• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cellulose lak polijsten

Kikker79

Detailing chief
15 okt 2013
56
75
45
Amersfoort
Beste allemaal,

Wie heeft er ervaring met het polijsten en beschermen van cellulose lak?

Ik hoor vooral tegenstrijdige berichten. De een zegt maximaal inzetten qua polijsten en de ander zegt vooral niet aankomen. En dan alles wat er tussen zit.

Om de vraag compleet te maken, het plaatwerk is van aluminium.

Ik weet dat de lak uiterst gevoelig is voor reinigingsmiddelen, maar ben wel erg benieuwd naar de eventuele mogelijkheden.

Alvast dank voor het meedenken!

Ik zet mijn joker in (geen idee dus)

Cellulose lakken

Cellulose lak is een lak op basis van cellulose bindmiddel. Deze lak is zeer snel droog en wordt veel toegepast. Het nadeel van deze lak is de beperkte bestandheid tegen oplosmiddelen.
Het is een fysisch drogende lak en is in een scherp oplosmiddel als Aceton of MEK weer oplosbaar, bovendien is de vulling matig vanwege het lage vaste stofgehalte.

Wat ik ervan weet is dat het extreem zachte lak is die ook nog eens heel gevoelig voor warmte is.
Aangezien polijsten warmte maakt denk ik dat het geen goed idee is.
Misschien zeggen foto's meer....

Gewoon proberen met de spullen die je hebt
Zoals je al aangeeft, oppassen met APC en andere "schoonmakers"

Bij polijstmiddel met veel cleaners reageert de lak soms ook raar
Dan lijkt het of je resultaat hebt, neem, je af en na een paar minuten ziet het er ongewijzigd uit
Alsof de bovenlaag zacht wordt, maar qua structuur (krassen) aan de onderlaag vast zit

Als de lak vuil is, dus schoonmaken en de dag erna pas polijsten zodat het kan "uitdampen"

De droge compounds doen in het algemeen goed hun werk (rose versie ;-) )
Samen met MF pad, maar dan wel goed opletten met warmte en op rondingen