• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cartec refinish 4800 is met welke SSR te vergelijken?

zwaagmw

Detailing trainee
7 nov 2012
27
32
49
Antwerpen
Een maat van me blijft houdt het bij CarTec Refinish 4800 en CarTec Refinish 12000 om af te werken.

Ik zelf ga liever SSR gezien de vele lovende recensies hier. Maar waarmee kan ik cartec vergelijken

CarTec Refinish 4800 = SSR 2 ?
CarTec Refinish 12000 = SSR 1 ?

Bij Cartec4800 breekt de korrel af, is dat bij SSR ook?

Naast CarTec Refinish, gebruikt hij Farecla. Iemand hier ervaring mee? Het type Farecla weet ik niet. Het zal geen G3 zijn, want hij gebruikt het zonder water.

De Farecla gebuikt hij op wollenpad of gele pad. Hij bewerkt verder niet na. Uitwrijven met doek en wax erop. Lijkt me nou niet de manier zoals een detailer dat doet. Maar wie ben ik, ben maar een beginner.....

De produkten die jij aangeeft zijn volgens mij niet echt in gebruik bij de forumleden en ik schat de kans dan ook erg klein dat er iemand jou een antwoord op kan geven...

Op welke wagen wil je de SSR gaan gebruiken , vermits de polijstmiddelen van Monello ( = menzerna ) beter geschikt zijn voor harde lakken.

Zelf heb ik geen SSR-polijstprodukten , maar ik vermoed wel dat deze afbreken . (anders wordt dit wel tegengesproken :-d )

Bij Megs zijn er zeker wel produkten die blijven doorwerken . (ff de zoekfunktie benutten ? )

Originele tekst in het Engels:

Cartec Refinish 4800 Fast Cutting Polishing Compound :
The longer you polish the better ther result, due to special micro abrasives which reduce and soften during polishing.

vertaling :

Hoe langer je poetsen, hoe beter ther resultaat, als gevolg van speciale micro schuurmiddelen die te verminderen en te verzachten tijdens het polijsten.

Maar dat klinkt toch een beetje tegenstrijdig GSM.
Als je een afbrekende korrel hebt dan wordt die korrel steeds kleiner tot er uiteindelijk niks overblijft en je dus ook de slijpende werking van de korrel kwijt bent. Dan heeft het in het licht van de cuttingfactor géén zin om lang(er) door te werken. Het maximale slijpende effect ben je dan toch al kwijt? Door die afbrekende korrel heb je natuurlijk wel een heel mooi finishing resultaat.

grandscenicman;304301 zei:
Zelf heb ik geen SSR-polijstprodukten , maar ik vermoed wel dat deze afbreken . (anders wordt dit wel tegengesproken :-d )
)

Diminishing abbrasives... Staat zelfs op de fles. Dus ja PB heeft ze ook.

Cartec heeft een compound en een finishing polish. Ik denk dus eerder te vergelijken met SSR3 en SSR1.