• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carpro HydrO2

sammax

Detailing rookie
20 mei 2011
181
0
Vandaag toch maar aan de slag gegaan met de hydro2:-b

Afgelopen week binnen gekregen en het begon toch wel te kriebelen,
en de auto van de vriendin zag er niet meer uit:-"

20130312_162532.jpg


Na het wassen van de auto met Lavare de auto goed afgespoeld.

In een sprayfles 50ml HydrO2 met 150 ml gedestileerd water gedaan,
deel van de auto inspuiten met het product en afspuiten met de hogedrukreiniger.
Het lijkt heel simpel en is het ook!

Daarna de auto drogen met een open slang en een MF droogdoek.

Je kunt het volgens carpro gebruiken op alle oppervlakken en heb dat dus ook gedaan,
ook overal mooie sheeting en beading!
En als extratje: een mooie glans op de lak (harde glasachtige glans)

Ik heb nog een klein filmpje gemaakt tijdens het aanbrengen op 1 zijde van de auto:



Een paar uur nadat ik de auto gewassen heb is het jammergenoeg weer gaan regenen:confused:

Maar wel een paar fototjes gemaakt van de beading:grinning:

20130317_165323.jpg

20130317_165346.jpg

20130317_165356.jpg


Ik ben tevreden!
Ga het denk ik regelmatig gebruiken als top-up voor mn cquartz laag.
 
ik had net genoeg aan die 200ml,
maar dat kwam ook door de sprayer en de wind.
op een dag zonder wind en een sprayer die zuiniger is gebruik je minder schat ik.
 
Persoonlijk zie ik er momenteel geen voordeel in om eerst je auto te gaan wassen , af te spoelen en vervolgens in te gaan sprayen om nogmaals met de HD de auto te bewerken....om nadien te gaan drogen met een droogdoek . :weetniet

Stel dat er veel kalk in je water zit , dan is je produkt reeds weggeblazen en ga je vervolgens drogen met grotendeels (kalk)water ?

Moest ik de auto dan toch eerst insprayen , dan zou ik daarna eerder de waterstraal van verder z'n werk laten doen en het water gewoon gebruiken als een soort van "afspoelen" , de auto was immers al gewassen en vereist dus geen extra kracht meer . Na dat afspoelen idd nogmaals nalopen met een volle straal en afdrogen , hoewel er volgens mij dan niet veel meer overblijft van het opgesprayde middel .

Zou je ipv de hele auto in te sprayen , dit produkt ook op een droogdoek kunnen sprayen om vervolgens na je open straal de auto gewoon af te drogen ?
 
GSM:
dit product heeft een harde waterstraal nodig om te"curen".
je spoelt het product niet weg maar je spuit het een soort van vast op het oppervlak.:-"
volgens mij kan het ook met een doek aangebracht worden, alleen moet het dan nog steeds wel met een harde waterstraal afgespoten worden.
 
Klonkt wel oke dit product. Lekker gemakkelijk aanbrengen en uitbuffen. Ideaal voor een "snelle beurt". Ben benieuwd naar de standtijd van hydro2. Kun je dit product als 'stand-alone' gebruiken of moet er iets onder zitten zoals c.quartz?
 
Is een stand alone product. Standtijd zou ongeveer 3maanden zijn. En je hoeft niks uit te buffen :-"
Afdrogen is voldoende.
 
Ik zie vooral voordeel voor gevoelige lakken. Deze wil je zo min mogelijk aanraken met een doek/pad/
 
Geen idee watvoor HD je hebt in het filmpje maar ik zou hem toch echt wel iets verder van je lak af houden 8o
 
Berkant;325163 zei:
Geen idee watvoor HD je hebt in het filmpje maar ik zou hem toch echt wel iets verder van je lak af houden 8o
Het ziet eruit als een lans waarbij je druk kan instellen, maar nog steeds houdt TS hem erg kort op zijn auto inderdaad. Verder een zeer interessant product, als ik door de Reload heen ben is het de moeite waard om eens aan te schaffen.
 
Gisteravond was ik nog tot half 10 bezig met de auto. Ik wou de velgen en trims eigenlijk in de DLUX zetten maar daar werd het al te snel donker voor. Toen dacht ik hé ik heb nog een onaangebroken flesje HydrO2 staan! Dus even verdund en aangebracht. Prachtige beading en sheeting! Ideaal voor 'moeilijke' velgen! Ben nu benieuwd naar de standtijd op de wielen.
 
beading en sheeting is nog steeds aanwezig!
sinds het aanbrengen de auto een aantal maal gewassen, maar geen nieuwe bescherming aangebracht.
auto lijkt ook een stuk minder vies te worden.

over die HD, als er geen zand op de auto ligt boeit het weinig lijkt me.
als je de hd zo dicht op de auto houd als ie vol zit met zand kun je wel krasjes krijgen idd.:-"
 
Lijkt me idd ook een zeer handig product, al is het zowieso voor de velgen!
Zou dan wel mijn stevige drukfles sprayer gebruiken, werkt een stuk makkelijker dan sprayflacon.

Ik hou het even in de gaten..
 
Lijkt mij ook een mooi product voor deursponingen enzo..
Ik heb alleen nog niet echt gezien of het ook net zo beschermend is als 'echte' wax.. als ik de auto in de wasstraat wax zet of met WD40 in spuit sheet het ook mooi :-"