• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleaner & Polish aanbrengen met de DAP

Dutch Delight

Detailing chief
17 nov 2008
73
75
Hi,

Kan ik de Meguiars Cleaner (Stap1) en Polish (Stap2) ook machinaal gaan aanbrengen? Zo ja welke pads moet ik daar voor gaan gebruiken?

Thanks
Eric
 
Het kan, maar het is er niet voor gemaakt, je hebt de kans dat het te snel droogt door de machinale verwerking en daardoor moeilijk te verwijderen is, je kunt beter producten nemen die er voor geschikt zijn zoals van Poorboy's of de Meguiar's pro lijn. Aanbrengen met een polishing pad.
 
Thanks Adrie, dus deze stap 1 & 2 zijn dus echt voor handmatig gebruik.

Welke combi is dan straks de beste in de pro-line of PB-line? Ik maak nu sinds kort gebruik van de M-21 Sealant en M-16 Mirror-glaze, waarbij ik vooraf dus stap 1-2 deed. (en voorheen de step 3 carnuba maar sinds ik de m16 heb ben ik erg blij haha)

Wat kan ik dus straks hiervoor gaan gebruiken?
 
Het grote voordeel van de PB lijn is dat deze voor zowel handmatig, excentrisch als roterend geschikt zijn, dat in tegenstelling tot de pro producten van Meguiar's die soms wel of soms niet op een bepaalde machine gebruikt kunnen worden. Op jouw wagen zou ik sowieso de Poorboy's Black Hole gebruiken :heart_eyes: Een goede glaze (Step 2 van Meguiar's, een glaze is een polish bij Meguiar's 8o lekker verwarrend).
 
Met de stap 2 polish heb ik geen ervaring want ik gebruik de M7 of de Black Hole, echter...de stap 1 paintcleaner laat zich (bij mij) makkelijk machinaal (met de G220 in mijn geval) bewerken en ik ondervind geen problemen om hem te verwijderen, soms vraag ik me af of ik iets verkeerd doe dat ik tot tegengestelde ervaringen kom met een bepaald product :weetniet .
 
Step 1 kan prima verwerkt worden machinaal, maar inderdaad niet laten drogen (maar dat geldt voor met de hand ook).

Ik zou ook Black Hole aan willen raden als 2e stap.
 
De paint cleaner (Step 1) zou door machinale verwerking eerder kunnen gaan drogen omdat de machine meer wrijving kan genereren dan met de hand, dus goed in de gaten houden. Anders moet je maar even aan Marcel van Meguiar's vragen hoe moeilijk het te verwijderen is :D Hij had er last van tijdens 100% tuning :-"
 
stimpy68 zei:
Anders moet je maar even aan Marcel van Meguiar's vragen hoe moeilijk het te verwijderen is :D Hij had er last van tijdens 100% tuning :-"

Vertel...vertel.....
1969.gif
1969.gif
 
Die was een demo aan het doen van het 5 stappen plan op een demo kap, deze was lekker warm geworden door de lampen, hij had het dus onbedoeld laten drogen, gevolg: met geen mogelijkheid meer er af te krijgen 8o Dus in de zon gebeurd je dus hetzelfde :ja
 
Mijn tip op een donkere auto (en machinaal te gebruiken)
Is de PB Black Hole, dan PB Ex-P en afwerken met de Natty's paste wax (met de hand) en
je weet echt niet wat je ziet 8-())
 
stimpy68 zei:
Die was een demo aan het doen van het 5 stappen plan op een demo kap, deze was lekker warm geworden door de lampen, hij had het dus onbedoeld laten drogen, gevolg: met geen mogelijkheid meer er af te krijgen 8o Dus in de zon gebeurd je dus hetzelfde :ja

Dan heb ik gelijk de reden gevonden dat ik blijkbaar geen trubbles heb om de opgewerkte paintcleaner af te nemen want ik werk altijd in mijn garage (oud gebouw, dikke muren zelfs in de zomer lekker fris).