• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chromen rand onderhouden

Rupa

Detailing rookie
2 dec 2008
16
0
Mijn Cabrio beschikt over een chrome rand rondom aan de buitenkant en ook in het interieur.
Waarmee kan ik dit het beste schoonmaken en waarmee poetsen?
Is klei uit den boze op chroom?
 
Poeh dat is een goede!
Ik denk zelf dat het echt chroom is want als ik zie wat de bij de dealer vragen voor een strip van de deur. Hoe kan ik daar anders achterkomen?
 
Dank je.

De strips aan de zijkant die naar achteren lopen zijn dus niet echt chroom. Magneet blijft erop zitten.
De brede rand rondom het raam wel. Als ik een magneetje hierop houd dan valt 'ie er meteen vanaf.
 
Nu zeg je het andersom... als de magneet blijft hangen dan kan het het chroom zijn, en anders niet. Althans, als je er vanuit gaat dat het ijzer/staal is, maar volgens mij kun je ook andere metalen die niet magnetisch zijn verchromen
 
grote kans dat het niet 'echt' verchroomd is op een dun laagje metaal of kunststof over een hardplastic frame.

probeer een schoon te maken met een milde metaalpolish (zonder schuurkorrel, maar met name op chemische basis) en kijk wat het resultaat is (op het materiaal en op je doek/pad)
 
stimpy68 zei:
Nu zeg je het andersom... als de magneet blijft hangen dan kan het het chroom zijn, en anders niet. Althans, als je er vanuit gaat dat het ijzer/staal is, maar volgens mij kun je ook andere metalen die niet magnetisch zijn verchromen

Tegen mij zeiden ze juist andersom:D
 
tinus zei:
grote kans dat het niet 'echt' verchroomd is op een dun laagje metaal of kunststof over een hardplastic frame.

probeer een schoon te maken met een milde metaalpolish (zonder schuurkorrel, maar met name op chemische basis) en kijk wat het resultaat is (op het materiaal en op je doek/pad)

Ik heb een blauw flesje van Belgom gehaald. Kan ik die erop smeren?