• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleaner echt noodzakelijk?

dennisfrl

Detailing rookie
10 mrt 2011
31
0
Mede autopoetsers,

Binnenkort wil ik een DAP aanschaffen, na enkele jaren zonder. Spannend natuurlijk, maar ik vroeg mij het volgende af. Is het noodzakelijk om een cleaner te gebruiken op de lak?

Op dit moment is dit het plan:

- Auto foamen (Supa snow)
- Auto wassen (Dodo BTBM)

* afdrogen *

- Lak kleien
- Hier dus wellicht een cleaner....? Maar leek mij persoonlijk niet nodig... ?
- Polijsten met Raffini Mezzo en daarna met finale (icm de DAP)
- PB Black hole
- En als laatste de Supernatural 2.0 wax eroverheen.

Alle input is welkom!

Bedankt.

Meestal word er een cleaner/glaze gebruikt als tussenstap voor het waxen/sealen. Tussen het kleien en polijsten is meestal niet nodig. Of de lak moet na het kleien nog dermate vuil zijn dat het nodig is.?

Je stappen zien er goed uit.
De cleaner zou ik persoonlijk niet gebruiken als je toch polijsten gaat, maar dat is mijn mening.
Ik gebruik deze wel als ik niet polijst.
Mijn ervaring met de White Diamont voor lichte lakken Black Hole donkere is een mooie voed de lak, maar de standheid van de wax word iets minder lang.
Maar dat vinden wij niet erg :-)^

PB black hole heb ik nog nooit gebruikt, dus ben benieuwd of het echt een verschil gaat uitmaken. Leuk projectje voor als het weer iets warmer is buiten :roll. Lak is trouwens zwart, VAG lak.

Bedankt voor de adviezen.

Even reageren.

Een cleaner gebruikt je na het polijstmiddel om de lak gereed te maken voor de wax/sealant laag (of lagen).
Echter lees ik dat jij Finale van Monello gebruikt die is prima geschikt als laatste polijst stap daarna black hole en Supernatural 2.0 wax.
En weer een mooie blinkende auto als resultaat.
Succes ermee.

In jouw stappenplan zou ik de cleaner achterwege laten. Je gaat immers al polijsten waarmee je de lak al cleaned. Als je na dit stappenplan een keer weer wax gaat aanbrengen en je wilt wat mee dan kun je wel een cleaner gebruiken. Hetzelfde stappenplan als nu zeg maar, maar dan zonder polijsten

1 - cleaner als tussenstap ivm onderhoud ( veelal als weer tijd is voor nieuw waxje )
2 - cleaner als gebruik bij oude laksoorten die poreuzer en 'gevaarlijker' zijn
3 - cleaner als voorwerk op het polijsten: indien erg veel vervuiling is, zelfs na het kleien, dan alvast boel bende er 'uit/af' gehaald
4 - cleaner als laatste stap na het polijsten; voor nog fijnere afwerking ( moeilijk te zien, sommige gevallen nét dat ene minitoefje meer resultaat )

Kijk wat voor jou van toepassing is en sla je slag

Als je de PB professional polishing op de dapp 900 gebruikt, welke pad en welke snelheid kun je het beste gebruiken?

Gebruik de Pro. Polish zelf op de zwarte Monello CCS pad op standje 1 of 2 van de 900.