• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleanen na polijsten

Martinwill

Detailing rookie
22 apr 2011
74
0
Ik heb deze vraag al eerder gesteld met als antwoord dat ik tussen het polijsten en de glaze het beste de auto kon afnemen met IPA. Omdat ik in de shop weinig tot geen spaycleaners kan vinden vroeg mij af of dit inmiddels achterhaalt is? Enige die ik in de shop kon vinden was de Gyeon QM Prep. Is dit een goed middel hiervoor?

Ik gebruik Gyeon Prep idd na het polijsten,vóór het aanbrengen van bescherming zoals wax of sealant. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Het is zeker niet achterhaald, als je het polijstwerk goed wilt beoordelen kan je echt niet zonder. De Gyeon Prep werkt hiervoor inderdaad goed, IPA wordt door sommigen afgeraden omdat het niet zo goed over de lak glijdt.

Ik vind het verwarrend dat IPA of Gyeon Prep onder het kopje cleaners worden geplaatst in de webshop. Het zijn imo geen cleaners, het zijn inspectiesprays -> middelen om polijstresten geheel te verwijderen, zodat je het daadwerkelijke polijstresultaat goed kan bekijken. Toch iets anders dan bijv. een Autofinesse Rejuvenate of Triple, Meg's Step 1 of Autoglym's SRP.

Maar goed, vond de naam van het onderwerp dus verwarrend.

Als antwoord op de vraag: Ja, na het polijsten inderdaad inspecteren met inspectiespray om het échte resultaat te bekijken. De methode is niet achterhaald. Gyeon Prep is een uitstekend middel hiervoor (beter dan IPA).