• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chemical Guys Bare Bones

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Wanneer word deze opgenomen in jullie assortiment?
Zit met een mooie bestelling en zou deze ook nog willen eraan toe voegen

Mvg Nico

Zijn er hiervoor ook goed werkende alternatieven? Heb hier o.a. EX-P, collinite 845, wat meer waxspul, natural look, trim restorer.

Bare bones lijkt op een soort sealant, moet op een schone ondergrond en beschermt... dat klinkt als..... EX-P/845?

Hoor het graag, wielkasten zijn nu echt verschrikkelijk, en bescherming is daar zeker op zijn plaats, maar nu weer ander productje daarvoor vind de eurobalans op de rekening niet zo fijn (en het is niet in de favo webshop te krijgen ;) )

gaat het niet allemaal IETS te ver?
ik bedoel, alles leuk en aardig, maar een dressing voor je wielkast die niemand zal zien..

vind dat wel iets tever gaan (foamen / wassen is prima, maar ook dressen e.d. gaat mij te ver)

A quick spray of Bare Bones Spray not adds shine, but also repels dirt but can also hide dirty spots and discoloration between parts, while enhancing any Job.

Is het dus een dressing? Die zijn toch voor het uiterlijk?

845 is misschien een alternatief?
Dit lees ik namelijk op autogeek
- The liquid car wax was created to insulate electrical components
- It leaves a high gloss, nearly indestructible clear coating that repels water, pollution, sun, salt spray, bugs, and more.
- You can even use 845 on boats to guard the hull against salt water oxidation

Ben benieuwd naar jullie gedachten hierover :)

EDIT: Aron, ja ik weet het gaat ver, het is mij meer om de boel vuilafstotend te hebben ipv netjes zwart
De porsche ligt dusdanig laag dat er geen zicht is op de wielkasten, maar wil niet zeggen dat het daar niet gruwelijk smerig word... En je er amper bijkunt ;)

ik spray de bandenspray (rubber/vinyldressing) in de wielkasten....werkt prima.
wellicht iets voor de shop tim? ook in literverpakkingen te koop namelijk

aron225 zei:
gaat het niet allemaal IETS te ver?
ik bedoel, alles leuk en aardig, maar een dressing voor je wielkast die niemand zal zien..

vind dat wel iets tever gaan (foamen / wassen is prima, maar ook dressen e.d. gaat mij te ver)
Dat zijn nu net de details, als je een volledige detail van een wagen doet, je maakt foto's en daar staan van die grauwe nog steeds vieze wielkasten op? Dat staat echt niet, daarom dressen van de wielkasten, dat zullen de meeste detailers hier wel doen. Met welk product maakt niet zoveel uit.

A quick spray of Bare Bones Spray not adds shine, but also repels dirt but can also hide dirty spots and discoloration between parts, while enhancing any Job.

Is het dus een dressing? Die zijn toch voor het uiterlijk?
Het is een soort van dressing, het geeft de de plastieke delen een mooie satijnen glans. En het stoot het vuil af, ik gebruik zelf de bare bones en het zorgt ervoor dat de wielkasten een tweetal weken mooi op kleur blijven.
De 845 is voor zover ik weet een wax, deze gaat volgens mij niet echt goed hechten op de plastieke delen. Plastieke delen van je wagen wax je toch ook niet, deze voed je met een dressing.
De bare bones is een echte vettige dressing die je gewoon opspuit en dan laat drogen, je kan eventueel nog navegen voor een gelijke schijn. Het zorgt dat alle delen in de wielkast een mooie egale glans krijgen. Maar het is echte geen wax en dat is ook niet iets dat je wil in de wielkasten gok ik zo...
Misschien ook eens deze review bekijken: klik

Nu, in deze tijd van het jaar heeft het weinig zin om iets te dressen, maar Jan heeft wel een goed punt, goed-oogende wielkassen maken het geheel af.

Maakt inderdaad ook niet zoveel uit welke dressing. Hoewel Bare Bones wel makkelijker zal werken door de spray mogenlijkheid. Maar dit moet met iets als hyperdressing ook lukken.

Andere opties in de CC shop

Chemical Guys Blue Super Shine
Chemical Guys New Look Trim Gel
Chemical Guys Wet Shine - Clear Liquid Extreme Shine
Chemical Guys Sprayable Silk Shine Dressing
...

Dat zijn nu net de details, als je een volledige detail van een wagen doet, je maakt foto's en daar staan van die grauwe nog steeds vieze wielkasten op? Dat staat echt niet, daarom dressen van de wielkasten, dat zullen de meeste detailers hier wel doen. Met welk product maakt niet zoveel uit.

Daar sluit ik me bij aan.

Gratis tip voor een niet duur alternatief:

100130.webp

https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Vinyl_Rubber_Care_500ml_10587_100130

Meteen als je klaar bent met wassen in de natte wielkast sprayen, droogt netjes op.
Werkt idem in de motorruimte, ook aanbrengen als het nog nat is.

Bovenstaand nog te duur? Dan ff naar de Action voor een spuitbus cockpitspray/bumpershine van 2 hele euro's..

Ik vind de bare bones iets voor detailers die wat verder willen gaan.
Het is niet enkel de lak en wat plastic die aandacht moeten krijgen, enkel omdat je deze dingen direct ziet.
Maar ook de verborgen dingen mogen wat aandacht krijgen.

Ik zie veel detailing repo's, maar op veel repo's steken de grauwe wielkassen mijn ogen uit.

Bare bones vergelijken met eender welke dressing zou ik ook niet doen.
Ik heb al dressings aangebracht die er bij de eerst regenbui onmiddelijk van de wagen afliepen, maar dat doet bare bones niet.