• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chromen uitlaatpijp schoon krijgen?

dangerpaki

Detailing trainee
8 apr 2014
100
20
Beste medecleaners,

Ik heb op de Golf GTI chromen uitlaatstukken aan de uitlaat. Laatst geprobeerd om deze wat schoon en glanzend te krijgen. Laatst tijdens het wassen alleen met APC en shampoo gedaan. Maar krijg ze niet mooi. Hebben jullie nog tips hiervoor?

De uitlaat ziet er een beetje uit zoals op de foto hieronder (cross link naar topic van een detail van hier)
Nissan_GTR%20(32).JPG
 
Ik heb daar deze voor: Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish Maar ik zie nu dat deze: Mothers Wax - Billet Metal Polish, in de aanbieding is. Zelf nooit geprobeerd, maar volgens de beschrijving moet het perfect gaan.
 
Thanks.

Ik heb zelf de professional polish van poorboys. Deze is ook geschikt eigenlijk vrijwel voor alles.
Probleem is alleen dat ik dus de aanslag op de uitlaat (roet denk ik) al niet helemaal af krijg. Met name aan de binnenzijde niet. Dus ik kom eigenlijk niet eens toe aan polishen omdat er nog veel zooi op zit. Ik had ook al geprobeerd om de EZ brush daarvoor te misbruiken. Kwam veel zoo wel vanaf maar blijft toch ook weer veel zitten.

Tips hoe ik dat eerst goed schoon zou kunnen krijgen alvorens te polishen? Ik zie verder dat er attachements zijn voor op een boormachine om daarmee te poetsen (voorbeelden: 1, 2, 3). Zijn die aan te raden (alhowel ze eerder voor polijsten zijn dat schoonmaken)? En zo ja, welke?
 
+1 voor Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish
Of zoals erder gezegd was Mothers Wax - Billet Metal Polish
 
Mocht je hem goed krijgen dan goed bijhouden. Laat je het versloffen dan wordt het steeds moeilijker om hem weer netjes te krijgen.
 
Mothers Wax - Mag & Aluminum Polish al gebruikt op de chromen uitlaatpijp van de 206cc, werkt uitstekend!
Poorboy's Prof Polish op de uitlaat van de BMW werkt ook zeer goed.
 
Ik hou de mijne bij met PB prof polish en daarna zet ik hem in een paar laagjes PB wheelsealant ( nu ca 1 jaar geleden en het vuil gaat er nog steeds erg makelijk af). Straks met de grote detail deze stappen weer herhalen.
 
Metal polish van Autosol werkt ook goed.
Ik gebruikte het steeds op mijn chroom bumpers en chroom onderdelen (grill, bugshield, sidesteps, achterlichtcovers, uitlaat siertip, ...) van mijn Dodge Ram pickup en Chevrolet Caprice. 1 X per jaar na de winter gebruikte ik deze polish om zout aanslag ermee te verwijderen. Na het poetsen boende ik alles met chroompoets. Aan te raden is wel om het maar 1X per jaar te gebruiken omdat anders je chroom "geel" kan uitslaan