• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chris stelt zich voor

Chris2

Detailing rookie
6 dec 2017
11
15
Breda
Beste mensen,

38j en uit Breda.

Al jaren aan de gang met wassen, kleien, waxen en sealen van mijn volvo xc90. Dus geen krasstraat voor mij.

Nu zoekende naar een betaalbare DAP om het machinaal te kunnen doen. En het details naar een hoger level te tillen.

Al regelmatig aan het inlezen op dit forum, nu maar eens een registratie aangemaakt. ;)

Welkom op het forum Chris!
Een DAP is betaalbaar. Persoonlijk zou ik deze altijd nieuw kopen. Als je een bundel besteld, heb je ook gelijk pads, polijstmiddelen en doeken.
Die je bij een 2e handse vaak niet krijgt. Waardoor het prijs verschil nog erg klein is. ;)

• Leuk
Reacties: Aficior
Thanks! Ja ik wil ook een nieuwe DAP kopen. En ja een xc90 is heel veel plaatwerk en een hoog dak. Twijfel nog tussen de 500 v3 en de 900 v3. Ik ga niet maandelijks polijsten en heb geen garage dus in de winter kan ik niet veel detailen :( waarschijnlijk volstaat de 500 v3 in mijn geval. Tips welkom natuurlijk

Een 500 of 900 heeft niet zoveel te maken met de hoe vaak je polijst. De 900 is wat sterker, vele malen ergonomischer en beter toepasbaar dan een 500. Een Volvo kan bekend staan om redelijke harde lak waardoor ik denk dat je beter doet aan een 900 ipv een 500.

Hartelijk welkom op het forum.
Eens met de adviezen van de vrienden hierboven. Ik zou zeker ook met jouw auto (formaat en mogelijk harde lak) gaan voor de correctiekracht van de DAP900. Die doet echt meer dan de DAP500 en met het formaat van jouw auto scheelt dan zo maar minimaal een hele dag werken.

Vandaag bij carclean op bezoek geweest en een demo gehad. Een 900v3 is denk ik beter dan een 500v3. Wordt vervolgd....

Als je snel bent kun je mogelijk het laatste plekje krijgen voor de DAP-clinic zaterdag, dan kun je oefenen en meestal krijg je korting op aankopen tijdens de clinic.

• Leuk
Reacties: Aficior
++ voor wat Cordoba schrijft hierboven.
Er is dan altijd korting.

Goed dat je eerst bent gaan vergelijken. Zeer verstandig. Nog leuker dat je tot dezelfde conclusie bent gekomen.

Jaja gaat de 900v3 worden. Maar alvast wel chemical guys Blits gekocht om mijn saelant op te beuren deze winter. Polijsten kan pas na de winter aangezien ik geen garage heb en droog en warm wil werken. ;)

Maar aan de andere kant is de dap500 v3 wel handzamer denk ik. Nu is polijsten niet echt noodzakelijk bij mijn auto, maar machinaal in de was en sealant zetten weer wel. Dit doe ik namelijk 4 a 5x per jaar. De 900v3 is wel groot en zwaar. De 500v3 is voor waxen wel veel fijner werken.