• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ChemGuys ExtremeEZ Glaze & Collinite 845 niet goed samen?

tom_goteborg

Detailing addict
11 sep 2009
14
70
Utrecht
Waarde auto veredelaars,

Na een wetsand sessie (P2000/2500) en een poorboys polish beurt met de DAP, heb ik Chemical Guys Extreme EZ Glaze opgezet met zwarte pad. Daarna Collinite 845 met de hand opgezet. Ik vind de gladheid ontzettend tegenvallen, op sommige plekken voelt het zelfs ruw aan.
Wat doe ik verkeerd? (ik begreep dat Glaze juist was om de lakporieen te voeden na het polishen)

Groeten Tom

Een foto zegt misschien meer...

Even voor de duidelijkheid, de gladheid van een lak hoeft in principe niets te zeggen over staat van de bescherming, was de lak wel glad na het aanbrengen van de glaze?

Ik zou graag een foto maken, maar het komt hier met bakken uit de hemel. (je ziet het ook niet echt goed, het glimt redelijk goed op de licht grijs metallic). Dat de bescherming goed is, geloof ik wel. Maar het oppervlak was spiegelglad na de polish sessie (op wat echte lakbeschadigingen na dan). Zou ik misschien de Glaze niet goed uitgepoetst hebben? Hoe lang moet deze drogen voor uitpoetsen?

Met CG Glaze heb ik geen ervaring helaas, dat kan ik je dus niet vertellen. De meeste glazes zijn aanbrengen/inwerken en weer afnemen. Zou ook op de verpakking moeten staan (oftewel: RTFM) ;)

I did my, maar niets bijzonders. Misschien dat ChemGuys EZ Glaze en Collinite niet het golden duo is.

Chemical Guys EC Glaze Extreme manual:
Apply a thin coat working small 1-2 foot area at a time using quality cotton or micro fiber cloth or applicator pad.
On top panels, use front-to-back hand motions. On side panels, use up-and-down hand motions. This helps improve reflectivity. Heavy rubbing is not necessary.
Carefully spreading it in uniform consistency. With another dry, clean towel gently wipe clean.
Glaze entire car to a brilliant luster.

Apply regular to enhance luster and keep your vehicle looking its best.

ik heb wel goede ervaringen met CG ez glaze +845
maar hij word pas echt glad bij 2 lagen 845!!!
verder heb ik nog geen problemen mee gemaakt kwa duurzaamheid.