• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Citroën C4 grand picasso; veel werk!!

Wittereus

Detailing addict
25 jan 2012
467
65
45
Melick
Zondag avond de auto gewassen met de 2 emmer methode, cheap ass shampo met een scheut afwasmiddel en rasta mits (eentje voor de wagen en eentje voor de velgen:cool: ) en de wagen was al meer dan 3 weken niet gewassen:-& :
p4pb8194736.jpg

p4pb8194612.jpg

Hierna afgenomen met een droogdoek.

Ook nog een speciaal werktuig gemaakt:D:
p4pb8195350.jpg



Maandag 25-05-2012
- Om 09.00 begonnen met inspuiten met Iron-X; de motorkap, spatborden voor en achter en dorpels. Inwerken met handschoen; op een donkere auto bijna niet te zien of dit ook werkt, maar op de velgen destebeter! Hierna goed afspoelen.
p4pb8194858.jpg

p4pb8194881.jpg

p4pb8194883.jpg


- Inspuiten met Tar-X; motorkap, spatborden voor en achter en dorpels; op een donkere auto bijna niet te zien of dit ook werkt. Inwerken met handschoen. Hierna goed afspoelen.

- Afnemen met droogdoek.

- Motorkap, spatborden voor en achter, dorpels en stukken van het dak zijn ook nog geclayd met perfetto 1:1; hier kwam bijna niks vanaf. Hierna afgespoeld met water.
p4pb8194998.jpg


Resultaat na het reinigen:
p4pb8194946.jpg

p4pb8194953.jpg

p4pb8194899.jpg

p4pb8194895.jpg

:sob:


Ik had al steenslag putjes gevuld met lak mbv een satéprikker. Dus begonnen met de motorkap te wetsanden en aangezien ik niet zo’n speciale houder heb, heb ik dit met de hand gedaan met alle gevolgen van dien:|~* . In eerste instantie zag het er goed uit, maar na de polijst beurt zag je duidelijk de schuurplekken en ben ik op sommige plaatsen erdoorheen gegaan:klap . De kap moet toch nieuw gespoten worden en voor nu laten we het zo.
p4pb8194844.jpg

p4pb8195011.jpg

p4pb8195061.jpg

p4pb8195075.jpg

p4pb8195076.jpg

p4pb8195078.jpg

p4pb8195255.jpg


Hierna begonnen met polijsten van de zijkanten (deuren). Ik heb de spiegels en rubbers afgeplakt en omdat ik de hele zijkant in één keer met dezelfde combinatie wilde doen (en mij een berg extra werk wilde besparen) heb ik de deuren niet apart afgeplakt en dus niet één voor één gedaan.
p4pb8195205.jpg

p4pb8195078.jpg

p4pb8195104.jpg

p4pb8195141.jpg

Alles met inizio op witte harde pad, daarna mezzo op zachte witte pad en gefinisht met finale op zwart. Sommige delen (waar diepe krassen zitten) heb ik 2 of 3 hits inizio gegeven.

Tussendoor afgenomen met een microfiberdoek, voor inizio, mezzo en finale een aparte doek.

Toen de auto gewassen met Poorboys superslick&suds om polijst residu te verwijderen van alle ramen e.d.
p4pb8195208.jpg



De auto met droogdoek afgenomen om dan als laatste de gepolijste panelen met Eraser en microfiber doek af te nemen.

Ivm tijdsgebrek alleen één laag blackhole kunnen aanbrengen (het was ook 21.00 uur en de kleine van 16maanden moest naar bed8o ); volgend weekend komt hier nog 2 laagjes natty’s paste wax overheen.
p4pb8195214.jpg


Resultaat:grinning: :
p4pb8195221.jpg

p4pb8195313.jpg

p4pb8195288.jpg

p4pb8195335.jpg

p4pb8195304.jpg

p4pb8195260.jpg

p4pb8195277.jpg



En als het meezit worden de voor- en achterbumper + het dak ook nog aangepakt:cool:
En natuurlijk het interieur wordt nog een keer goed onder handen genomen (ik heb al één keer een extractor er doorheen gehaald ivm rooklucht:-& )

Alle foto's staan hier (wel helaas niet op volgorde]-0 ): http://www.pinkbike.com/u/wittereus/album/All/?page=5
 
amai die motorkap...daar heb je werk van gemaakt. De lak was inderdaad aan een zware opfrissing toe...mooi resultaat:)^
Hou hem wel uit de regen tot dat hij gewaxed is...of je kan terug gaan glazen :-"
 
Ziet er goed uit, lekker bling-bling! :)^
Jammer van je motorkop(zo ziet 'ie er goed uit btw...), maarja, als je 'm toch al wilde laten overspuiten
 
Flinke klus, mooi gewerkt geleverd! :)^ Een volgende keer zou ik zelf kiezen om een wax aan te brengen in plaats van een glaze.
 
Glaze geeft inderdaad niet veel bescherming!

Dat heb je knap gedaan met de motorkap :)^ Veel steenslag zeg! Glans is weer prachtig terug :cool:
 
Bedankt voor de positieve reacties:)^ En het was idd veel werk:ja

Er komt deze zaterdag nog een laag blackhole op en dan meteen 2 laagjes natty's.
Hoelang moet ik eigenlijk wachten tussen de glaze en de wax? En tussen de 2 lagen wax?
 
Ik had zaterdag en zondag een halve dag, dus ik moest doorwerken:-b
Zaterdag 's morgens de auto gewassen met de 2 emmer methodePoorboys superslick&suds
Het dak
p4pb8215015.jpg


Hierna begonnen met polijsten van dak. Natuurlijk eerst afplakken.
Begonen met een test spot met mezzo op zacht wit
p4pb8215048.jpg

Helaas niet duidelijk op de foto dat de krassen nog zichtbaar waren.
Het werd dus toch weer inizio op witte harde pad, daarna mezzo op zachte witte pad en gefinisht met finale op zwart.
Ook de achterlichten zijn meegenomen, voor
p4pb8215066.jpg

Na alleen inizio
p4pb8215072.jpg

Tussendoor afgenomen met een microfiberdoek, voor inizio, mezzo en finale een aparte doek.

Zondag morgen om 07.15uur weer verder gegaan (auto eerst afgespoelt)
Toen moest de auto naar binnen omdat het begon te regenen]-0

p4pb8215085.jpg

Het was een beetje krap onder het dak:D
De zachte pad met mezzo na half dak
p4pb8215082.jpg

Ff uitspoelen onder de kraan en droogdraaien
p4pb8215084.jpg

Dat ziet er alweer beter uit:ja
De gepolijste panelen met Eraser en microfiber doek afnomen.
Daarna alles nagelopen om alle polijst resten en wax resten uit de kieren te verwijderen

Hierna was de blackhole aan de beurt.
Aangezien ik geen andere pad had heb ik het met deze gedaan op een zeer laag toerental
p4pb8215089.jpg

p4pb8215090.jpg

p4pb8215094.jpg

afgenomen met Peluche Verde microfiber doek.

Resultaat:grinning: :
p4pb8215096.jpg

p4pb8215098.jpg

De zijkant lijkt hologrammen te hebben een zorg voor later:roll

Nu nog een laagje natty’s paste wax overheen.
p4pb8215100.jpg

afgenomen met Peluche Verde microfiber doek.
Resultaat
p4pb8215101.jpg

p4pb8215103.jpg


Natuurlijk konden de rubbers niet vergeten worden:rules
p4pb8215108.jpg

Dat is een verschil8-o
Ook de motorruimte
p4pb8215105.jpg

en de banden
p4pb8215111.jpg

Alles met Autoglym - Vinyl & Rubber Care en de wieldoppen met WheelWax om deze eens uit te proberen:)^ .
Daarna alles nagelopen en de sponingen afgenomen met Peluche Verde microfiber doek.

Resultaat
p4pb8215123.jpg

p4pb8215120.jpg

p4pb8215122.jpg

p4pb8215113.jpg

p4pb8215112.jpg





En toen moest hij in de regen naar buiten:|~*
p4pb8215133.jpg

p4pb8215131.jpg

p4pb8215127.jpg

p4pb8215136.jpg

Is dat lekker beading of wat:party:






Alle foto's staan hier (wel helaas niet op volgorde]-0 ): http://www.pinkbike.com/u/wittereus/album/All/?page=5
 
Wittereus zei:
De zijkant lijkt hologrammen te hebben een zorg voor later:roll
p4pb8215089.jpg

Je gaat, zo lijkt het, een polishing pad gebruiken met black hole op de rotary? Niet verwonderdelijk dat je hologrammen hebt....

Zelfs voor de doorgewinterde detailer is het al een kunst om hologramvrij te eindigen met een rotary, laat staan een 'groentje'.

Je had beter een zwarte pad (= finishing pad) kunnen gebruiken, maar nóg beter was het geweest om gewoon de BH met de hand aan te brengen. Dan had je de hologrammen nog enigzins kunnen verbloemen.

Ik hoop dat je een wijze les hebt geleerd, want nu bezorg je jezelf alleen maar meer werk.
 
Ik heb een risico genomen en het resultaat zijn hologrammen die je alleen ziet met speciaal licht. Voor mij is het behaalde resultaat, voor nu, voldoende. Ik ga me nog pads aanschaffen,
elk eentje voor elke stap.
Dus die hologrammen worden nog een keer aangepakt:cool:

Maar ik vind het jammer dat je me een groentje noemt, want dat stadium ben ik toch al weer een tijdje voorbij:-"

Binnenkort ook review van de vandasg binnengekomen hydro 7000 extractor:ja
 
misschien ben ik wel meer "groentje" dan hem want een tijdje geleden heb ik besloten om de "rotary" te laten voor wat hij is. Ik voel me daar niks gerust bij...dus de DAP zal voor mij de limiet blijven:ja
 
Het is niet negatief bedoeld hoor. ;)

Laat ik het dan anders formuleren: "minder ervaren met een rotary"

99,9999999999999999999% van alle forumleden weten dat het onverstandig is om BH met een, naar het lijkt, een polishing pad aan te brengen en zeker met een rotary.

Speciaal licht? Euhhh? :weetniet
Hologrammen kun je nagenoeg altijd zien onder een bepaalde hoek en lichtbron.

Maar ik ga ervan uit het het helemaal goed komt met de auto.
 
nicknameless zei:
Speciaal licht? Euhhh? :weetniet
Hij bedoelt de zon, die schijnt zo weinig in dit land dat het speciaal is geworden.

Leuk testobject waar je een hoop van geleerd hebt in ieder geval :)^
 
Ik bedoelde idd met "speciaal licht" dat je hologrammen alleen in een bepaalde hoek of dus zoals op mijn foto's te zien met een flitser op een foto. Gewone stervelingen zullen deze nooit ontdekken
En ik heb idd veel geleerd en wil deze ervaring binnenkort eens loslaten op de oldtimer van mijn pa. Hij is nog steeds een beetje sceptisch (hij roept wel steeds ooohh en aahhh, maar meent het niet:|~* ) Dus ik wil hem met een detail beurt aan zijn auto overtuigen dat wat hij al zijn hele leven heeft gedaan niet helemaal correct is (één emmer , borstel:-& , afdrogen met een oude zeem na regenbui terwijl er nog stof/zand op ligt etc, etc, etc )
Grootste stap voorruit is dat ik me betere pads ga aanschaffen (Monello - SmartPads CCS 5.5 inch; foamed wool, geel, oranje, wit en zwart) zodat ik per stap een goede pad heb ipv dat ik moet experimenteren
Nu nog wachten totdat de eraser weer verkrijgbaar is (07-06-2012??), want die wil ik meteen mee bestellen.
 
ik heb ook wel wat opmerkingen maar bedoeld als opbouwend.

autoglym rubber & vynil care is voor binnen. je mag het natuurlijk wel gebruiken maar de standtijd is erg laag en door regen kan je vlekken krijgen.

de rubber care is hiervoor bedoeld en vele malen beter.


je kan het wetsanden best met de hand doen (doe ikzelf ook) maar je moet je realiseren dat je met je vinger een veel grotere druk per vierkante centimeter uitoefent als met een pad of houder.

je moet dus nagenoeg niet drukken, zonder druk voorzichtig bewegen is mijn advies en vooral goed kijken.

tsja de rotary..dat moet iedereen een beetje zelf bepalen en dat heeft denk ik vooral met ervaring te maken.
ik heb het ook lang uitgesteld, maar met experimenteren met diverse pads op de rotary ben ik erachter gekomen dat diverse pads stabiel op de lak liggen en de rotary als een dap aanvoelt. maar dan met een beetje een eigen wil.
dat is even wennen, maar met de huidige laksoorten onontbeerlijk.

de cut&shine woolpad kan ik je van harte aanbevelen. ligt stabiel heeft een "fijne" cut en heeft een groot oppervlak.

maar bovenal ben je een hoop ervaring rijker en heb je veel geleerd.
de volgende keer komt het helemaal goed!
 
cruiser zei:
je kan het wetsanden best met de hand doen (doe ikzelf ook) maar je moet je realiseren dat je met je vinger een veel grotere druk per vierkante centimeter uitoefent als met een pad of houder.
je moet dus nagenoeg niet drukken, zonder druk voorzichtig bewegen is mijn advies en vooral goed kijken.

Nog beter is het om de Meguiars Hi Tech Sanding Backing Pad te gebruiken.
Zo verdeel je de druk over de gehele oppervlakte van de pad zonder wetsand marks te krijgen
 
Dankjullie voor de tips:)^

Cruiser; ik heb de autoglym rubber & vynil nu op de trims en rubbers buiten zitten en er komen geen vlekken vande regen op. Beter nog; er is een mooie beading te zien:cool:

Ik zal in het vervolg veel voorzichtiger te werk gaan (ben veel te gehaast geweest). Maar zoals al gezegd; dit was om te testen en ik heb ervan geleerd:ja
Ik heb de 3M-Finesse-it Hand Schuurblokje-32mm incl schijfjes al op de verlanglijst staan en een wool pad is vandaag binnengekomen:party:

De hologrammen worden nog aangepakt door een rondje finale; ik moet de achter- en voorbumpers nog helemaal doen namelijk;)

Nogmaals mijn dank voor het meedenken en laat die opbouwende kritiek maar komen:)^