• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full detail passat b8 r-line

Tomsel

Detailing guru
10 sep 2018
474
150
Goedenavond mede poetsverslaafden,

2 maand geleden heb ik deze passat aangeschaft. Tijdens de aankoop gelijk mede gedeeld dat ik de auto zelf onder handen zou gaan nemen, dus dat ze hem niet wasstraat gewassen hoefde af te leveren. De desbetreffende garage wou hem met alle liefde graag gepoetst afleveren, waarbij mijn reactie was dat ik zelf deze liefde wel toe zou passen. Het kostte wat moeite om tot ze door te dringen, maar uiteindelijk gelukt en heb ik hem ongewassen / ongepoetst meegenomen :).

Gezien het lange weekend, mooi de tijd gehad om de auto eens goed onder handen te nemen. De lak van de auto was op zich in goede staat, alleen de nodige swirls waren aanwezig over de gehele auto.

Donderdagavond ben ik begonnen met het wassen van de auto. Eerst de velgen ingespoten met dodo juice ferrous dueller, om daarna de auto in te foamen met de monello artico magico.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Hierna heb ik de auto afgespoten met de hogedrukreiniger. Ik heb na een defect van mijn karcher een nieuwe nilfisk e160.1 aangeschaft, welke mij een stuk beter bevalt dan de karcher. Daarna de auto gewassen met de 2 emmers + gritguard, 1 gevuld met dodo juice born to be mild, de ander uiteraard met schoon water. Voor de donderdag klaar om vrijdag te beginnen met de detailbeurt.

4.JPG

Vrijdag eerst de auto afgespoten en vervolgens heb ik de auto per paneel behandeld. Dus eerst kleien met de monello klei + poorboys spray and wipe (verdund 1:2). Aangezien de auto aardig wat chrome strips heeft, was het afplakken wel verstandig. Ik heb er voor gekozen om de auto te behandelen met de dap900 V3, met als eerste stap de gele pad + monello raffini veloce. Daarna heb ik hem afgewerkt met de witte pad + monello raffini finishing polish. Ik ben in het bezit van de paasre scholl pads, maar de gele pad gaf voldoende correctie.

5.JPG

Hierboven is de linker voorportier met de gele pad behandeld, nog niet afgewerkt. Rechter portier is nog onbehandeld. Hier is al een duidelijk verschil zichtbaar in glans en reflectie van de lak. Uiteindelijk de gehele auto zo behandeld.

6.JPG
7.JPG
8.JPG

Na de volledige polijstbeurt heb ik de auto afgenomen met gyeon prep. Daarna de auto in de collonite 845 wax gezet. Toen was het inmiddels vrijdagavond 21:30 en heb ik het voor gezien gehouden. Vandaag de draad weer opgepakt om eerst alle chromen sierstrips aan te pakken met de meguairs metal polish. Daarna heb ik het interieur onder handen genomen.

Ik ben begonnen met het reinigen van alle delen met de poorboys APC. Daarna heb ik de lederen stoelen behandeld met de meguairs leather cleaner en daarna behandeld met de meguairs conditioner. Aansluitend heb ik alle kunststof delen behandeld met de poorboys natural look dressing. Uiteraard het geheel nog uitgezogen met de stofzuiger :).

interieur 1.JPG
interieur 2.JPG
interieur 3.JPG

Als finishing touch de banden nog voorzien van een dressing. Ik heb hiervoor de gyeon q2 tire gekocht. Dit bevalt me beter dan de meguairs, die ik hiervoor gebruikte. Deze heb ik aangebracht met de speciale banden applicator, werkt prima moet ik zeggen.

Dan hier het eindresultaat!

9.JPG
10.JPG

Al met al dik tevreden over het resultaat. Dit is de tweede auto die ik volledig heb behandeld, moet zeggen dat al het leesvoer op dit forum je prima voorthelpt! Bedankt voor het lezen en tot de volgende show off.
 

Bijlagen

  • 117763-2dc3c81fa5294a7246875665c37172e5.jpg
    117763-2dc3c81fa5294a7246875665c37172e5.jpg
    4,1 KB · Weergaven: 1.570
  • 117764-bf1cb840bd97fcdb05a72a37bbd09d65.jpg
    117764-bf1cb840bd97fcdb05a72a37bbd09d65.jpg
    3,8 KB · Weergaven: 1.355
  • 117765-46f54d714f6b3e7d6cfc899ef21ee23b.jpg
    117765-46f54d714f6b3e7d6cfc899ef21ee23b.jpg
    3,7 KB · Weergaven: 1.224
  • 117766-3169e0277d9422afd4edb09d61576c20.jpg
    117766-3169e0277d9422afd4edb09d61576c20.jpg
    3,8 KB · Weergaven: 1.265
Laatst bewerkt:
Wow. Dikke bak zeg!
Die velgen staan de auto zeker goed.
Ook mooie leuke foto's
Resultaat ziet er goed uit.

Waarom vind je Gyeon tire fijner dan Meguiars Endurance Tyre Gel?
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Dank voor de reacties! De 20 inch velgen heb ik direct aangeschaft na de aankoop van de auto, tevens heb ik hem iets verlaagd wat hem echt een stuk "dikker" maakt. Hij stond op 18 inch velgen, welke ik persoonlijk te klein vind voor zo'n grote auto.

@RoyR ik had een aantal jaar geleden de meguairs tyre spray aangeschaft, dus niet de endurance gel. Ik vond de tyre spray moeilijker te verdelen en grof in verbruik. De gyeon verdeeld zeer makkelijk en verbruikt weinig (geen ervaring met andere producten dan de genoemde).

@Quantoxx het zijn geen metalen strips inderdaad, maar het werkt wel :D. Heb je nog een tip wat ik hier anders voor kan gebruiken? Moet zeggen dat de strips snel lelijke plekken krijgen, dus misschien laat ik ze nog wel in kleur spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Mooi ! dikke glans op een dikke bak ! Mooie kleur , passat is en blijft toch een mooie wagen , knap interieur ook, enkel de velgen zouden niet mijn eerste keuze zijn maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk. Veel poets en rijplezier !
 
  • Leuk
Reactions: Tomsel
Netjes gedaan. Mooie grijze kleur vind ik. Ruiten met iets behandeld?

Ik heb de ramen alleen schoon gemaakt met een speciale glas reiniger die ik bij de ruitentinter heb gekregen. Ik heb geen coating toegepast, iets wat ik zeker nog wel ga doen in de toekomst. Er gaat steeds meer open voor mij in de wereld van detailing :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: M3fan
Dank voor de reacties! De 20 inch velgen heb ik direct aangeschaft na de aankoop van de auto, tevens heb ik hem iets verlaagd wat hem echt een stuk "dikker" maakt. Hij stond op 18 inch velgen, welke ik persoonlijk te klein vind voor zo'n grote auto.

@RoyR ik had een aantal jaar geleden de meguairs tyre spray aangeschaft, dus niet de endurance gel. Ik vond de tyre spray moeilijker te verdelen en grof in verbruik. De gyeon verdeeld zeer makkelijk en verbruikt weinig (geen ervaring met andere producten dan de genoemde).

@Quantoxx het zijn geen metalen strips inderdaad, maar het werkt wel :D. Heb je nog een tip wat ik hier anders voor kan gebruiken? Moet zeggen dat de strips snel lelijke plekken krijgen, dus misschien laat ik ze nog wel in kleur spuiten.
Hoi wat voor velgen zijn dat en welke verlagingsveren heb je gebruikt