Gisteren stond er een Toyota Celica op het programma. eigenlijk zou waxwizard deze auto onder handen nemen, maar omdat zijn vriendin hoogzwanger is had hij een rust periode ingelast en had ik zodoende de eer deze auto te detailen.
de auto was er omstreeks 09:00 en eerst maar wat plaatjes vooraf gemaakt
een close up van het dak
en een uit een andere hoek
wax resten all over
en de glans ver te zoeken
vol goede moed toch maar aan de slag gegaan en een geweldige show off in gedachten
de auto gestript met shampoo plus voorzien van een zachte vaatwasmiddel. daarna de klei van poorboys icm last touch op de lak losgelaten.
dit was van een klein stukje portier
nou, op de celica weer een stuk klei afgeschreven.....
De auto in de bekende striping gezet, een bak sterke koffie naar binnen gewerkt en maar eens een testspot gedaan op het dak....een witte pad voorzien van mezzo
er kwam een klein beetje rode lak terug.....
daarna nog een test gemaakt met inizio op oranje
voorzijde van de 50/50 dus met inizio.
daarna heb ik weinig foto's meer gemaakt....
het dak afgemaakt met inizio en wat er tevoorschijn kwam....krassen en vlekken..
nog een keer met inizio... minder krassen en nog meer vlekken...#@#$$#@#
uiteindelijk 3 hits met inizio, 1 hit mezzo en 1 hit finale...
zal ik de eigenaar bellen, dat hij hem maar moet komen halen....de handdoek in de ring gooien???????
het is al 13:00 en enkel het dak is klaar, maar zijn we tevreden......
nog maals rond de auto gelopen en eens goed overal gekeken...om lak te kunnen corrigeren en de glans terug te brengen zijn er een aantal belangrijke ingredienten nodig.
een heel belangrijke is "LAK" . deze was op de toyota ver te zoeken...
op veel plaatsen scheen de grondlak door de voormalig rode auto heen...
meer corrigeren geeft dus meer rare vlekken.
plan van anpak bijstellen dus, dit doet een ware detailer met pijn in het hart want perfectie is niet meer haalbaar....
De rest van de auto gecorrigeerd met 1 hit mezzo op wit gevolgd door finale op groen.
De SRP van autglym erbij gehaald om de rode kleur te herstellen.
en waar SRP heel erg goed in is, was zelfs hier niet toereikend..@@#$#%$#@#
en weer naar de telefoon gelopen...maar we laten ons niet kennen door een sportieve japanner....toch!!!!!!
een wat oudere auto vraagt dan om old school producten...wat hebben we nog staan...
van vroeger de beter shine polish van System....handmatig opbrengen en langzaam tot hoogglans polijsten.
zo gezegd, zo gedaan
spiegels en trims in de autoglym buper care
en dit als eind resultaat
uiteindelijk om 17:30 klaar, flink afgezien en voor het eerst op het punt gestaan om de eigenaar vroegtijdig te bellen...
eigenaar was dik tevreden en de auto wordt in een later stadium compleet overgespoten.
bedankt voor het lezen!!!!!
de auto was er omstreeks 09:00 en eerst maar wat plaatjes vooraf gemaakt
een close up van het dak
en een uit een andere hoek
wax resten all over
en de glans ver te zoeken
vol goede moed toch maar aan de slag gegaan en een geweldige show off in gedachten
de auto gestript met shampoo plus voorzien van een zachte vaatwasmiddel. daarna de klei van poorboys icm last touch op de lak losgelaten.
dit was van een klein stukje portier
nou, op de celica weer een stuk klei afgeschreven.....
De auto in de bekende striping gezet, een bak sterke koffie naar binnen gewerkt en maar eens een testspot gedaan op het dak....een witte pad voorzien van mezzo
er kwam een klein beetje rode lak terug.....
daarna nog een test gemaakt met inizio op oranje
voorzijde van de 50/50 dus met inizio.
daarna heb ik weinig foto's meer gemaakt....
het dak afgemaakt met inizio en wat er tevoorschijn kwam....krassen en vlekken..
nog een keer met inizio... minder krassen en nog meer vlekken...#@#$$#@#
uiteindelijk 3 hits met inizio, 1 hit mezzo en 1 hit finale...
zal ik de eigenaar bellen, dat hij hem maar moet komen halen....de handdoek in de ring gooien???????
het is al 13:00 en enkel het dak is klaar, maar zijn we tevreden......
nog maals rond de auto gelopen en eens goed overal gekeken...om lak te kunnen corrigeren en de glans terug te brengen zijn er een aantal belangrijke ingredienten nodig.
een heel belangrijke is "LAK" . deze was op de toyota ver te zoeken...
op veel plaatsen scheen de grondlak door de voormalig rode auto heen...
meer corrigeren geeft dus meer rare vlekken.
plan van anpak bijstellen dus, dit doet een ware detailer met pijn in het hart want perfectie is niet meer haalbaar....
De rest van de auto gecorrigeerd met 1 hit mezzo op wit gevolgd door finale op groen.
De SRP van autglym erbij gehaald om de rode kleur te herstellen.
en waar SRP heel erg goed in is, was zelfs hier niet toereikend..@@#$#%$#@#
en weer naar de telefoon gelopen...maar we laten ons niet kennen door een sportieve japanner....toch!!!!!!
een wat oudere auto vraagt dan om old school producten...wat hebben we nog staan...
van vroeger de beter shine polish van System....handmatig opbrengen en langzaam tot hoogglans polijsten.
zo gezegd, zo gedaan
spiegels en trims in de autoglym buper care
en dit als eind resultaat
uiteindelijk om 17:30 klaar, flink afgezien en voor het eerst op het punt gestaan om de eigenaar vroegtijdig te bellen...
eigenaar was dik tevreden en de auto wordt in een later stadium compleet overgespoten.
bedankt voor het lezen!!!!!