• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chic's eerste stappenplan

Chic

Detailing trainee
3 feb 2013
8
47
Ik van plan om in 2 stappen een leuke collectie aan te schaffen, waarbij stap 2 voornamelijk uit de DAP900 starterskit zal bestaan. De eerste keer (stap 1) wil ik de rest zoveel mogelijk aanschaffen met een budget van ongeveer 200 euro. Met dit budget wil ik wassen, kleien, paint cleanen, glaze aanbrengen, waxen, velgen, banden en trims kunnen doen. Zelf denk ik dat ik met onderstaand stappenplan (200,75 euro) het best mogelijke voor dit budget heb samengesteld, maar ik zou graag jullie mening willen horen.

1. Foamen:
In de wasbox..

2. Velgen reinigen
PBW - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
C.Pro C.Quartz - Iron.X Cleaner 500ml
Action Rastamitt
Kwast

3. Banden reinigen
PBW - All Purpose Cleaner 946ml
Oude borstel

4. Wassen, kleien en drogen
Monello wash & clay set
2 emmers

5. Paint cleanen en glaze
3M 3434 afplaktape 25mm breed
Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze - 250ml
Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - White
Monello Peluche Verde Trio 45x45 (1/3)

6. Waxen (Lak+Velgen)
Collinite 845
Monello Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black (Voor de Lak)
Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator (Voor de Velgen)
Monello Peluche Verde Trio 45x45 (2/3)

7. Banden
Action Tyre Shine
C.Pro C.Quartz - PERL Tire Applicator

8. Trims
PBW All Purpose Cleaner 946ml
PBW Trim Restorer 473ml
Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator (2x)

9. Interieur
PBW All Purpose Cleaner 946ml
Action MF Doek

En de auto waar het om gaat, een ford fiesta uit 2009. De lak bevat swirls en ik snap dat ik met bovenstaande lijst deze swirls niet ga verwijderen. Wel verdoezelen door de lime prime cleaner glaze hoop ik? Swirls aanpakken zal dan ook gebeuren met DAP900 starterkit die ik, zoals gezegd, de volgende keer zal aanschaffen. Desondanks hoop ik met bovenstaande lijst wel een mooie schone glanzende auto te krijgen. ,^^

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik zou de trim restore vervangen door http://www.carclean.be/product/Auto_Finesse/Revive_Trim_Dressing_250ml_RVT250_102143
Zelf heb ik beide en vind de revive beter.
Verder ziet het er goed uit.

dré1985;321856 zei:
Ik zou de trim restore vervangen door http://www.carclean.be/product/Auto_Finesse/Revive_Trim_Dressing_250ml_RVT250_102143
Zelf heb ik beide en vind de revive beter.
Verder ziet het er goed uit.

Heb ik ook gedaan op advies van Carclean en moet zeggen het werkt goed! Mooie gel die meteen al het zwarte kunststof conditioneert en terug op kleur brengt.

Ik zou ook de mothers ultimate wax set in gedachten nemen - een goede beginset en dat voor 65,- Ik ben er tenminste nog steeds heel blij mee en tevreden over. Vind het goede producten die makkelijk te verwerken zijn. Van hieruit kun je je collectie op een prettige manier gaan uitbreidden.

California Gold Shampoo 473ml
California Gold Clay Bar System (veilig en doeltreffend verwijderen van oppervlaktevervuiling)
California Gold Step 1 Pure Polish (reinigen van de lak, verwijderen lichte swirls)
California Gold Step 2 Micro-Polishing Glaze (voeden van de lak, diepe glans, verbergen restkrasjes)
California Gold Step 3 Pure Brazilian Carnauba Liquid Wax (langdurige bescherming en diepe glans)

Dan kun je de monello clay set laten vervallen wel dan bijbestellen DJ clay lube (concentrate) (250ml 10,98) of PB spray& wipe (473 ml 10,99) + lege spray fles (of er zelf eentje van glassex bv. gebruiken die toch al leeg is) Je hebt dan ook geen paint cleaner (Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze - 250ml kan vervallen) en glaze (meer nodig (step 1 + 2). Mother's wax kun je gebruiken om de Collinite af te toppen - geeft een extra mooie glans en ook de standtijd van de wax is prima. Je zou zelfs de 1e keer de Collinite uit je bestelling kunnen laten en 2 lagen Mothers aanbrengen. De lube van Mothers moet je daarna blijven gebruiken totdat de klei niet meer te gebruiken is anders gaat hij brokkelen

Voor doeken zou ik als je het je kunt veroorloven de Monello microfiber trio bundel (69,--) aanschaffen. Dan heb meteen een goede basis set doeken (inclusief droogdoek + mitt + spons)

Voor de velgen zou je de wheelsealant van PB kunnen overwegen (20,--) - ik vind hem fijn werken en goede bescherming geven. Reload of Collinite/ Mothers wax kun je natuurlijk ook voor de velgen gebruiken. De sample (30 ml) van DJ wheelwax is ook een optie - heb hem zelf nog niet uitgeprobeerd dus kan je niet vertellen of hij goed is.

Als timrestorer zou ik ook voor AF gaan (11,00) - werkt erg fijn. De bandendressing van AF (Satin Tyre Gel - 500ml (13,49)) is trouwens ook goed en werkt makkelijk. Sponsjes voor het aanbrengen ervan kun je bij de Action halen.

Voor het interieur (en deurrubbers binnenkant e.d.) zou ik PB Natural Look (473ml 12,99) gebruiken. Geeft een mooie glans, ruikt goed en werkt erg prettig.

Verder zou ik ook de oranje handpad en de rode bestellen - dan heb je ze namelijk allemaal - zorg wel dat je van alle pas er minimaal 2 besteld want mocht er eentje vallen...

Voor in je emmers zou ik 2 gritguards (13,99 p.s.) bestellen - in ieder geval eentje voor de emmer met uitspoel water - wel 2 verschillende kleuren pakken dan weet je meteen met welke emmer je vandoen hebt.

Ik mis in het geheel nog wel een foam (magifoam 1000 ml 13,99) )+ foammaster (bijvoorbeeld Gloria FM 10 - via Ebay.de ca 25,00) Ik zou de foam (net als de shampoo) in de wasbox tenminste niet gebruiken tenzij je wilt dat alles gestript wordt (wax e.d) want deze is erg aggressief - helaas heb ik dat per ongeluk mogen ondervinden. Kon meteen de hele auto weer onderhanden nemen.

Hier zou ik er al meteen 4 van maken: Monello Edgeless Soft Foam Hand Applicator

Ik denk dat je met deze aanvullingen/ vervangingen wel ietsje boven de 200,-- uit gaat komen maar dan kun je een lange tijd vooruit en kun je je goed inlezen en kijken welke producten je gaat kiezen om de bestaande collectie uit te breidden.

Succes met het uiteindelijk samenstellen. Ben benieuwd waar je voor gaat bij de 1e bestelling. Meerdere zullen volgen heb ik inmiddels zelf ervaren.

Inge, mooi advies, alleen heb ik berekent dat het 60-70 euro meer kosten dan ik wil. Een paar dingen ga ik wel veranderen:

Trim Restorer vervangen door AF Revive.
Extra handpads

Verder hoop ik dat ik met mijn setje straks net zo tevreden ben als dat jij met je Mothers setje was ;)

Altijd goed om dingen te veranderen. In mijn 1e bestelling had ik geen wheelwax/ wheelsealant/ trimrestorer zitten en ook van de pads had ik minder (alles 1 op de rode na) maar ondertussen geleerd dat een reserve wel handig is. Daar zou je dus op kunnen bezuinigen. Met onderstaand kun je een heel tijdje vooruit en eventueel aangevuld met trim revive van AF kom je een heel eind. Bij doeken zie je de unico set staan omdat ze toen de trio set niet hadden. En daarom dus de Bianca er los bij besteld. (In mijn bestelling van vandaag (topic vandaag gedaan) nog meer doeken besteld want die kom je dus regelmatig te kort - nu moet ik tussen de poetsdagen door wassen en dat is soms lastig want dan moet je je werkzaamheden erg goed plannen). Kortom op doeken niet bezuinigen.

Hieronder mijn 1e bestelling:
Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
1 100861 Mothers Wax - Mothers - Ultimate Wax System - kit
2 100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
1 101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
1 101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
1 101831 C.Pro C.Quartz - Reload Spray Sealant - 50ml
1 102090 Monello - Peluche Bianco Trio
1 102096 Monello - Microfiber bundel - Unico
1 102202 Scratch Shield - Scratch Shield - Blauw
1 102089 Monello - Peluche Bianco - 45x65cm

Totaalbedrag: € 210,22

Ben wel benieuwd hoe je uiteindelijke lijstje eruit gaat zien.

Van DJ bedoel ik deze Dodo Juice - Tyromania Tyre Wax - die wil ik als panel pot bij een volgende bestelling stoppen en uitproberen. Ben gewoon benieuwd naar het verschil met de AF dressing - waar ik erg tevreden over ben.

Foamen in de waxbox. Geen idee maar als je er afspoelt met hun shampoo ben je de waxlaag kwijt.

Dus ik spuit er alleen af en neem een gloria fm 10 mee.
En een liter fles ( liefst spa gen suiker restjes ;) )
Voor wat extra foam mengsel.

En zowiezo wheelwax van poorboyz. Heb gistere me achter velgen alleen afgespoelt en zijn weer blinkend.
Voor doen ze net iets moeilijker.
2 laagjes. Maar t scheelt echt in reinigen.
Moet ook nog ff zon action sponsjes en rasta halen !!