• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ciao a tutti

goosman

Detailing chief
30 aug 2010
140
85
FF voorstellen,

Na eerder een aantal Renaultjes, VW, Opel, Alfa 33 en een originele Mini te hebben gereden staat er nu een Grand Scenic II phase I op de oprit.

GS2.jpg


Fijne auto om te rijden als alle Renault-onhebbelijkheden zoals vallende ruiten zijn opgelost...

Sinds ik dit forum ben gaan bekijken vrees ik dat er aardig in de buidel moet worden getast om de auto in optimale conditie te houden. Ik ben al overgestapt op autoshampoo i.p.v Jumbo afwasmiddel, maar deins nog wat terug voor het kleien, polijsten, waxen, sealen enz. Je ziet al makkelijk door de bomen het bos niet meer met al die merken, zacht/hardheden van lakken, kleuren lak etc.
Maar goed: het voornemen is om de auto een keer goed te wassen en te kleien, hem daarna door één van de geachte forumleden te laten polijsten, en daarna zelf te waxen en te sealen.

UPDATE: foto van de GS ingevoegd.
 
Meneer de CJ!
Waxen van je fiets frame kan sowieso nooit kwaad,dus gewoon doen zou ik zeggen ;)
Verder weet je me te vinden als t nodig is :D

Ow,ennuh, welkom hier! :)
 
Hé Ivo's

Da's een snelle reactie !
Jij post regelmatig foto's. Kennelijk heb ik iets nie goe gedaan. In de text heb ik gedaan, maar da's kennelijk niet juist. Weet jij hoe het moet, dan pas ik het bericht nog even aan.

Greetzzz.....zzz.... (intussen even de badkamer kleien, polijsten, waxen en sealen...moet ook gebeuren)
 
We zijn weer een paar weekjes verder, inmiddels staat de Grand Scenic na een ferme wasbeurt volgens het twee emmer systeem met Slick & Suds, een kleipartij met Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System ('k was er wat bang voor om dat te doen, maar is me toch erg meegevallen!) in twee lagen Collinite 845. Het panoramadak, zij- en achterruiten na een behandeling met ProVision Glass scrub met ProVision Rain Clear Rain Repellant Liquid behandeld. Dankzij de wat wisselende ervaringen op het forum aarzel ik toch wel om het spul op m'n voorruit toe te passen.
Ondanks de waarschuwingen op de fles heb ik de Clear Rain ook op mijn helmvizier gebruikt. Gaat prima! Glass scrub op perspex is echter wel af te raden, ik had een klein stukje getest op het vizier, maar dat levert vooral dof perspex op.

Ciao !