik heb hem 1 keer met commandant gebruikt... echt leuk speelgoed.. vooral toen hij met een grote boog OVER de auto vloog, op de grond
 
heeft veel te weinig kracht, matig/slechte kwaliteit. ik heb er meerdere gehad, de ene ging drie auto´s mee, de andere was na twee carroseriepanelen al overleden.
Te grote pad.

vanzelfsprekend heb ik nu iets goeds.
 
Doneren aan de grote grijze bak