• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chroom poetsen

shaguar

Detailing rookie
7 mrt 2010
265
0
IK wil graag de chromen grill van mijn auto poetsen. De rand van de grill is van verchroomd metaal, de spijlen erin van verchroomd kunststof.
Ik heb in de garage D2 chroom-glans en Meguiars NXT All Metal Poysh.

Kan iemand één van de twee aanbevelen of moet ik naar iets anders op zoek?

Hartelijke groet,
Kees.

Foto-IXW6PTDH-D.jpg
 
de d2 ken ik niet.. ik heb er alleen een ouderwetse fles metallic wax van.. maar die is nog dicht, en blijft dat ook!

de meguiars nxt all metal polish is zeer geschikt voor dergelijke klussen!!
gewoon de meg's pakken..

een betere zal de mag&alu polish van mothers zijn, of de billet van mothers, maar de meguiars voldoet in heel veel gevallen!
 
let wel, de meg's all metal heeft een redelijke schuurkorrel..!
Dus bij het verchroomde plastic, niet te "enthousiast" aan de gang gaan :-b


:cool:
 
Voor verchroomd kunststof kun je ook prima Poorboy's Professional Polish gebruiken.
Zelf gebruik ik ook wel eens de "step1" Paintcleaner van Meg's, gaat ook prima.

Deze hebben beiden geen schuurkorrel. En ik zou (als eerder gezegd) niet iets met schuurkorrel op verschroomd kunststof gebruiken.
 
Ben er ook ooit achter gekomen dat Mequair's Cleaner Wax ook zeer goed op chroom werkt!