• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarPro Iron.X versus Monello Non-Ferro

Er zal vast wel weer commentaar op komen, maar ik wil dan graag tegen die mensen zeggen:

Test het dan zelf op een manier waarop jij vindt dat het hoort. Dan zijn we van dat gezeur ook weer af. :ja
 
Degene waar ik maandag m'n non ferro ophaalde bij CC, vertelde dat Iron X minder lang moet blijven zitten dan de non ferro.
Denk toch dat je ze niet op die manier kan vergelijken, wordt hier ook niet met een borsteltje extra losgewerkt.

Edit. Is niet bedoelt om te zeuren :)
 
[quote='Maarten';348228]Degene waar ik maandag m'n non ferro ophaalde bij Carclean.com, vertelde dat Iron X minder lang moet blijven zitten dan de non ferro.
Denk toch dat je ze niet op die manier kan vergelijken, wordt hier ook niet met een borsteltje extra losgewerkt.[/quote]

Ik nodig je uit om de test zelf te doen op een manier waarop jij vindt dat het goed is.

Als ik het zo uitreken, heeft het er 2,5 minuut opgezeten in de test van Mark, dat zou kort genoeg moeten zijn. Non-Ferro kan (afhankelijk van de omstandigheden) tot 5 minuten blijven zitten. Je kunt het dus ook zo zien dat Non-Ferro nog niet afgespoeld had moeten worden.

Maar, nogmaals, lekker zelf aan de slag, maak er een filmpje van en plaats hem in dit topic. Hoe meer tests, des te beter.
 
Ik ben de afgelopen tijd bezig met de nogal vervuilde velgen van een Golf.
Daar is al het nodige aan Iron.X op gegaan, ik heb al voorzichtigjes wat aan Gyeon Iron geprobeerd.
Hoewel beide produkten prima hun werk gedaan hebben, heb ik toch het gevoel dat Non-Ferro wellicht een iets betere keuze was geweest.
 
Geen woorden maar daden en sommige mensen moeten altijd alles bekritiseren behalve zichzelf, lekker zelf laten testen maar daar hebben ze geen zin in waarschijnlijk ;)
Bewijs is geleverd, prima spul en als ik weer is wat nodig heb komt Non-Ferro er gewoon lekker bij in de koffer ipv Iron-X!

Ik snap het voor de test wel en allen super gedaan natuurlijk maar een echte detailer gebruikt eerst een borstel en mild sopje, scheelt ook flink Monello non-Ferro!
Graag zou ik ook gelijk elk product zien wat hetzelfde doet, ondanks ik allang voorkeur voor de Non-Ferro heb..
 
Tim;348215 zei:
De eerste test van een eindgebruiker is binnen:


Ik heb geprobeerd om de omstandigheden zo te houden als de meeste mensen het zouden gebruiken, dus niet het hele wiel eraf halen, gewoon op de oprit zoals ik normaal gesproken mijn auto was

De iron X en non ferron hebben er ongeveer 2 minuten opgezeten, en toen afgespoeld dit omdat ik al commentaar van mensen was tegengekomen dat je ironx niet 5 minuten moet laten zitten, naar mijn gevoel had de non ferro nog wat langer blijven zitten(feitelijk zat het er zelfs korter op dan de iron x) en dan zou het verschil waarschijnlijk nog groter geweest in het voordeel van non ferro.

De velgen waren behoorlijk vuil dus ook niet speciaal geprepareerd voor de test oid, gewoon(in mijn ogen) een zo objectief mogelijke test.
Als de non fero minder gepresteerd zou hebben als de iron x had ik het natuurlijk ook geplaatst.

Mark
 
Nog een kleine kanttekening, beide producten zijn geen velgenreinigers. Normaliter zou je eerst een velgenreiniger gebruiken, dan wassen pas dan een dergelijk product.
 
De non-Ferro zou wax safe moeten zijn, dus een voordeel ten opzichte van de Iron-x. Mijn zomervelgen heb ik een half jaar geleden in de D-Lux gezet. Deze ga ik nu behandelen door eerst te wassen, dan met monello non-Ferro inspuiten, afspoelen/drogen en vervolgens in het komende voorjaar behandelen met Reload. Kunnen ze wel weer een half jaartje mee.
 
Hey

Ik heb eergisteren de monello non ferro ook even uitgeprobeerd.
Opgespoten, even laten inwerken en dan afgespoeld met de gewone tuinslang.
Wel even met een sponsje afgewerkt en afgedroogd met een zeemvel.
Was nodig omdat ik het product gebruikt heb direct als ik thuiskwam.
Mijn remmen waren dus nog warm en er zat na het afspoelen nog wat opgedroogd product op men velg.. (Dat hebben we ook weeral geleerd :grinning: )

Hier wat fotootjes. Kheb er geen van hoe ze ervoor waren. Maar dit zijn men winterbandvelgen en deze zijn op het einde van vorige winter niet gekuisd dus waren ze redelijk vuil :-"

DSC_0324_zps7cd6f9c6.jpg

DSC_0325_zps2701e83c.jpg
DSC_0327_zps5cad8a7a.jpg
DSC_0326_zpsd9e74288.jpg


Zeer tevreden over. Een blijvertje!
 
Mark en Tim bedankt voor het delen van deze test. Het 2e filmpje waar is ingezoomd op de velg is geen overdaad: als je het 1e filmpje bekijkt in klein formaat zoals ie normaal op het forum staat, zijn de verschillen niet zo erg zichtbaar. Overigens heel mooi dat Mark de temperatuur zo mooi in het filmpje opneemt.
@Tim: de beelden die je eerder hebt gepost bij welke temperaturen van de velg zijn die (ongeveer) gemaakt? De temperatuur van het middel is nauwelijks van invloed: bij het sprayen neemt het middel even de temperatuur van de lucht aan, om direct de velgtemperatuur aan te nemen. Dat is dus de temperatuur die bepaald hoe snel de reactie verloopt.

Wat de inwerktijden voor de producten betreft en de discussie daarover: je kan natuurlijk ook de test doen, waarbij je na 2-3 minuten de onderste helft van de velg afspuit, en bijvoorbeeld 5 minuten extra wacht voor je de bovenste helft van de velg afspuit. Dan heb je ook direct het effect van de inwerktijd een stuk duidelijker (al zul je altijd kunnen discussieren over de exacte inwerktijd die je zou moeten kiezen).
 
Goede opmerking van Cordoba, de filmpjes op youtube bekijken, dan kun je ze op volledig scherm zetten en 1080 HD kwaliteit.
De velg in mijn geval stond al meer dan twee uur stil en was ook 8 graden gelijk de buitentemperatuur.
 
Cordoba;348330 zei:
@Tim: de beelden die je eerder hebt gepost bij welke temperaturen van de velg zijn die (ongeveer) gemaakt? De temperatuur van het middel is nauwelijks van invloed: bij het sprayen neemt het middel even de temperatuur van de lucht aan, om direct de velgtemperatuur aan te nemen. Dat is dus de temperatuur die bepaald hoe snel de reactie verloopt.
De eerste test was buiten met een graad of 7, de velgen stonden binnen waar het 15 graden was.

De tweede test was binnen met 15 graden idem voor de velg.
 
Gistermorgen de non ferro uitgeprobeert.
Mooi spul. Doet goed zijn werk en het opnieuw activeren is leuk.
Had het express laten "drogen" nat spuiten en weer verder gaan. Ik zeg missie geslaagd! :cool:
 
Als mijn Iron-X (bijna) op is, heb ik ondertussen wel een idee wat de vervanger voor mij gaat worden. :)