• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chrome op snoek aanpakken

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Wie o wie kan mij wat vertellen over hoe ik het beste Chrome op een oude snoek (71 meen ik) aan moet pakken? Maandag heb ik namelijk een klus staan, en daar moet ook het een en ander aan chrome gedaan worden.

Ik heb momenteel staan: Meguiars all metal polish, Smartwax blu-B-gone en Belgom Chrome poets.

Hebben jullie tips voor mij? En kan het met een van deze producten. Heb veel gedaan, maar echt grotere stukken chrome aangepakt nog niet.

Groeten dennis

Chroom is hard en heel dun.
Om krasjes eruit te krijgen zal je grof moeten polijsten alleen maak je daarmee krasjes die je er vervolgens niet meer uit krijgt.

Eigenlijk adviseren we alleen een polish zonder korrel zoals Mother's Chrome polish of Professional Polish.
Hiermee haal je verwering en vervuiling eraf, meer kan je eigenlijk niet doen.

De vraag is dus of de middelen die je hebt wel of geen korrel bevat.
De Meguiar's bevat deze sowieso, de anderen durf ik niet te zeggen.

Al is het wel zo dat op het moment dat het chroom echt helemaal verweerd en bekrast is dat het eigenlijk alleen nog maar erop vooruit kan gaan.

Hey,

Bedankt voor je snelle antwoord!

Aan de meguiars twijfelde ik al (tis de NXT) Maar volgens meguiars zou de nieuwe polish dat niet hebben.
De belgom zou ook alleen maar olien moeten bevatten. Ik heb ook nog SRP staan, zou die iets kunnen doen? Ik heb de klus net aangenomen voor maandag... Dus ik heb helaas geen tijd om hier spullen voor in te kopen :( EN moet het dus doen met de spullen die ik hier op de zaak heb staan, en met wat ik thuis heb staan.

Groeten Dennis

Op mijn Daf 55 zit her en der ook wat chroom en RVS, en met Meguiar's NXT metal krijg ik dat steeds erg mooi hoor. Met het handje en dan bijhouden. Lukt best hoor!

Ik ben vorig jaar een Vw kevertje ('76) te lijf gegaan met Meg's all metal polish en dat is me prima bevallen. Ik had een 50/50 gedaan op de voorbumper en de eigenaar was zo aangenaam verrast dat er nog eer aan te behalen viel, dat ik de hele kever een full detail mocht geven! Ik vind het nog steeds jammer dat ik daar geen show off van gemaakt heb! dat was toch wel een van mijn hoogstandjes als ik dat mag zeggen!
Dus: all metal polish en een goeie wax als Collinite doen zekers wonderen...

Robin

Toch blijft de aanpak hetzelfde volgens mij. Correct me if i'm wrong! All metal polish doet het ook erg goed op rvs.

@kaal.nl
Dibbuz zei:
Chroom is hard en heel dun. Om krasjes eruit te krijgen zal je grof moeten polijsten alleen maak je daarmee krasjes die je er vervolgens niet meer uit krijgt.
En daar zit nu net het grote verschil; bij rvs is het 1 geheel en kan je doorwerken tot je aan de andere kant bent beland, bij chroom zit je dus te werken op een klein dun laagje ( en weg=weg )

Dibbuz zei:
Eigenlijk adviseren we alleen een polish zonder korrel zoals Mother's Chrome polish of Professional Polish. Hiermee haal je verwering en vervuiling eraf, meer kan je eigenlijk niet doen.
Denk dat je dit wel goed in je achterhoofd moet houden omdat je anders voor nare verrassingen kan komen te staan.

Dat is dus in het geval van chrome...
Aangezien het allemaal RVS is, kun je het gerust polijsten :wink:

Uiteraard wel altijd even testen en zien dat het origineel is wat er op staat.... Sommige snoeken hebben bvb een stropdas op de kap en die is dan weer niet volledig RVS.

probeer eens aluminium folie. daar mee poetsend over de CHROME delen te gaan. RVS weet ik niet wat het ermee doet. daarna polijsten= pracht resultaat