• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarPro Iron.X versus Monello Non-Ferro

Tim;347779 zei:
Non-Ferro heeft meer actieve stoffen, is dikker en droogt minder snel. Hierdoor werkt het langer en het kan zelfs opnieuw geactiveerd worden door het met een spons opnieuw te verdelen.

Non-Ferro is veilig voor je wax of sealant.

Jullie moeten eigenlijk de reacties op onze Facebookpagina lezen. ;) Er zijn gewoon complottheorieen en mensen denken dat we de boel flessen. Ik heb daarom nu ook het ruwe filmpje online gezet.

Heb net in alle rust de reacties doorgelezen, dit gaat wel ver. Ik moet zeggen dat ik ook sceptisch/ kritisch was naar de Non-Ferro. Ben ook van mening dat je kritisch mag zijn, maar dit verschil had ik eerlijk gezegd niet verwacht! Dat men dergelijk complotten creëert zegt meer over hen dan over het product. Zoals menig noemt, test het zelf dan weet je het.
 
Overigens, voor de mensen die het 'jammer' vinden dat ze nog zoveel Iron.X hebben staan of juist een flesje hebben besteld: het is en blijft natuurlijk prima spul.
Helemaal niks mis mee. Maar er is nu wat nieuws en beters. En dat is alleen maar goed.
 
Soepergrover;347804 zei:
Overigens, voor de mensen die het 'jammer' vinden dat ze nog zoveel Iron.X hebben staan of juist een flesje hebben besteld: het is en blijft natuurlijk prima spul.
Helemaal niks mis mee. Maar er is nu wat nieuws en beters. En dat is alleen maar goed.

Precies! Het verschil op een vuile velg is extreem, maar op een schone velg zijn de prestaties gelijkwaardiger aan elkaar! Don't worry!
 
Ik sluit me aan bij post #14 en verder.

Om nog even mijn appels/peren vergelijking te verduidelijken, vanaf het begin heb ik begrepen, dat IronX geen velgenreiniger was/is maar een middel om vliegroest te verwijderen. Dus eerst de velg schoon maken en dan pas IronX voor de laatste restjes. Vervolgens werd het door velen oneigenlijk als pure velgenreiniger gebruikt.
Dat is nu ook wat ik op het oog "oneerlijk" vind aan deze testfilmpjes. Het middel wordt op een vuile, niet van tevoren met velgenreiniger, gereinigde velg gespoten. Omdat Non Ferro toegevoegde oppervlakte actieve stoffen heeft zal het zijn werk beter doen dan IronX die deze toevoegingen niet heeft. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de test op de schoongemaakt velg. Top dat je deze moeite neemt!

Ik was ook kritisch, mede door de bekoelde relatie CarClean-C**P** en het commerciële belang om met iets vergelijkbaars/beters te komen, maar het filmpje heeft mij wel overtuigd van de werking.
Niets mis mee, een heel goed altenatief en dit gaat er zeker komen als mijn tankje IronX op is.
 
Ik heb net nog een stukje getest op een vuile velg en Iron.X sneller afgespoeld en ik moet toegeven dat dat een beter resultaat geeft aan de Iron.X zijde. Iron.X is dus kritischer qua inwerk- afspoeltijd.

Straks nog even proberen om een filmpje ervan te maken, alsmede ook van een 'schone' velg met beide producten.
 
Wout, ik denk dat Ferrous Dueller ook een prima aanschaf is, verschillende internationale tests hebben dat al aangetoond.

Wacht even de andere filmpjes af, met een kortere inwerktijd lijkt Iron.X het beter te doen!
 
In deze derde test hebben we de inwerktijd verkort van 3 minuten naar 1,5 minuut. Daarna de test nogmaals herhaald met alleen Iron.X met een inwerktijd van 2 minuten.

Het blijkt dat Iron.X een stuk sneller afgespoeld moet worden dan Non-Ferro en als je dat niet doet dat de vuiligheid zich weer vasthecht.

Ook in deze test een vergelijk op een gewassen deel van de velg en een langere droogtijd voor Non-Ferro aan het einde van 4 minuten.

Het geeft nu een ander beeld, maar we willen eerlijk blijven en daarom hebben we deze gewoon geupload en online gezet:


Non-Ferro blijft dus wel makkelijker in gebruik, is langer verwerkbaar en droogt minder snel op, maar de geliefde Iron.X laat hier gelukkig een beter resultaat zien.

En dan zeg ik het nog maar eens: het is normaal gesproken de bedoeling dat het op een gewassen velg wordt aangebracht (dat hebben we in het filmpje ook nog even getest).

Edit: hmm filmpje geeft opeens een foutmelding :(
 
Nu nog een test met AF Iron Out :ja

Zo kunnen we 3 kandidaten met elkaar vergelijken, het lijkt me dat AF hier geen problemen mee heeft -mede gezien feit dat AF nog wel in het assortiment zit van Carclean -

Ik wacht iig hoopvol af ! :-"

Keep up the good works ! :|~*
 
Als bedrijf heeft het manipuleren van een test absoluut geen zin. Zodra zoiets uitkomt, kan je als bedrijf wel je deur sluiten.
Als je goed naar de filmpjes zie je ook dat iron x dunner oogt dan non ferro. Zoals Tim al aangeeft, heeft iron x een kortere gebruikstijd dan non ferro.
 
Tim;347813 zei:
Ik heb net nog een stukje getest op een vuile velg en Iron.X sneller afgespoeld en ik moet toegeven dat dat een beter resultaat geeft aan de Iron.X zijde. Iron.X is dus kritischer qua inwerk- afspoeltijd.

Straks nog even proberen om een filmpje ervan te maken, alsmede ook van een 'schone' velg met beide producten.

Tim, ik heb ook je andere posts gelezen over de inwerktijd, en zou het precies andersom definiëren: Monello Non-Ferro is kritischer qua inwerktijd op een vuile velg:
- Monello werkt langer door, dus langer wachten heeft zin bij Monello, bij Iron-X niet
- bij deze definitie ga ik er wel van uit dat langer wachten bij Non-Ferro een beter/schoner resultaat geeft dan bij kortere inwerktijd en dat het bij Iron-X ook zo is, of dat het resultaat van beiden inwerktijden vergelijkbaar is bij Iron-X.

(als iets kritisch is, betekent dat de 'verkeerde' kant van de streep een echt ander resultaat geeft, en als ik je goed begrepen heb, geeft Iron-X geen echt ander resultaat bij een andere inwerktijd)

Tim, misschien even handig om te zeggen wat je onder een 'schone' velg verstaat: is dat een velg die vooraf met gewone middelen (velgreiniger, APC of autoshampoo) zijn behandeld, of bedoel je velgen die netjes zijn bijgehouden, in de wheelwax gezet enz. Termen als 'schone' velg lijken heel duidelijk, maar juist 'duidelijke' termen geven vaak veel verwarring.
 
Het is hoe je het bekijkt inderdaad, Non-Ferro is meer fool-proof te gebruiken denk ik en luistert minder nauw hoe je het toepast, dat maakt het product een stuk vriendelijker.

Schone velg, daarmee bedoel ik gewassen en de normale loszittende vervuiling eraf gehaald met shampoo en wat borsteltjes of een mitt.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet gehoord heb? Ik heb ze met het geluid uit bekeken. Zo het geluid maar eens aanzetten. :ja

Edit: commentaar nu wel gehoord. Maar de mensen die kritisch zijn, geloven meestal niemand behalve zichzelf. Ik ken de kwaliteit van Non-Ferro en het zal me uiteindelijk een zorg zijn wat de twijfelaars denken.

Woody;348218 zei:
Mooi commentaar ook! Bedankt voor het uploaden Tim :cool:

Ik heb het niet geupload hoor, maar de klant zelf.
 
Tim bedankt voor het delen dan ;)
Mark bedankt voor het uploaden.

Filmpje laat wel heel duidelijk het vershil zien.