• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chromen sierstrips en dakrails weer netjesmaken

ja dat kunstof gaat op den duur verweren,
ik denk dat je het bij leveren af fabriek gelijk moet bijhouden
anders loop je achter de feiten aan.
verweerd alu is makkelijker te onderhouden
 
De chromen sierstrips gewoon mee gepolijst.

5e6cf7ed-2384-45c2-acc7-6cbc091dd697_zpsw9q3lx0i.jpg
 
Ik heb Scholl S3 gebruikt icm de spiderpad.
Het vliegt er van af. Afplakken is nog het meeste werk. Ik zal de foto's van het verschil opsnorren en posten.
Wat een wereld van verschil. Zag er echt niet meer uit, deed gewoon afbreuk aan de auto. Nu weer als nieuw.
Aan het einde nog in de collonite zetten en klaar.
 
Misschien nog eventjes voorstellen in daarvoor bestemd topic @Harrynak63 ??

Ben wel benieuwd op welke auto c.q. welk materiaal de alu strips zijn, of te wel zoek iets meer informatie wat je gedaan hebt, waarop etc.
De strips op het dak van de XC60 zijn wel geschikt om met S3 overheen te gaan. Maar als ik dat met de plastic lijsten bij de ramen doe...
 
Op mijn Auris heb ik Monello - Mezzo gebruikt.. Het is nog niet 100% strak.. maar wel een stuk beter..
Binnenkort ga ik ook die prof polish van Poorboys proberen icm een dap900.

Denk niet dat je dan verschil zal zien, maar je weet het nooit. :D Een Paint Cleaner is een polijstmiddel zónder korrel, dus als je al mét korrel geprobeerd hebt...
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Op mijn Auris heb ik Monello - Mezzo gebruikt.. Het is nog niet 100% strak.. maar wel een stuk beter..
Binnenkort ga ik ook die prof polish van Poorboys proberen icm een dap900.

Hoi Mark, alleen de Mezzo of er ook nog Finale achteraan gebruikt? Ik zie dat de Auris ondertussen netjes genoeg is om op te nemen in je avatar.
 
Hoi Mark, alleen de Mezzo of er ook nog Finale achteraan gebruikt? Ik zie dat de Auris ondertussen netjes genoeg is om op te nemen in je avatar.

Alleen de Mezzo.. Maar we gaan er binnenkort wel een projectje van maken samen met Mainstreet. Net als dat ene plekje op de achterbumper (lakstiftje is inmiddels binnen).
Misschien een keertje op een vrijdagavond of zaterdagochtend? ;)

m.b.t. mn avatar, ja nu is ie echt toonbaar voor iedereen :)
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
Ik heb vandaag een BMW 520 van 2012 met oxidatie aan zijn sierlijsten gehad.

Deze heb ik met melamine sponje gepoetst (3cm voor te testen) had geen resultaat dan maar met spotremover van Meguiars geprobeerd en er was ook geen resultaat te zien dan met Poorboys polish gestest en met deze heb ik ook geen resultaat gehad.

Heb hierboven gelezen dat het met S3 en met een blauwe spiderpad eruit te krijgen is. Zou ik dat ook mogen toepassen op zijn plasticke sierlijsten?
6a4b0243d947d6afee1807fb7052e3bc.jpg
0b348e29c8a2e1c8139f91af47571e77.jpg
 
@Sugr_81 - Plastic sierstrippen hebben geen oxidatie. Althans, niet zoals échte strips dat kunnen hebben. ;)

Op plastic zal je dus weer onderaan moeten beginnen met de milde producten die je al genoemd hebt.
 
Bmw heeft geen plastic chroom als raamsierlijsten. Wel is het een kunststof laagje over de aluminium strip zelf, corrigeren kan met een milde polish maar machinaal is wel wenselijk.
 
Mijn sierstrips op het dak zzijn door de vorige eigenaar geverfd met zwart, nu begint de verf overal los te laten en komt de oorspronkelijke chroom laag weer tevoorschijn maar het ziet er vreselijk haveloos uit. Weet iemand hoe ik dit eraf kan krijgen, veilig voor de lak van de auto. De autodealer raadde mij brillo aan maar daar gaat het niet mee.