• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chroom behandelen met Mezzo

WhoKnows

Detailing trainee
19 mei 2013
9
47
hallo,

even een vraagje wat betreft Mezzo, op mijn auto zit welgeteld 1 chroom randje (om de grille)
kan ik deze gewoon meepolijsten met Mezzo, of is het er te grof voor?

Ik vind het namelijk 'zonde' om voor dat ene randje een speciaal middeltje aan te schaffen terwijl het met Mezzo ook gaat...

Schiet met toch nog een vraag binnen, kan ik mijn zilver kleurige spiegelkappen ook met black hole doen of geeft dit een vreemd effect?

Alvast bedankt voor de suggesties/tips !

Chrome: ik gebruik zelf de PBW Professional Polish. Met een schurende korrel heb ik nog nooit gedaan. Als je het wil proberen zou ik een lichtere combinatie beginnen en het resultaat hier delen ;-)

Black Hole: Op advies van CarClean heb ik de BlackHole gekocht en mij is toen ook verteld dat het prima kan op mijn zilveren MINI. Black Hole voor jouw zilver kleurige spiegelkappen moet dus geen probleem zijn. Wel zal het er misschien iets donkerder uit zien, maar dat zie je alleen als je het weet of het zit tussen je oren. (Ik heb zelf de Black Hole nog niet aangeraakt, pas 3weken terug gekocht en nog niet kunnen proberen.)

Voorzichtig handmatig proberen. Chrome is knetter hard. Met beleid de mezzo verwerken en er kan niets verkeerd gaan. Overigens, is het wel echt chrome op zo'n moderne Volvo? Is het niet een geplastificeerd met een folie?