Vandaag stond er een Citroën C3 van maart 2011 op de planning. Inmiddels heeft de auto al heel wat levenservaring opgedaan, de teller staat al op ruim 90.000 kilometer. Gelukkig had de auto bij aflevering een Waxoyl behandeling ondergaan zodat ik hem eigenlijk alleen maar hoefde af te spoelen.
Helaas ging het toch niet helemaal zo. Eerst nog maar een aantal foto’s van voor de behandeling.
Als eerste heb ik de gehele auto gefoamed met Supersnowfoam. Helaas zat het vuil zo vast dat het foamen weinig effect heeft gehad.
Na het foamen de auto schoon gespoten met de hogedrukspuit. Vervolgens de wieldoppen verwijderen en gereinigd.
Nadat de wieldoppen schoon waren zijn al naadjes en rubbers onderhanden genomen met een APC 1:10 mengsel en een kwast. Ook zijn de banden tijdens deze behandeling niet vergeten. Na de banden waren de binnenzijde van de deur en dorpels aan de beurt. Ook deze zijn gereinigd met het APC mengsel en kwast. Zoals te zien is op onderstaande foto’s geen overbodige luxe.
Nadat alle naadjes, dorpels etc. schoon waren ben ik begonnen met wassen. Dat was een hele klus aangezien de auto in de afgelopen 90.000 kilometer niet zo veel is gewassen. Na het wassen is de auto ingesprayed met Iron-X en vervolgens volledig gekleid. Dit was ook echt nodig, de lak was zo glad als schuurpapier. Op onderstaande foto is het stuk klei te zien waar het halve dak (bij deze auto niet zo groot door de panoramaruit) mee is gedaan.
Na het kleien is de hele auto weer gewassen. Na het wassen auto afgespoeld en naar binnen gereden en gedroogd, droogeblazen en voorzien van blauwe striping. Vervolgens de bouwlamp op de auto gezet en toen schrok ik toch wel een beetje van de marring die door het kleien was veroorzaakt. Eigenlijk ook niet zo raar als je bedenkt dat de Citroën lakken niet zo hard zijn.
Gelukkig vielen de swirls mee. Rondom de auto waren er wel wat lekdefecten te vinden.
Als eerste heb ik de lakdefect aangepakt met de rotary PRO900 met oranje pad en Monnello Mezzo.
Vervolgens heb ik de hele auto gefinished met de excenter DAP900 met witte pad en Monello Finale. Gelukkig verdwenen de weinig aanwezige swirls als sneeuw voor de zon. Ik had ook maar tijd voor één polijstgang aangezien de auto om 16:00 klaar moest zijn. Na het finishen heb ik de hele auto afgenomen met C.Pro Eraser. Na het afnemen de auto even laten uitdampen. Vervolgens heb ik de glaze, Dodo Juice Lime Prime Lite, aangebracht met behulp van de DAP en zwarte pad. Helaas ben ik nog niet in bezit van de Surf City Garage Nano Seal en Glaze anders had ik deze stappen gebruikt alvorens de wax aan te brengen. Nadat de glaze is afgenomen heb ik de wax opgebracht. Dit keer voor mij een nieuwe wax, Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended. Tijdens het curen heb ik de ramen gereinigd, dorpels en binnenzijde van de deuren behandeld met Reload Spray Sealant en de banden gevoed met Bold & Bright Gel. Ook de trims zijn niet vergeten ook al waren dit er bij deze auto niet zo veel, deze zijn behandeld met Smartgel. Na het curen de wax uitgepoetst. Helaas was er geen tijd meer voor een tweede laag maar dat gaat binnenkort helemaal goed komen.
Gebruikte materialen:
- Autobrite Super Snowfoam (foamen)
- Surf City Garage Pacific Blue Wash & Wax (wassen)
- IronX (wieldoppen en lak)
- Dodo Juice Born Slippy en Poorboy’s Eleastic Claybar (kleien)
- Rotary PRO900 oranje pad Monello Mezzo (lakdefecten)
- DAP900 witte pad Monello Finale
- C.Pro Eraser (pre-coat onvetter en reiniger)
- DAP900 zwarte pad Dodo Juice Lime Prime Lite (glaze)
- Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended (wax)
- C.Pro Reload Spray Sealant (dorpels)
- Poorboy’s Bold & Bright Gel (banden)
- Smartgel (trims)
- NXT Generation Glass Cleaner (glas)
En natuurlijk niet te vergeten de foto’s na
Helaas moest ik de eigenaar ook een wat mindere boodschap brengen. Tijdens het detailen kwam ik onderstaande tegen op de dorpel van de achterdeur. Nu maar hopen dat het in de garantie valt.
Iedereen bedankt voor het lezen!
Helaas ging het toch niet helemaal zo. Eerst nog maar een aantal foto’s van voor de behandeling.
Als eerste heb ik de gehele auto gefoamed met Supersnowfoam. Helaas zat het vuil zo vast dat het foamen weinig effect heeft gehad.
Na het foamen de auto schoon gespoten met de hogedrukspuit. Vervolgens de wieldoppen verwijderen en gereinigd.
Nadat de wieldoppen schoon waren zijn al naadjes en rubbers onderhanden genomen met een APC 1:10 mengsel en een kwast. Ook zijn de banden tijdens deze behandeling niet vergeten. Na de banden waren de binnenzijde van de deur en dorpels aan de beurt. Ook deze zijn gereinigd met het APC mengsel en kwast. Zoals te zien is op onderstaande foto’s geen overbodige luxe.
Nadat alle naadjes, dorpels etc. schoon waren ben ik begonnen met wassen. Dat was een hele klus aangezien de auto in de afgelopen 90.000 kilometer niet zo veel is gewassen. Na het wassen is de auto ingesprayed met Iron-X en vervolgens volledig gekleid. Dit was ook echt nodig, de lak was zo glad als schuurpapier. Op onderstaande foto is het stuk klei te zien waar het halve dak (bij deze auto niet zo groot door de panoramaruit) mee is gedaan.
Na het kleien is de hele auto weer gewassen. Na het wassen auto afgespoeld en naar binnen gereden en gedroogd, droogeblazen en voorzien van blauwe striping. Vervolgens de bouwlamp op de auto gezet en toen schrok ik toch wel een beetje van de marring die door het kleien was veroorzaakt. Eigenlijk ook niet zo raar als je bedenkt dat de Citroën lakken niet zo hard zijn.
Gelukkig vielen de swirls mee. Rondom de auto waren er wel wat lekdefecten te vinden.
Als eerste heb ik de lakdefect aangepakt met de rotary PRO900 met oranje pad en Monnello Mezzo.
Vervolgens heb ik de hele auto gefinished met de excenter DAP900 met witte pad en Monello Finale. Gelukkig verdwenen de weinig aanwezige swirls als sneeuw voor de zon. Ik had ook maar tijd voor één polijstgang aangezien de auto om 16:00 klaar moest zijn. Na het finishen heb ik de hele auto afgenomen met C.Pro Eraser. Na het afnemen de auto even laten uitdampen. Vervolgens heb ik de glaze, Dodo Juice Lime Prime Lite, aangebracht met behulp van de DAP en zwarte pad. Helaas ben ik nog niet in bezit van de Surf City Garage Nano Seal en Glaze anders had ik deze stappen gebruikt alvorens de wax aan te brengen. Nadat de glaze is afgenomen heb ik de wax opgebracht. Dit keer voor mij een nieuwe wax, Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended. Tijdens het curen heb ik de ramen gereinigd, dorpels en binnenzijde van de deuren behandeld met Reload Spray Sealant en de banden gevoed met Bold & Bright Gel. Ook de trims zijn niet vergeten ook al waren dit er bij deze auto niet zo veel, deze zijn behandeld met Smartgel. Na het curen de wax uitgepoetst. Helaas was er geen tijd meer voor een tweede laag maar dat gaat binnenkort helemaal goed komen.
Gebruikte materialen:
- Autobrite Super Snowfoam (foamen)
- Surf City Garage Pacific Blue Wash & Wax (wassen)
- IronX (wieldoppen en lak)
- Dodo Juice Born Slippy en Poorboy’s Eleastic Claybar (kleien)
- Rotary PRO900 oranje pad Monello Mezzo (lakdefecten)
- DAP900 witte pad Monello Finale
- C.Pro Eraser (pre-coat onvetter en reiniger)
- DAP900 zwarte pad Dodo Juice Lime Prime Lite (glaze)
- Surf City Garage Barrierf Reef Carnauba Paste Wax Hand Blended (wax)
- C.Pro Reload Spray Sealant (dorpels)
- Poorboy’s Bold & Bright Gel (banden)
- Smartgel (trims)
- NXT Generation Glass Cleaner (glas)
En natuurlijk niet te vergeten de foto’s na
Helaas moest ik de eigenaar ook een wat mindere boodschap brengen. Tijdens het detailen kwam ik onderstaande tegen op de dorpel van de achterdeur. Nu maar hopen dat het in de garantie valt.
Iedereen bedankt voor het lezen!