• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chemical Guys Pure Carnauba Creme Wax, blijft die kleven op AG SRP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snovvdog

Detailing rookie
10 jul 2010
7
0
Zoals de titel al zegt, blijft dit goedje op Autoglym SRP zitten ? Of moet ik echt EGP van AG kopen. Ik wil nl. dat SRP een maandje of 3 a 4 blijft zitten en dat kan alleen met een sealant er boven op.
 
Je kan de Autoglym SRP toppen met iedere wax of sealent, je kan dus kiezen voor de Chemical Guy's Pure Carnauba Creme Wax. Of deze een beschermtijd van 3 à 4 maanden gaat hebben weet ik niet, maar ik vrees er wat voor. Tevens is dit product van Chemical Guy's geen sealant maar een wax. Als je een sealant van Chemical Guy's wil zal je moeten kijken naar de jetseal 109, hiervan ben ik persoonlijk zeer tevreden.
 
Bedankt voor het antwoord, of het een sealant of wax is maakt mij niet zo veel uit zo lang het maar beschermt en niet binnen een maand van mijn auto af is ( liefst zie ik het natuurlijk minstens 3 maandjes meegaan).
Ik was niet zeker of je iets speciaals nodig had om SRP te beschermen want SRP laat zelf een acrylic laagje achter en een wax op wax of een sealant op een sealant werkt meestal niet echt, dan is de bovenste laag er na een regenbui af :).
Ik heb die wax gekocht omdat hij in de aanbieding was en Chemical guys normaal gesproken een goed merk is.
 
ahum. :weetniet wat een rare beweringen, wie heeft je dit verteld? Of heb je dit op een ander forum gelezen?

SRP is een "All in One" op basis van acryl, en laat een sealant (synthetische wax die werkt met polymeren) achter, waarvan men zegt dat deze ongeveer een week beschermt. Om de bescherming te verlengen topt iedereen het dus met een wax of sealant.

Ook al zet je dus in feite een wax of sealant op de sealant (van SRP), dan nog is die waxlaag niet verdwenen na een volgende regenbui.
Heel vaak wordt een bestaande waxlaag getopt met een volgende laag, waarbij de standtijd vaak verlengd wordt en je ook een betere dekking krijgt. Het is bewezen dat zelfs een wax met sterke oplosmiddelen, Collinite 915, baat heeft bij een tweede laag. Dat is overigens bij Collinite 915 wel de max, een derde laag lost de tweede laag op en voegt dus niks toe.

Een wax kun je dus gewoon toppen met nog een waxlaag, sterker nog: Het is aan te raden om 2 lagen te zetten als je de tijd ervoor hebt.
Een sealant kan je daarentegen niet over een wax zetten, doordat de polymeren niet kunnen hechten op een wax laag. Het maakt dus wel uit wat je gebruikt, let hier dus op bij een eventueel volgende aankoop: dat je geen sealant op een wax gaat zetten.

Deze wax van Chemical Guys ken ik niet, kan er ook weinig over vinden. Maar het lijkt me een degelijke wax, afgaande op de prijs die CG hanteert voor deze wax, gok ik op een maand of 2 qua bescherming. Veel succes nog.
 
+1
- Beetje klok/ klepel verhaal.
- Wel benieuwd waar je dan gekocht hebt ( schat ik Amerika ) en waar je de info vandaan hebt gehaald ( wellicht verkeerde vertaling / interpretatie )
- Je koopt een CG wax en wilt dat het minstens 3 maanden blijft zitten, maar hier geen idee over hebt of dit zo is en sterker nog, je weet eigenlijk niet of je er wel wat aan hebt :(

* Iets kopen omdat het in de aanbieding is, daar is niks mis mee, maar lijkt me wel verstandig om van te voren info te vergaren zodat je ook weet wat je koopt en niet achteraf achter de oren hoeft te krabben ;)
* Weet je hoe en wat SRP is en hoe je moet aanbrengen ?
* Weet je het verschil tussen een sealant en een wax ?

Mijn persoonlijk advies: verdiep je eens in dit forum, staat boordevol goede tips en reviews en gooi het geheel in de weegschaal zodat indien je iets aanschaft je weet of je er blij mee gaat zijn.
Je kan altijd iets kopen op de gok of om te testen, maar als het niet bij jouw visie past dan ben je in elk geval niet de gebeten hond omdat je vooraf het risico hebt genomen

Gister bv een Chemical Guys wax binnengekregen ( Pete's 53 Black Pearl Signature Paste Wax (wel een hele dure naam eigenlijk HAHA )), daarvan weet ik dat ie no way 3 maanden gaat volhouden ( eerder 3 weken ).
Dat ik over misschien 2 weken weer sta te smeren, tja dat hoort er bij.
Misschien vind ik het helemaal niks, dat kan, maar dan ligt het in dit geval puur een mij en niet aan het product gezien het feit dat er vele zijn die er wel zéér tevreden over zijn
 
Bedankt voor de informatie, ik heb het inderdaad verkeerd vertaald denk ik, gelezen op detailingworld...
De wax heb ik hier gekocht, niet in de VS, hij is 11 euro ipv. 15... (https://www.Carclean.com/product/Chemical_Guys/Pure_Carnauba_Creme_Wax__Banana_Wax__473ml_WAC_103_16_100938) Gewoon bij een bestelling genomen omdat ik pads heb gekocht. Ik ben benieuwd naar de tijd dat de wax het volhoudt, ik heb tot toe alleen Turtle wax + ptfe gehad, en dat vond ik troep, watervlekken na elke regenbui, vlekken op de ramen van de wax van het dak, en is er na 1 keer wassen af...

SRP gebruiken? Ik volg deze instructie:
How do you apply SRP by hand
You can apply SRP by hand using foam pads like Meguiar's Gold Class High Tech Applicator Pad, German Applicator, or any other foam applicator. Microfibre pads work too.
Apply a few Skittle sized blobs on your applicator and spread it on the paint. Work on areas which have the size of about half a door. Then work it really well untill it becomes a little hazy or clear. Then buff off with a microfibre towel.
How do you apply SRP by machine?
Use a light polishing or polishing pad. Apply a few Skittle sized blobs on your applicator and spread it on the paint. Work on areas which have the size of about half a door. Then work it really well untill it becomes a little hazy or clear. Then buff off with a microfibre towel.

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=100889
 
Dat is het nadeel van Engelstalige fora ;)
De grootste reden om er erg voorzichtig in te zijn, tenzij je OF goed de engelse taal beheerst OF zéér goed op de hoogte bent van de specifieke-detailing-taal
Hoe SRP Gebruiken
 
Vlekken op de ramen van de wax van het dak??? WTF is dat voor zooi dan. 8o Een wax hoort "hard" te worden en niet weg te spoelen, het is geen dressing ofzo. Ook al is het Turtle Wax, zo slecht is het toch niet dat het wegspoelt? Komen de vlekken niet van een plastic /rubber dressing die je hebt gebruikt bij de ramen? In ieder geval: de wax die je nu hebt zal in ieder geval nooit uitlopen.

met SRP heeft een microfiber applicator pad mijn voorkeur, zoals die van Poorboys: https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Microfiber_Applicator_PB-APP_101105.
Of een witte foam pad van Lake Country:
https://www.Carclean.com/product/Lake_Country/White_Polishing_Euro_Foam_Hand_Applicator_87-109_101176

SRP verwerk je er sneller mee. Let er ook op dat je bij voorkeur meerdere pads voorradig hebt --> SRP bevat een cleaner die je lak reinigt. De pad neemt dat vuil op, en wordt dus ook vies. Maak je pad dus schoon als deze vies begint te worden (dreft + water) of pak een nieuwe pad erbij.

Voor je wax kan ik wel een foam pad aanraden ( die van Meguiars of de rode of goude van Lake Country), dat verspreid makkelijker dan een microfiber pad.

Succes nog. :-)^
 
Tenzij het echt belachelijk stoffig was buiten, was het de turtle wax, ik had 3 a 4 dagen na het wassen, overal vlekjes op de auto na een regenbui...

Ik gebruik niks voor mijn rubber en plastic.

Ik heb 2 applicator pads van meguiars maar ik was van plan de SRP met machine aan te brengen met een 5,5'' groene pad op ca. 1000-1500 tpm, kan dat ?

Wax heb ik altijd met de applicator pads van megs gedaan, 10 minuten gewacht ( swipetest bij de turtle wax was al oké na 2 a 3 minuten) en dan afgenomen met een doekje, altijd tijdens het ''wachten'' alvast aan de volgende panel gewerkt, dan de vorige afnemen, aanbrengen op volgende, afnemen op vorige, en zo heel de auto rond.

Volgende maand bestel ik denk ik PBW APC, Trim restorer, en proefkit SSR's. Mijn trims zijn in erg slechte staat, en ik wil op bepaalde plekjes kijken of de krasjes er uit gaan.

Zo ziet hij er uit na alleen wassen:
https://xlid2q.blu.livefilestore.com/y1p7Y5aDeZldg9KnXn87I-RLMLjobXcolwJ-T-4XqOTVP-bmF5MGb_oetS8LqH4BtFZxoJ7TkNeLoRzmeRJQMxSat6FiS8Po5aW/08072010262s.jpg?psid=1
https://xlid2q.blu.livefilestore.com/y1p31QnYQQ2N5gFToMnzbUMKRqUmUUzu6V83-EB-RvChL986FHkaDVaRJVODBT28GUENrOC3_qz8M1kIdrLVMnMEOSsyDCU_9K4/08072010264s.jpg?psid=1
 
Ik heb ook vlekjes op m'n auto na een regenbui. Komt door de opgedroogde druppels. Een wax stoot water af, wat zorgt voor druppelvorming (beading) op je lak. Vaak nemen deze druppels ook fijne vervuiling op (stof bijv). Als deze druppels er niet af vloeien, doordat de wagen stil staat en de druppels op bijv. je dak zitten, dan droogt het en heb je dus vlekken. Dat gevolg heb je bij beading, helaas niks aan te doen.

De vraag over machinaal -->Volgens Autoglym zelf:
ALTERNATIVELY use 1800 RPM polishing machine fitted with lambswool head for faster results

http://detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=177582

Ik denk persoonlijk dat je met een rotary tot max 1000rpm moet blijven, anders droogt SRP te snel op voordat deze kan inwerken. Maar goed, als Autoglym zelf zegt 1800 tpm, tsja.. :-b
 
Ik denk persoonlijk dat er nog van een rotary afgebleven dient te worden !
Eerst de basis maar goed onder de knie is mijn mening.
Jammer genoeg is de rotary clinic afgelast, maar raad aan om deze te gaan volgen om zeker te zijn van je zaak.

Lamswol + Rotary + 1800 toeren >>> snel warm, snel door de lak heen etcetc .... whoopsie
 
+1

Als je SRP toch met een machine wilt doen, dan is een excenter een veel betere (en veiligere keuze).
 
GMToyota zei:
+1

Als je SRP toch met een machine wilt doen, dan is een excenter een veel betere (en veiligere keuze).
mk-us zei:
Ik denk persoonlijk dat er nog van een rotary afgebleven dient te worden !
Eerst de basis maar goed onder de knie is mijn mening.
Jammer genoeg is de rotary clinic afgelast, maar raad aan om deze te gaan volgen om zeker te zijn van je zaak.

Lamswol + Rotary + 1800 toeren >>> snel warm, snel door de lak heen etcetc .... whoopsie

(Dap is)Te duur, te zwak ( je kan er te weinig mee), en een rotary kan ook als schuurmachine gebruikt worden. Liever 170 betalen voor overspuiten van een paneel dan 100 aan een dap. Ik heb overigens al met de rotary ( maar dan gewoon met schapenvacht ipv. schuim) gewerkt en ben van mening dat je wel erg onvoorzichtig bezig moet zijn om er door heen te branden.
 
Het is simpelweg teveel gedoe, ik heb een auto die 2000€ waard is, ik ga me niet druk maken of ik door de lak heen brand, als het gebeurt, het zij zo, tot nu toe is het nog niet gebeurd, ook al heb ik met een rotary en commandant scratch remover en een schaapsvacht krasjes er uit gepolijst...

Ik bedoel er niks slechts mee ik irriteer me altijd aan al die beweringen van vakmensen, van dingen als: je kan maar beter niet aan X of Y beginnen ( zoals hier in het geval van rotary's), je hoort je remzuiger niet met een waterpomptang er in draaien (overgenomen van mijn vader het al jaren zo doet, en nu zelf 2x met succes remblokjes vervangen ), als je aan je pc werkt dat je een antistatisch bandje moet dragen ( onzin, ik verdien hier deels mijn brood mee en ik heb nog nooit met een antistatisch bandje gewerkt), niet aan de elektriciteit in je huis werken , etcetc... Ik probeer het liever zelf met het risico dat er wat fout gaat ( en ik daar weer wat van leer) dan overal een mannetje voor in te huren an duizenden euro's armer te zijn...

Begrijp me niet verkeerd ik snap dat jullie veel meer ervaring hebben ( en sommigen hiermee jullie brood verdienen) en waarschijnlijk gelijk hebben, maar sommige eigenwijze ( zoals ik) mensen moet je hun gang laten gaan en de dingen zelf laten ervaren. Ik het ergste geval moet ik hem laten spuiten, dit is geen ramp want de auto kan heel goed een nieuw laagje lak gebruiken, ik heb 1 deur ( links achter) waar de kleur meer van vervaagd is dan de rest) en eigenlijk overal rondom krasjes ( gelukkig niet te diep/opvallend, maar wel een paar dingen die zonder spuiten niet weg komen ( nagel blijft er in steken) maar alleen minder erg kunnen worden gemaakt), ongelooflijk veel steenslag, en op de hoekjes bij de achterklep gefaalde blanke lak, het blijft een auto uit 1996, 14 jaar oud ! Het is geen €xx.xxx,00 auto meer...

Ik wil simpelweg mijn auto een klein beetje netter dan andere auto's van de leeftijd houden, niet alles hoeft perfect. De meesten die ik ken wassen hun auto niet eens ( als in nooit of 1x per jaar), laat staan met de hand, of schadecorrectie dmv. polijsten.
 
Denk dat je mij wel verkeerd begrepen heb, de rotary is een apparaat die zeer zeker niet fool-proof is en waarbij veel schade aangericht kan worden indien er niet op de juiste wijze gebruik van wordt gemaakt !
Het is om die reden alleen een extra aandachtspunt nodig heeft omdat in het verleden men er toch flink zijn snuitje aan heeft gestoten.

Daarbij komen de uitspraken ala: wax op wax of een sealant op een sealant werkt meestal niet echt, dan is de bovenste laag er na een regenbui af / alleen sealant kan bovenop SRP kan / vlekken van turtlewax op de ramen /
alleen stoffig buiten / vragen welke toeren je nu eigenlijk behoort te gebruiken bij SRP met een rotary / schuim ipv schapenvacht ( dus dan zit je safe ? ; / rotary ook als schuurmachine >>>
nou niet echt over als iemand die zijn basis zaken op orde heeft

Te duur - Als je dat zou zeggen over de Meg's G220 dan geef ik je meteen gelijk, nu toch echt niet ( tenzij je wilt refereren naar het feit dat overzees alles goedkoper is, maar dat stuk was meen ik al afgesloten )
Te zwak - Mag je toch beter het forum gaan doorspitten, als je ziet wat er allemaal mee behaald is is het alles behalve te zwak
Teveel gedoe - breng 'm dan meten weg voor een snelle beurt, hoef je nog minder te doen en dan helemaal minder gedoe omdat je dan geen emmers hoeft te vullen, tuinslang pakken, alle middelen etcetc
Niet druk maken of je nu wel / niet door de lak heen brand omdat een auto X waard is - liefde voor de auto is ver te zoeken

Je komt aankloppen, stelt vragen en krijgt hier goed bedoelt en wel gemeend advies op, ga dan niet alles over 1 kam scheren en met argumenten aankomen die kant nog wal slaan.

Zit hier nu ruim een jaar, heb hier héél veel geleerd en weer doorgegeven aan anderen ( en soms zit ik ook wel eens verkeerd, no problem, schaam ik mij niet voor bied dan zelfs mijn excuses aan ),
maar wel beetje vreemd dat je dezelfde adviezen krijgt als elk ander, maar jij er op deze wijze op reageert.
Dit heeft niks met eigenwijs zijn te maken, dat ben ik zelf ook, maar probeer het dan wel bij jezelf te houden en je commentaar in te slikken

Verder houd ik het hier wel bij, zonde van mijn tijd :|~*

Zo, is er ook weer uit: geloof dat dit wel een mijlpaal is: mijn eerste echte negatieve reactie op dit forum !
 
Er staat genoeg informatie, dit topic gaat voorlopig op slot voordat het uit de hand loopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.