• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chroom op kunststof. probleempje

wings-hifi

Detailing guru
11 sep 2012
217
120
50
Meppel
Op m'n DS en vele andere auto's zit verchroomd kuststof echter bij mij zit het vol met putjes of juist puntjes!
Iemand een idee wat hier aan te doen?
Heb het al met de zwaarste combi van pad en inizio en chroom polish van Autofinesse maar niks helpt, denk dat het niet beter kan worden....
 

Bijlagen

  • IMG_3590.jpeg
    IMG_3590.jpeg
    235,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3591.jpeg
    IMG_3591.jpeg
    159,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3592.jpeg
    IMG_3592.jpeg
    124,9 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3593.jpeg
    IMG_3593.jpeg
    123,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_3594.jpeg
    IMG_3594.jpeg
    109,5 KB · Weergaven: 0
Bij een Citroën C3 op het werk is dit net zo na een paar jaar. Niks aan te doen denk ik, is het gebruikte materiaal.
 
Was het maar ''verchroomd'', dan was het veel harder geweest. :p Kunststof met een glimmend plaklaagje erover zal sneller beschadigen en zover ik weet kan je hier weinig aan repareren. :confused:

Puntjes zal duiden op oppervlakkige vervuiling, maar putjes zijn beschadigingen zoals steenslag.
 
Het is wel chroom alleen het is chemisch aangebracht en geen plaklaagje.
Maar denk idd dat een nieuwe gril de oplossing is.
 
Huh? Kan je kunststof verchromen? Wat is chemisch aanbrengen? :)

Ik bedenk mij bij "verchromen" een bad voor met meerdere laagjes en dan het chroom)
 
chrome spray werkt letterlijk NOOIT, ia altijd gewoon zilverkleurig helaas, was het maar zo dat het normaal spuitbaar was.
Ik zou hier niet teveel aan doen, het is toch zo en waarschijnlijk kost het vervangen van deze delen eenjklein vermogen.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Er bestaat wel chroomspray, alleen is dit erg chemisch en niet goedkoop, setje is al snel 300,-. Kan wel met "plantenspuit" aangebracht worden.
Klik maar eens, Spray!
 
Is ook volgens mij weinig aan te doen helaas... Lijkt op steenslagjes.

De gewone spuitbusjes chromé kennen we wel (bijna) allemaal, verre van chroom IRL. Deze zou ik lekker in de winkel laten staan.
 
Lijkt veel op steenslag. Leuk dat ik weer interessante info tegenkwam, waarbij ik iets nieuws bij leerde :)