• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chroom passat reinigen

Stofke

Detailing addict
28 feb 2011
380
62
Graag zou ik de chroomafwerking op mijn passat ook eens onder handen nemen, ik neem aan dat dit wel nep-chroom is, dus kunststof. Ik zie dat er zo'n witte spikkels opzitten, op deze foto moeilijk te zien maar als de auto straks thuis is neem ik een foto van dichtbij. Zou de chroom op deze passat kunststof zijn ? Wss wel zeker ? Welk product gebruik ik hier dan het beste voor ?

021.jpg
 
Chemische polish (bijvoorbeeld PB Professional Polish) zal hierin redelijk verschil maken normaal gezien.
 
Wanneer dit hetzelfde is als bij een Audi, ga er wel vanuit omdat het beide VAG auto's zijn, dan is het geen chroom maar geanodiseerd aluminium. Dan ga je het niet redden met Pro Polish e.d. Het is zeer lastig schoon te krijgen, weet ik ook uit ervaring. Deze oplossing staat op het Audi forum:

Het is echt een uurtje werk... voor beide kanten... en dan heb ik het nog op mijn gemak gedaan.

Wat heb je nodig om dit wonder te doen geschieden.
- een rolletje doorschijnend plakband
- een vaatdoekje
- een zeem
- een droge poetslap
- een liter lauw water in een emmer
- een beetje groene steen.. zoals ik het noem maar hier kun je het kopen
https://www.universalstein.com/

Werkbeschrijving
- plak met de doorschijnend plakband onder je sierlijsten af 2 banen
- doe de vaatdoek in de emmer
- neem een beetje groene steen op de vaatdoek
- poetsen maar...
- even met de zeem erover om te kijken of alles al weg is zo niet herhaal vanaf stap drie.
- plakband eraf
- met de zeem even de boel schoonmaken
- en met droge poetslap napoetsen
- whalla... klaar is ....

Zelf nog niet gedaan, staat nog op mijn to-do lijstje
 
Thanks voor het antwoord Adrie, de chroomomlijsting van mijn auto heeft ook wel een beurtje nodig, is nu nog een beetje vlekkerig !
 
Hey... ik heb het slechts geleend van het Audiforum ;) Het is niet van mij afkomstig. Als ik het ga doen gebruik ik natuurlijk het juiste plakband en de juiste poetsdoeken :-"
 
Ik kan beamen wat stimpy68 zegt: "chroom"lijsten zijn soms lastig...heb ook eens geprobeerd die van een audi mooi te krijgen....vanalles geprobeerd: paintcleaner, chrome polish, ten einde raad zelfs ultimate compound....noppes, uiteindelijk de handdoek in de ring gegooid (ook deels wegens tijdgebrek maar dit terzijde) :schaam
 
bij mijn laatste passat (3c, 2008) met meguiars NXT allmetal polish gedaan; werkt perfect.
 
Mijn audi a4 is nu 3 jaar en eigenlijk zou die croom ook wel eens mogen gedaan worden ik blijf dit volgen
 
kan de ts niet eens een test doen met een powersponsje(melaninesponsje) en enkel apc?
aangezien dit bij alles wat ik ermee aanraak(bahalve lak !!!!) wonderen verricht is dit mss een oplossing!

uiteraard wel ff testen of het niet krast(iemand ervaring?)
 
Ik gebruik Belgom Chroom Polish, doet het prima op alle delen. Zelfs het onderstel van de RVS tuintafel mee gedaan en ziet er weer uit als nieuw. Zat namelijk wat aanslag op de pootjes :(
 
De bogen van mijn Peugeot heb ik ook al enkele malen met polish gereinigd, maar dan krijg je swirls.....:weetniet