Afgelopen maand kreeg ik het verzoek van m'n oom, de aardige man waar ik altijd de oprit van mag gebruiken om m'n eigen auto te doen, of ik zijn hobby auto, een Citroen ID uit 1961, zou willen poetsen. Zondag de 23ste had hij namelijk het najaarsevenement van de ID/DS club en hou zou graag willen dat z'n auto er goed bij stond daar. Uiteraard geen probleem, maar ik wist al wel dat het een aardige klus ging worden. Niet alleen is een ID een lange/grote auto (groter dan welke auto ik ooit had gedaan), ook was dit exemplaar in de 51jaar dat hij bestaat nog nooit serieus gepoetst.......
Hierbij allereerst even m'n stappen:
- auto flink afgespoeld
- rubbers, wielen, wielkasten e.d in gespoten met 1:10 APC en met een kwast schoon gemaakt
- dit alles weer afspoelen
- auto wassen - 2 emmers, monello washmitt + PB Slick & suds
- complete auto gekleid met Mother clay en PB S&W
- complete auto handmatig gepolijst (spierpijn is nu net weg) met Meg's UC en de witte Monello handpad
- auto nogmaals gewassen op dezelfde manier als eerst (2 emmers, schone washmitt + PB SS)
- auto gedroogd
- PB EXP ingwreven
- tijdens het curen van de EXP de deursponingen gedaan met PB APC
- PB EXP afgenomen
- 2e laag EXP gedaan
- tijdens het curen van de EXP de ramen gedaan met Meg's Quick detailer
- PB EXP afgenomen
- alle chrome delen, bumpers, handgrepen, wieldoppen, uitlaat e.d gedaan met Meg's All Metal Polish
- voorruit en koplampen voorzien van RainX
Ik doe het zo even uit m'n hoofd, dus misschien ben ik nog een onderdeel vergeten. In de tussentijd was het ook nog gaan regenen (tijden het kleien), gelukkig hebben ze een carport, dus gauw de auto daar onder gezet en door gegaan Ik had mazzel, want niet veel later werd het weer droog. Wel weer een stuk klei laten vallen Wat betekend dat ik nu nog maar 1 bruikbaar stuk over heb......
Goed, genoeg tekst vind ik, foto tijd!
VOOR
rechter voorscherm, de zwarte plekken in de lak zijn volgens mij niet heeeel goed zichtbaar. Weet iemand wat dit veroorzaakt?
de klei na een oppervlakte van een A4'tje op het dak gedaan te hebben.
RESULTAAT
Ik dacht altijd dat het een bruin/zwart dak was!
mooie vergelijking
hij was erg blij met het resultaat!
Hierbij allereerst even m'n stappen:
- auto flink afgespoeld
- rubbers, wielen, wielkasten e.d in gespoten met 1:10 APC en met een kwast schoon gemaakt
- dit alles weer afspoelen
- auto wassen - 2 emmers, monello washmitt + PB Slick & suds
- complete auto gekleid met Mother clay en PB S&W
- complete auto handmatig gepolijst (spierpijn is nu net weg) met Meg's UC en de witte Monello handpad
- auto nogmaals gewassen op dezelfde manier als eerst (2 emmers, schone washmitt + PB SS)
- auto gedroogd
- PB EXP ingwreven
- tijdens het curen van de EXP de deursponingen gedaan met PB APC
- PB EXP afgenomen
- 2e laag EXP gedaan
- tijdens het curen van de EXP de ramen gedaan met Meg's Quick detailer
- PB EXP afgenomen
- alle chrome delen, bumpers, handgrepen, wieldoppen, uitlaat e.d gedaan met Meg's All Metal Polish
- voorruit en koplampen voorzien van RainX
Ik doe het zo even uit m'n hoofd, dus misschien ben ik nog een onderdeel vergeten. In de tussentijd was het ook nog gaan regenen (tijden het kleien), gelukkig hebben ze een carport, dus gauw de auto daar onder gezet en door gegaan Ik had mazzel, want niet veel later werd het weer droog. Wel weer een stuk klei laten vallen Wat betekend dat ik nu nog maar 1 bruikbaar stuk over heb......
Goed, genoeg tekst vind ik, foto tijd!
VOOR
rechter voorscherm, de zwarte plekken in de lak zijn volgens mij niet heeeel goed zichtbaar. Weet iemand wat dit veroorzaakt?
de klei na een oppervlakte van een A4'tje op het dak gedaan te hebben.
RESULTAAT
Ik dacht altijd dat het een bruin/zwart dak was!
mooie vergelijking
hij was erg blij met het resultaat!