• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Chrysler 300c Touring 5.7 HEMI AWD

moto

Detailing chief
18 okt 2008
168
85
Westland
Ik heb besloten mijn auto hier onder de projecten onder te brengen.

Heb de afgelopen jaren weinig aan detailing gedaan, heb nog wel alle spullen staan.

Zal een detail worden welke ivm beschikbare tijd in gedeelten uitgevoerd zal gaan worden.
Afgelopen 3 weekenden ben ik bezig geweest met het zeer vuile interieur van deze auto.
Hiervan heb ik een verslag gemaakt in het Interieur-deel van dit forum, zie:

https://forum.Carclean.com/threads/opknappen-lederen-interieur.15930/

Lijdend voorwerp waar we het over hebben gaat om een Chrysler 300C Touring 5.7 Liter met All-Wheel-Drive. Beest van een auto.

Zag zo de auto eruit toen ik hem opgehaalde:

300c-1-2.jpg


Omdat ik vandaag even niet meer verder kon met het interieur, welke voor mij even een hogere prioriteit heeft, was ik nieuwsgierig hoe de auto eruit zou gaan zien als ik deze wat TLC aan de buitenzijde zou geven.

Lak was in slechte staat, vorige eigenaar vond de wasstraat afdoende. Was ook aardig af te lezen aan de lak. Dof, swirls en wasstraatkrassen.

DSC_0307.JPG


Ik heb het deel achter de deuren van de auto even behandeld en daarbij de volgende spullen gebruikt:

* Wassen met Poorboys World Super Slick & Wax.
* Kleien met Poorboys World Poly Elastic Clay icm Poorboys Spray & Wipe.
* 2 hits Poorboys World SSR 2.5 op oranje pad op DAP500
* 1 hit Monello Finale op witte pad op DAP500
* Poorboys Blackhole handmatig
* Collinite 915 Wax handmatig.

Resultaat zag er na deze testspot zo uit:

20160305_135929.jpg


DSC_0309.JPG


Nogmaals, alleen testspot gedaan, de achterzijde achter de deuren.
Zal de rest mogelijk met de rotary gaan doen omdat deze wat sneller werkt en de auto nogal groot is.

Zal de vorderingen van dit project in deze draad bijhouden. Resultaat van zowel interieur als testspot buitenkant zijn boven verwachting.

Wordt vervolgd dus.
 
Ow, da's een heerlijke kleur om te doen! En blijkbaar is hij, gelukkig, niet zo hard om te corrigeren.

Kweenie waar jouw voorkeur ligt qua machine, maar zou een DAP met grovere combi ook niet voldoende zijn i.p.v. een Rotary? Bijv. Scholl S3 op Foam Geel of misschien zelfs Oranje?


Greetz
 
Mooie auto, altijd een zwak voor gehad, lijkt me herrlijk daarin te mogen zoeven!
Succes alvast met die meters staal, komt er goed uit te zien, interieur is ook echt fantastisch geworden. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Ben wel benieuwd naar de hele detail. Echter werk ik zelf ook veel liever met een rotary en snap je keuze. En als je goed bent kan je zelfs finishen met een rotary. Kortom een rotary is niet alleen voor het compounden.
 
  • Leuk
Reactions: moto
Bedankt allemaal voor de positieve reacties. Vind het leuk weer wat in de detailing-wereld te doen.

Ow, da's een heerlijke kleur om te doen! En blijkbaar is hij, gelukkig, niet zo hard om te corrigeren.

Kweenie waar jouw voorkeur ligt qua machine, maar zou een DAP met grovere combi ook niet voldoende zijn i.p.v. een Rotary? Bijv. Scholl S3 op Foam Geel of misschien zelfs Oranje?


Greetz

Ik ken de producten van Scholl niet, maar sta open voor iedere suggestie. Begrijp dat je deze S3 kan gebruiken voor zowel polijsten als finishen, afhankelijk van de pad. Zal me er eens in verdiepen. Heb beide machines, dus zowel DAP als rotary en nog de wereld aan pads liggen. Wie wat bewaard heeft wat. :)

Ben wel benieuwd naar de hele detail. Echter werk ik zelf ook veel liever met een rotary en snap je keuze. En als je goed bent kan je zelfs finishen met een rotary. Kortom een rotary is niet alleen voor het compounden.

Zal eens een stukje proberen met de rotary. In het verleden deed ik veel met de paarse Foamed Wool Cutting pad van Monello. Kon er ook bijna altijd mee finishen. Meestal nog een hit finale met de DAP met witte pad was voldoende.

Stoere bak, een van de weinige auto's van afgelopen jaren die ik echt mooi vind. De gewone sedan vind ik persoonlijk nog mooier, maar deze is wel een stuk praktischer. Echt een auto om overdreven grote velgen op te leggen.

Bij mij juist anderom. Vind de Touring juist mooier dan de sedan. Ook practische overwegingen. Ik speel ijshockey en mijn dochter ook. IJshockey-tassen zijn ontzettend groot en in deze passen er een paar in. Kan ik ook nog wat maatjes meenemen. :)

Heb bijna mijn halve leven in Jeeps gereden en daar ben ik een beetje klaar mee. Dus even totaal de wereld op zijn kop en nu maar naar Luxe dan. Je wordt ouder he. Tot nu toe geen spijt van.
 
Laatst bewerkt:
Kortom een rotary is niet alleen voor het compounden.
Omdat die sneller is of ook om andere redenen?
Zal de rest mogelijk met de rotary gaan doen omdat deze wat sneller werkt en de auto nogal groot is.
Stoere bak, een van de weinige auto's van afgelopen jaren die ik echt mooi vind. De gewone sedan vind ik persoonlijk nog mooier, maar deze is wel een stuk praktischer. Echt een auto om overdreven grote velgen op te leggen.
 
Stoere bak, een van de weinige auto's van afgelopen jaren die ik echt mooi vind. De gewone sedan vind ik persoonlijk nog mooier, maar deze is wel een stuk praktischer. Echt een auto om overdreven grote velgen op te leggen.

Tja, velgen is een apart verhaal. Had ik idd ook in gedachten. Er is de wereld aan velgen te koop voor de 300C.
Je ziet ook de mooiste exemplaren onder deze auto's zitten maar...............

Ik heb een AWD en daar zitten andere (lees bredere) assen onder en dan wordt het ineens een ander (lees veel duurder) verhaal ivm afwijkende offset. Ik heb 2 sets van de velgen die er nu onder zitten. Ik zal mogelijk 1 set helemaal laten opknappen (stralen/poerdercoaten) en de set die er nu nog onder zit even zo laten.
 
Ook practische overwegingen. Ik speel ijshockey en mijn dochter ook. IJshockey-tassen zijn ontzettend groot en in deze passen er een paar in. Kan ik ook nog wat maatjes meenemen. :)

HIJS The Hague toevallig? Ik zag iemand op Facebook voorbij komen die daar speelt én een Chrysler 300C Touring heeft. o_O
 
  • Leuk
Reactions: moto
HIJS The Hague toevallig? Ik zag iemand op Facebook voorbij komen die daar speelt én een Chrysler 300C Touring heeft. o_O

Ja :) Dat hockey is mijn grootste passie.
Ideale team-car. Laat mijn dochter lekker rijden en ga zelf achterin TV zitten kijken.

En zomers doen we het zonder ijs. On wheels. Even een kennismakingsfoto dan maar.

roll.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben opgegroeid met ijshockey. Kwam al op de Uithof toen de baan nog helemaal achterin lag. Evenals Houtrust....

Ouwe goeie tijd.

Maar goed , we gaan off topic. :p
 
  • Leuk
Reactions: moto
Testspot ziet er al veel belovend uit:cool: Echt al een heel verschil met de rest van de wagen:eek: Ben benieuwd naar het eindresultaat van de full detail:) Succes;)
 
Afgelopen weekend weer wat progressie gemaakt. Motorkap en 2 zijkanten gedaan volgens de method in mijn eerste post. Tevens de wielen even gedaan met PB Spray & Rinse. Superspul. Wil jullie de foto's niet onthouden. Volgende delen zijn het dak en de achterkant.
best wel een aardige oppervlakte met toch best wel harde lak, dus zit veel werk in. Wel veel voldoening met het resultaat.

20160312_174601.jpg



20160313_161742.jpg



20160313_161828.jpg


Leuk refecltieshot waar mijn doordeweekse (lease)auto ook nog te zien is.

20160313_161757.jpg


Er is nog wel een probleempje aan het licht gekomen. Daarop kom in terug in de volgende post.
 
  • Leuk
Reactions: Ries