• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Projectje: Orange Focus

Hele klus geweest maar wat een goed resultaat behaald. En de kleur, die is fantastisch. Wat een plaatje zo! :cool:
 
:)

Dank je wel allemaal :)

Mar tis wel vorig jaar gedaan he ;) Maar goed, ik heb m onlangs op ongeveer de zelfde wijze gedaan. Wel wat dingen anders, maar goed!

De auto is in zijn geheel gewassen met een overdosis turtlewax ICE shampoo (gekregen, heeft t ergens nut voor gehad, niet eens zo'n hele slechte shampoo trouwens ;) ) Daarna is er met Iron-X, Tar-X en APC over gegaan, gekleid, gepolished, prime lime erover, en daarna weer 1x banana armour, en 2 x orange crush.

MAAR, waar meer werk in zat waren de volgende dingen: Voorbumper verwijderd, alles er achter grondig schoongemaakt, en een nieuwe hoogglans zwart gespoten lip gemonteerd. Achter nieuwe spacers gemonteerd (60mm/as) en de oude 40mm naar voren gezet. Ondertussen een set velgen gekocht, namelijk OEM RS velgen. Helaas niet de juiste kleur, dus deze samen met een setje spiegel kappen en mijn motorkap lip naar de spuiter gebracht om deze ook hoogglans zwart te laten spuiten. Vervolgens heb ik alle kunstof bumper delen verwijderd van de auto om deze goed te reinigen, en vervolgens mat zwart te spuiten. Omdat ik er donker antraciet lampfolie rondom op had zitten deze verwijderd, en alle lampen grondig schoongemaakt met APC, lichte polish en tot slot met een plastic polish. Had wel zwarte besteld, maar deze waren helaas te laat binnen (zijn ondertussen wel geplaatst, maar nog geen foto's)

Later heel de auto weer in elkaar gezet.

Om de puntjes op de I te zetten heb ik zwart/oranje centercaps geplaats op de velgen , en een zwart/oranje ST logo op de velgen geplaatst. Ook zijn alle ST logo's rondom gevuld met een zwarte striping ipv de originele rode (zowel binnen als buiten)

Volgens mij was dit het wel zo'n klein beetje, zal vast wel iets vergeten zijn, maar dat maakt verder ook vrij weinig uit :) HIer wat foto's! Voortzo zal ik ook eens wat foto's plaatsen van het interieur en onder de motorkap :)

De foto's zijn een dag later gemaakt richting en tijdens een meeting. OP de meeting zelf heeft de auto nog een behandeling gekregen met DoDO juice Tropical Juice, Meguiars rim detailer, Dodo Juice Clearly menthol en Meguiars bandengel.


IMG_5837.jpg


IMG_5840.jpg


IMG_5844.jpg


IMG_5839.jpg



HIer wat foto's van onderweg, en van mij samen met een bekende van me met ook een ST :) Zijn helaas wel van wat lagere kwaliteit.. MOet de originele nog krijgen van m :)

553178_145578515568110_100003478863429_160632_1955532491_n.jpg


553178_145578545568107_100003478863429_160634_620511808_n.jpg


560352_145581452234483_100003478863429_160691_1395672899_a.jpg


560352_145581475567814_100003478863429_160695_1100410834_a.jpg


538578_166898086769486_100003478863429_212525_562250242_a.jpg


Groeten denniST
 
Hij is erg bruut....echt waar.
En dan die kleur...bling bling8d
Herinnert me eraan nog om een nieuwe zonnebril te gaan :D

Zonder gekheid, een erg strakke wagen met dito velgen die toch een stuk beter staan dan die originele Y-shape velgen van Ford.

Edit: dat van die ruiten is een wel een goeie. Heb zelf tijdens een controle (kuch) met de tintman eens gezien hoe dat in zijn werk gaat en al vrij snel zijn ze te donker (ook als mensen denken van niet, omdat door de persoon die het plakte gezegd werd dat...). @Dennis: heb jij zelf enig idee of je in de safety zone zit met je ruiten? Op een van de eerste foto's hier ergens verder bovenaan heb ik het vermoeden van wel namelijk.
 
De ruiten,

Nope, alles is volgens de wetgeving :) Sterker nog, Achter de B stijl is alles 35%, en daarvoor 60%. Alleen heeft deze folie de eigenschap dat hij donkerder word naar mate de hoek veranderd :) Daarbij heb ik een donker interieur Inc hemel + atijl bekleding. Dat helpt ook bij aan een donker lijkende blindering!

Thanx voor de complimenten!

Groeten Dennis
 
Dat is dan toch al een hele geruststelling, want vrolijk word je er niet van als je;
1) Dat spul van je ramen mag pulken en
2) Een bekeuring mag betalen
 
Bedankt voor de uitleg.
Heb laast ook me ruiten geblindeerd.
Alleen de voorramen niet ben er niet zo zeker van of wel geen bekeuring krijg..
 
Anders een keer laten meten bij een blinddeer bedrijf oid. Dan ben je waarschijnlijk wel zekerder van je zaak.

Ik zit met een meter meen ik net onder de 50% (je eigen raam heeft ook een tint van zichzelf) Maar als je er pal naast staat, dan zie je de blindering bijna niet :) Dus die tintmeter zullen ze toch niet snel gebruiken bij me :)

Groeten Dennis
 
Werkelijk schitterende ST !

Wat betreft je ramen, ik had er ook folie op zitten die je eigenlijk bijna niet zag.
familie, vrienden wisten allemaal niet dat het erop zat en de meeste zeiden later ook had jij folie dan ?


Maar goed ik was een van de gelukkigen waar het eraf moest van onze wetgeving.
Agent ter plaatse twijfelde ook maar wou het voor alle zekerheid meten...
Dat werd peuteren ter plaatse en daarbij twee snorlijsten gesloopt vanwege de lijm die achterblijft, daar bovenop nog een hele dikke boete 220 euro ! Plus de bekende 6 euro..

Nogmaals mijn pa is agent en had het ook niet verwacht !!
maar bij metingen die 9 keer was uitgevoerd kwam ik helaas maar op 39% uit...zo zie je maar dat je er goed op kunt verkijken.