• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën C3 maart 2011

cavemania

Detailing trainee
26 mei 2011
154
47
Vandaag stond er een Citroën C3 van maart 2011 op de planning. Inmiddels heeft de auto al heel wat levenservaring opgedaan, de teller staat al op ruim 90.000 kilometer. Gelukkig had de auto bij aflevering een Waxoyl behandeling ondergaan zodat ik hem eigenlijk alleen maar hoefde af te spoelen.

FB_IMG_13474431406212097.jpg

Helaas ging het toch niet helemaal zo. Eerst nog maar een aantal foto’s van voor de behandeling.

IMG_6243.jpg


IMG_6240.jpg


IMG_6239.jpg


IMG_6241.jpg


Als eerste heb ik de gehele auto gefoamed met Supersnowfoam. Helaas zat het vuil zo vast dat het foamen weinig effect heeft gehad.

IMG_6245.jpg


IMG_6250.jpg


Na het foamen de auto schoon gespoten met de hogedrukspuit. Vervolgens de wieldoppen verwijderen en gereinigd.

IMG_6252.jpg


IMG_6253.jpg


Nadat de wieldoppen schoon waren zijn al naadjes en rubbers onderhanden genomen met een APC 1:10 mengsel en een kwast. Ook zijn de banden tijdens deze behandeling niet vergeten. Na de banden waren de binnenzijde van de deur en dorpels aan de beurt. Ook deze zijn gereinigd met het APC mengsel en kwast. Zoals te zien is op onderstaande foto’s geen overbodige luxe.

IMG_6254.jpg


IMG_1049.jpg


Nadat alle naadjes, dorpels etc. schoon waren ben ik begonnen met wassen. Dat was een hele klus aangezien de auto in de afgelopen 90.000 kilometer niet zo veel is gewassen. Na het wassen is de auto ingesprayed met Iron-X en vervolgens volledig gekleid. Dit was ook echt nodig, de lak was zo glad als schuurpapier. Op onderstaande foto is het stuk klei te zien waar het halve dak (bij deze auto niet zo groot door de panoramaruit) mee is gedaan.

IMG_6255.jpg


Na het kleien is de hele auto weer gewassen. Na het wassen auto afgespoeld en naar binnen gereden en gedroogd, droogeblazen en voorzien van blauwe striping. Vervolgens de bouwlamp op de auto gezet en toen schrok ik toch wel een beetje van de marring die door het kleien was veroorzaakt. Eigenlijk ook niet zo raar als je bedenkt dat de Citroën lakken niet zo hard zijn.

IMG_1045.jpg


Gelukkig vielen de swirls mee. Rondom de auto waren er wel wat lekdefecten te vinden.

IMAG0633.jpg


IMAG0635.jpg


Als eerste heb ik de lakdefect aangepakt met de rotary PRO900 met oranje pad en Monnello Mezzo.

IMG_1051.jpg


IMG_1050.jpg


Vervolgens heb ik de hele auto gefinished met de excenter DAP900 met witte pad en Monello Finale. Gelukkig verdwenen de weinig aanwezige swirls als sneeuw voor de zon. Ik had ook maar tijd voor één polijstgang aangezien de auto om 16:00 klaar moest zijn. Na het finishen heb ik de hele auto afgenomen met C.Pro Eraser. Na het afnemen de auto even laten uitdampen. Vervolgens heb ik de glaze, Dodo Juice Lime Prime Lite, aangebracht met behulp van de DAP en zwarte pad. Helaas ben ik nog niet in bezit van de Surf City Garage Nano Seal en Glaze anders had ik deze stappen gebruikt alvorens de wax aan te brengen. Nadat de glaze is afgenomen heb ik de wax opgebracht. Dit keer voor mij een nieuwe wax, Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended. Tijdens het curen heb ik de ramen gereinigd, dorpels en binnenzijde van de deuren behandeld met Reload Spray Sealant en de banden gevoed met Bold & Bright Gel. Ook de trims zijn niet vergeten ook al waren dit er bij deze auto niet zo veel, deze zijn behandeld met Smartgel. Na het curen de wax uitgepoetst. Helaas was er geen tijd meer voor een tweede laag maar dat gaat binnenkort helemaal goed komen.

Gebruikte materialen:
- Autobrite Super Snowfoam (foamen)
- Surf City Garage Pacific Blue Wash & Wax (wassen)
- IronX (wieldoppen en lak)
- Dodo Juice Born Slippy en Poorboy’s Eleastic Claybar (kleien)
- Rotary PRO900 oranje pad Monello Mezzo (lakdefecten)
- DAP900 witte pad Monello Finale
- C.Pro Eraser (pre-coat onvetter en reiniger)
- DAP900 zwarte pad Dodo Juice Lime Prime Lite (glaze)
- Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended (wax)
- C.Pro Reload Spray Sealant (dorpels)
- Poorboy’s Bold & Bright Gel (banden)
- Smartgel (trims)
- NXT Generation Glass Cleaner (glas)

En natuurlijk niet te vergeten de foto’s na :)

IMG_1052.jpg


IMG_1053.jpg


IMG_1054.jpg


IMG_1070.jpg


IMG_1068.jpg


IMG_1067.jpg


IMG_1065.jpg


IMG_1062.jpg


IMG_1057.jpg


IMG_1056.jpg


Helaas moest ik de eigenaar ook een wat mindere boodschap brengen. Tijdens het detailen kwam ik onderstaande tegen op de dorpel van de achterdeur. Nu maar hopen dat het in de garantie valt.

IMG_1064.jpg


Iedereen bedankt voor het lezen!
 
Mooi resutaat. Wel erg zachte lak als het zo makkelijk met finale te corrigeren is. Rare plekjes trouwens op de dorpel. Lijkt wel of er lucht of vocht onderzit..
 
Thnx. Ja erg zachte lak heeft deze C3. Ik heb niet tot een 100% correctie kunnen gaan aangezien ik deze auto binnen 8 uur klaar moest hebben.

De plekjes op de dorpel zijn denk ik roest.
 
Gezien de beschikbare tijd een knap resultaat. Mooie kleur ook. Zal de eigenaar weer blij mee zijn, behalve dan met die blaasjes op de dorpel.
 
Thnx de eigenaar was erg blij. De dorpels waren inderdaad erg vies. En de Pro900 echt een super apparaat.
 
Bedankt, en die plekjes op de dorpel zijn echt geen verfspetters, je kan ze indrukken. Als je door drukt knapt denk ik de lak..
 
mooie detail en mooie kleur zeg!! jammer van de wieldoppen, mooie alu wieltjes zouden hem/haar niet misstaan denk ik? Gave show-off!
 
Die bestuurder had natuurlijk ook geen tijd om zijn auto te wassen. Die was alleen maar onderweg om in een relatief korte tijd zoveel kilometers op de teller te zetten. Daarnaast denk ik ook te mogen constateren dat er nooit iemand achterin heeft gezeten, want anders had hij het schoongemaakt of anders had de kleding van de meerijders die vieze delen wel gereinigd...

Mooi resultaat en ziet er weer prachtig uit.
 
Bedankt iedereen. En ja de eigenaar draait de meeste kilometers alleen. Zo af en toe zit zijn zoon achterin maar die maakt het denk ik niet zoveel uit.