• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carpro: 3Clays, iemand er ervaring mee?

psychoboarderke

Detailing addict
6 mrt 2012
280
65
Heeft er iemand ervaring met de 3Clays van C.Pro?

3 blokjes van 100 gram voor een toch wel erg scherpe prijs.

3CLAYS

3Clay bars in one pack : Ultra Fine, Fine & Medium clays

Our Fine clay bar is a soft and very elastic, less sticky feeling in hands , 100g clay bar designed for light to medium claying and removal of everyday grime that builds up over time on your paint's surface.

These clay bars are designed for regular usage and maintenance without marking your paint's surface and is perfectly safe for use with pH neutral lubricants and water as well .

White - Ultra Fine
Green - Fine
Yellow - Medium
Use on any 'hard' surface: paint, glass, wheels and plastic trim.

Each 100g clay has its own plastic pack , to keep it highly maintained and re-use it again without a risk of dirt attach .

Tip : use IronX as your clay lube with our 3Clay system, this way save much time de-contamining your car paint , iron removing and claying in same time !.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij IronX als claylube stel ik me wel vragen?? Je mag het normaal maar eventjes laten inwerken en dan goed afspoelen. Dus dan zou je elke stukje onmiddellijk moeten wassen?
+ dan zit je wel erg lang in die stank van IronX. Krijg je nooit meer weg :-&

Ben het zeker niet van zin om als claylube te gebruiken. Kost net iets meer dan S&W :)
Ondanks dat ik een aantal kleisoorten heb en betrap mezelf altijd met zoeken naar nieuwe klei.

En naar aanleiding van de groupbuy van de surfcity wax , had ik een shop gevonden (btw nog goedkoper dan de GB :) )die deze 3clays ook in het assortiment hebben.
En nu kriebelt het om ff naar Keulen te rijden.

Ik heb groen en geel hier liggen. En het werkt naar mijn mening mooier dan meguiars clay, maar nog steeds slechter dan monello.
Het kneed ook niet makkelijk, en daarnaast krijg je het never nooit meer zo knap terug in dat plastic doosje als dat je het er uit kreeg.

En iron-x zou ik lekker laten staan als je nog naast je vriendin wil slapen die nacht. Want man, wat stink die zooi...

Off-topic:
@Luziano: ik moest echt hard lachen om je opmerking, bedankt, je maakt deze verregende avond weer helemaal goedrofl

Ho ho, word ik nu weer verward met m'n goede vriend Denders? Ik neem het je niet kwalijk hoor ;). Misschien maar eens een andere foto uitkiezen.

Thx 4 the feedback. Ga hem toch eens kopen als ik in Keulen passeer..
Meg's, DJ en AF vond ik goede klei (AF het beste)

Bilthamber heb ik, maar nog niet geprobeerd.

Alweer Luziano? tsja... zolang je geen 944Turbo hebt maar een andere avatar uitzoeken :)

Ik vind persoonlijk de gele Mothers klei (uit de set) erg goed bevallen en heb nog steeds 1 nieuwe liggen.