• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarPro - Wool Cutting Ring Pad 7"

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
Beste,

Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Woolpad van Carpro?

Het lijkt mij een pad die goed te gebruiken is voor het ''groffe'' werk.
Alleen zijn er nog een paar vragen bij mij namelijk:
- Hoe is de pad schoon te maken?
- Word de lak snel warm door het gebruik van deze pad?

Misschien in de loop der tijd nog meer vragen..
Maar eerst laat ik het even bij deze 2.

Ik ben benieuwd op de reacties van personen die deze pads ook gebruiken!
 
Hij pluist gigantisch! 8-o ook zelfs als je al een hele auto (Audi A4) hebt gehad!

Ik maakte de pad altijd gewoon met wat APC en lauw water schoon, daarna nog even in koud water.. maar volgens mij kan het beter.
Over de warmte kan ik niks zeggen...

Ik moet wel zeggen, je krijgt er wel mooi resultaat mee :ja
 
Duidelijk!
Hoezo kun je niks zeggen over de warmte.. of gebruik je alleen deze pad?

Gebruiken jullie hem roteerend of met een dualaction?
 
Ik kan niks over de warmte zeggen omdat ik niet meer weet :-b
Na deze pad (op de DA) heb ik wel verder afgebouwd met mezzo / finale en op lichtere pads
 
Ik gebruik hem alleen op de rotary, zo'n pad op de Dap is denk ik te veel van het goede, zou sowieso geen 7" op een Dap knopen.

Voor op de rotary vind ik het een van de fijnste wolpads die er is, heb ook de Meg's allebei (rood en geel), de paarse LC en eentje van Scholl Concepts, maar deze werk gewoon makkelijker, korte vezel, geen ronde omhooglopende zijkant, dus met een beetje machinebeheersing kun je heel mooi nauwkeurig werken.

Door zijn schuimbacking is hij denk ik iets minder agressief dan de rode Meg's, maar hij werkt daardoor op gewelfde delen veel prettiger. Ook het grote gat in het midden zal daaraan bijdragen.

Ik heb er inmiddels 2, de eerste pluiste behoorlijk, maar de 2e (die was ook iets meer creme van kleur ipv wit, andere batch?) gaat heel goed.
Voor eerste gebruik even met de oranje borstel van LC er over met draaiende machine en de meeste losse vezels zijn er wel uit.
Tijdens gebruik komt er heus nog wel genoeg stof en wat vezel over de auto, maar als je flink gaat compounden met wol gebeurt dat wel vaker.

Tussen de hits door ook regelmatig even schoonborstelen met de LC borstel scheelt ook veel padwashen.

Gegenereerde warmte is niet heel anders dan bij vergelijkbare pads.
 
Duidelijk antwoord eelco!

Wil hem ook voor de roterende machine gebruiken.
Hoe zit het met de pand en rondingen en vorm in de auto? Zijn deze nog een beetje fatsoenlijk te behandelen?

Ik denk dat ik er binnenkort toch een ga bestellen om het te proberen.
Jullie klinken wel positief.
 
Ik vind dit de prettigste wolpad om iets gewelfde en ronde delen mee te bewerken, dat zal deels door de schuimlaag komen, en deels door het grote gat in het midden.
Ik heb het al vaker gezegd, maar vind hem eigenlijk wel te groot, naast deze zou ik heel graag nog een mooie 5,5-6" en een 3-4" zien voor de kleinere spots, dat zou écht een uitkomst zijn.

Ik weet niet of je een padwasher hebt, als je die niet hebt, zou ik wel even een hard-achtige borstel zoeken ala deze, anders loopt je pad snel vol en moet je vaak wassen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Eelco;338449 zei:
Door zijn schuimbacking is hij denk ik iets minder agressief dan de rode Meg's, maar hij werkt daardoor op gewelfde delen veel prettiger. Ook het grote gat in het midden zal daaraan bijdragen.
Helaasch, de agressiviteit wordt bepaald door de draaiing van de vezel, hoe meer die gedraaid is hoe sterker de woolpad.
Heeft verder weinig te maken met schuimbacking. Dat is eerder een zaak van stabiliteit en drukverdeling.

Overigens pluizen nieuwe woolpads altijd. Na een auto met een nieuwe So1o heavy wool lag er werkelijk overal haar.
Normaal dus :)
 
Thanks voor de aanvulling, wist ik niet.

Nieuwe So1o's pluizen idd héél erg, das bij deze en de paarse LC/Monello veel minder extreem.