• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Centrale as van DAP losgekomen.

Ik vindt het prima dat dit soort dingen op het forum geknalt worden, niet om negatief over een produkt of dienst te wezen maar om andere gebruikers te waarschuwen en eventueel hun machine of middel te controleren voordat er meer onnodige schade's onstaan.

Dit probleem is dus 2x vaker voorgekomen.............mischien handig om dit te melden zodat anderen hun machine kunnen controleren en mischien een corrigerende aktie kunnen plegen?

Hoe zou je dit probleem kunnen constateren voordat het fout gaat?
Tekeningetje met hoe en wat?

Niet leuk natuurlijk als de backingplate los komt en ff lekker over je lak stuitert, zeker als het niet je eigen auto betreft. (niet dat dat minder erg is natuurlijk)
 
markprinsen zei:
Inderdaad geen reden :) Puur en alleen om wat info te delen

Rolf zei:
Ik vindt het prima dat dit soort dingen op het forum geknalt worden, niet om negatief over een produkt of dienst te wezen maar om andere gebruikers te waarschuwen en eventueel hun machine of middel te controleren voordat er meer onnodige schade's onstaan.


Deze reden is alleen maar Top te noemen...ik vroeg het me gewoon af;)
 
Het probleem is niet sluitend te controleren, het borgringetje schiet er dus in deze gevallen af. Maar dat komt dus minder dan in 4‰ van de gevallen voor, bij de DAP500 V1.

Het is heel simpel, als het borgringetje losgekomen is, kan je het centrale asje eruit trekken.
 
Tim zei:
Het probleem is niet sluitend te controleren, het borgringetje schiet er dus in deze gevallen af. Maar dat komt dus minder dan in 4‰ van de gevallen voor, bij de DAP500 V1.

Het is heel simpel, als het borgringetje losgekomen is, kan je het centrale asje eruit trekken.

Eigelijk is er niets afgebroken........
 
Rolf zei:
Eigelijk is er niets afgebroken........

Nee er is inderdaad niets afgebroken. Je ziet bovenin het asje ruimte voor een borgringetje, die is in dit geval losgeschoten, waardoor het asje eruit kan vallen. Dat maakt het niet minder vervelend uiteraard.

Zolang je contact houdt met het oppervlak kan logischerwijs het asje er ook niet uitvallen. Pas als je hem optilt kan hij eruit vallen. Dit is o.a. een reden waarom je een machine niet ingeschakeld moet hebben zonder dat hij tegen een oppervlak gehouden wordt.
 
@ Tim,

Zou het een idee zijn om preventief -bijvoorbeeld na 50 uur gebruik- het clipje te vervangen?
De kans is weliswaar heel klein dat het fout gaat maar je zult het maar meemaken, voorkomen is beter dan genezen, nietwaar?

De juiste start en stop methode blijkt nu inderdaad veel belangrijker dan ik gedacht had.
 
Het clipje vervang je niet zo snel, maar natuurlijk geldt voor iedereen en dat staat ook in de handleiding, dat je je DAP500 regelmatig en eigenlijk voor elk gebruik moet controleren op gebreken, speling, losse schroefjes etc. etc. Natuurlijk voorkomt dat niet alles, maar de kans is groot dat je voortijdig een defect kan opsporen.
 
Het probleem is niet sluitend te controleren, het borgringetje schiet er dus in deze gevallen af. Maar dat komt dus minder dan in 4‰ van de gevallen voor, bij de DAP500 V1.

Dus DAP500 v2 heeft dit probleem niet? Werd hier rekening mee gehouden bij de tweede versie?
 
Bij de V2 ziet het er hetzelfde uit, maar de lagers zijn intern anders en volgens mij is het borgringetje ook iets sterker. Bij de V2 is het nog niet voorgekomen dat de as los is gekomen. Waarschijnlijk zal de fabriek gekozen hebben voor wat sterker / stijver staal.