• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Celica 1990 de handdoek bijna in de ring....

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Gisteren stond er een Toyota Celica op het programma. eigenlijk zou waxwizard deze auto onder handen nemen, maar omdat zijn vriendin hoogzwanger is had hij een rust periode ingelast en had ik zodoende de eer deze auto te detailen.

de auto was er omstreeks 09:00 en eerst maar wat plaatjes vooraf gemaakt

DSC_0310.webp

een close up van het dak

DSC_0311.webp

en een uit een andere hoek

DSC_0312.webp

wax resten all over

DSC_0313.webp

en de glans ver te zoeken

DSC_0315.webp

vol goede moed toch maar aan de slag gegaan en een geweldige show off in gedachten

de auto gestript met shampoo plus voorzien van een zachte vaatwasmiddel. daarna de klei van poorboys icm last touch op de lak losgelaten.

dit was van een klein stukje portier

DSC_0317.webp

nou, op de celica weer een stuk klei afgeschreven.....

De auto in de bekende striping gezet, een bak sterke koffie naar binnen gewerkt en maar eens een testspot gedaan op het dak....een witte pad voorzien van mezzo
DSC_0318.webp

er kwam een klein beetje rode lak terug.....
daarna nog een test gemaakt met inizio op oranje
voorzijde van de 50/50 dus met inizio.

DSC_0319.webp

daarna heb ik weinig foto's meer gemaakt....

het dak afgemaakt met inizio en wat er tevoorschijn kwam....krassen en vlekken..
nog een keer met inizio... minder krassen en nog meer vlekken...#@#$$#@#
uiteindelijk 3 hits met inizio, 1 hit mezzo en 1 hit finale...

zal ik de eigenaar bellen, dat hij hem maar moet komen halen....de handdoek in de ring gooien???????

het is al 13:00 en enkel het dak is klaar, maar zijn we tevreden......

nog maals rond de auto gelopen en eens goed overal gekeken...om lak te kunnen corrigeren en de glans terug te brengen zijn er een aantal belangrijke ingredienten nodig.

een heel belangrijke is "LAK" . deze was op de toyota ver te zoeken...
op veel plaatsen scheen de grondlak door de voormalig rode auto heen...
meer corrigeren geeft dus meer rare vlekken.

plan van anpak bijstellen dus, dit doet een ware detailer met pijn in het hart want perfectie is niet meer haalbaar....

De rest van de auto gecorrigeerd met 1 hit mezzo op wit gevolgd door finale op groen.
De SRP van autglym erbij gehaald om de rode kleur te herstellen.
en waar SRP heel erg goed in is, was zelfs hier niet toereikend..@@#$#%$#@#

en weer naar de telefoon gelopen...maar we laten ons niet kennen door een sportieve japanner....toch!!!!!!

een wat oudere auto vraagt dan om old school producten...wat hebben we nog staan...
van vroeger de beter shine polish van System....handmatig opbrengen en langzaam tot hoogglans polijsten.

zo gezegd, zo gedaan

DSC_0320.webp

spiegels en trims in de autoglym buper care :love

DSC_0321.webp

en dit als eind resultaat

DSC_0322.webp

DSC_0323.webp

uiteindelijk om 17:30 klaar, flink afgezien en voor het eerst op het punt gestaan om de eigenaar vroegtijdig te bellen...
eigenaar was dik tevreden en de auto wordt in een later stadium compleet overgespoten.

bedankt voor het lezen!!!!!

Flink opgeknapt zeg! :-)^ :jippie
Jammer dat je er niet heel tevreden op terug kan kijken, het gevoel kan ik me heel goed voorstellen, je ziet roze lak die je gewoon rood wilt krijgen...in ieder geval een duidelijke boodschap naar de eigenaar dat dit het maximaal haalbare was.

Leuke combi trouwens, die timelines op de velgen/rode remklauwen en zwarte velg, 't contrasteert allemaal erg leuk, zeker nu het opgepoetst is!

Respect, eigenlijk een klus voor twee man ...
Toch een behoorlijke vooruitgang geboekt.
Sommige verwaarlozingen kan je nu eenmaal niet meer wegwerken
Ik vind dat de eigenaar tevreden mag (moet) zijn
Nu het bijhouden nog ...

Hans

respect!......de handdoek in de ringen gooien doe je niet zomaar.....top dat je hebt volgehouden!

bartr123 zei:
Mooi resultaat,maar ik vrees t ergste voor over een paar maanden:-/

ik ook, maar dan wordt het de spuiter....
dit is ook in de planning van de eigenaar.

maar als detailer voldoet het gewoonweg niet...je wilt hem weer 100% herstellen.
in dit geval onmogelijk...

hey, was idd een ,,zware'' klus zo te zien op die eerste foto's.8-())
na dat dak ben je er volgens mij dan toch als een razende ingevlogen (al de rest moest toch ook nog gedaan worden hé )en die pics van het eindresultaat mogen er toch best zijn hoor!!8-) 8-)
ik kan eigenlijk alleen maar toekijken en zeggen :beter had die auto er niet meer kunnen uitzien,en jij bent er dan misschien niet 100% tevreden over ,de eigenaar meer dan waarschijnlijk!!:-)^ :-)^
ik ga de koppeling ff doorsturen naar een ex-collega van mij,die is zelf een celica-fanaat(toyota algemeen,maar zeker de ,,sportkarrekes,,)
mvg danny

de link mag je doorsturen, maar niet zo'n celica :lol

de eigenaar was dik tevreden!!!!
zo rood was hij lang niet meer geweest......

Respect voor het resultaat wat je hebt behaald Corne, ik heb er echt spijt van dat ik deze door gestuurd heb, eigenlijk hadden we hem gewon af moeten wijzen. Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat de lak al zo slecht zou zijn. Nog een paar weken en dan kunnen we weer met z'n 2en aan de slag. Gisteravond was het allemaal aan het rommelen maar het zette helaas niet door. Dat had een mooi moederdag cadeau geweest.

Tja, ik loop wel vaker tegen het plafond van perfectie aan. Je hebt het beste ervan gemaakt en daarvoor respect. Op de foto's is de verbetering niet te ontkennen, maar inderdaad over een paar maanden zal hij weer roze zijn. En dat doet gewoon geen recht aan het werk dat je hieraan hebt gehad.:s

Toch nog wat moois van gemaakt, ook al leek het hopeloos!
Ken het gevoel, je wilt van elke auto een nieuwe maken,
maar soms is er de tijd of het budget niet voor, of is het simpelweg niet mogelijk zonder respray.
Balen, maar dat de eigenaar tevreden is maakt het wel weer een beetje goed toch?

WaxWizard zei:
Respect voor het resultaat wat je hebt behaald Corne, ik heb er echt spijt van dat ik deze door gestuurd heb, eigenlijk hadden we hem gewon af moeten wijzen. Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat de lak al zo slecht zou zijn. Nog een paar weken en dan kunnen we weer met z'n 2en aan de slag. Gisteravond was het allemaal aan het rommelen maar het zette helaas niet door. Dat had een mooi moederdag cadeau geweest.

Je hoeft er geen spijt van te hebben.
ik (we) hebben er weer veel van geleerd, we moeten ook geen uitdaging uit de weg gaan ook al denk je op het moment zelf anders.

wat ik ervan geleerd heb: beoordeel de situatie en stel de mogelijkheden bij.
als voorbeeld: de eigenaar wist dat hij niet nieuw terug zou komen en dat spuiten noodzakelijk is.

jammer dat je moederdag cadeau nog even op zich laat wachten!!!
maar dat komt vanzelf!!!!

en ik kijk er al naar uit om weer samen aan de slag te gaan, want dat werkt toch wat prettiger en je kan gewoonweg meer doen.

Zow , wat zag die eruit zeg8o

Jammer dat jezelf er niet volledig tevreden over bent , maar je hebt zekers vooruitgang geboekt:-)^

McShine zei:
Tja, ik loop wel vaker tegen het plafond van perfectie aan. Je hebt het beste ervan gemaakt en daarvoor respect. Op de foto's is de verbetering niet te ontkennen, maar inderdaad over een paar maanden zal hij weer roze zijn. En dat doet gewoon geen recht aan het werk dat je hieraan hebt gehad.:s

Waarom terug roze? Na de lak goed te voeden met een glaze; daarna te behandelen met een sealant en daar nog eens een goed wax over te zetten; verwacht ik geen problemen.
Als de wagen na de behandeling netjes gewassen wordt met een milde shampoo en om het halfjaar wordt beloond met een vers laagje wax, blijft hij mooi rood.

De combo die ik een tijdje geleden deed met Timmie Tim is nog steeds mooi rood.
roze combo

Hoi Wim,

ik heb de show off van de combo gezien, respect!!!

echter de celica was niet alleen geoxideert maar ook erg dun in de lak.
er is niets meer aanwezig om glans en pigment te voeden...

op de vouwen en ccontouren in bijvoorbeeld de motorkap schijnt de grondlak er doorheen....