• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To CleanRiders aflevering: vastzittend vuil verwijderen met klei... doe DIT eerst!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.673
200
Berkel en Rodenrijs
Je auto lijkt na het wassen misschien schoon maar dat is hij niet! Je auto bevat zeker nog vastzittende vervuiling. Zichtbaar, maar juist ook onzichtbaar. Door die vervuiling blijft je (wax)bescherming minder lang zitten, glanst je auto minder en is hij minder vuil- en waterafstotend.

In onze tweede video leer hoe je vastzittende vervuiling, zoals hars, teer, vliegroest, insecten en remstof veilig en zonder krassen van je auto kunt verwijderen met behulp van klei (lakgum) en een de-ironizer. Maar hoe weet je nu of er vastzittende vervuiling op jouw auto zit? Ontdek in deze video de tip over het boterhamzakje en maak daarna je auto weer écht schoon, glad en glanzend!


00:00 Intro
00:16 Welke producten kun je gebruiken?
00:45 Voelen met een boterhamzakje!
01:40 De-ironizer gebruiken
03:41 Welke soorten klei kun je gebruiken?
05:23 Detailspray gebruiken
06:10 Starten met kleien van je auto
08:52 Paint-cleaner gebruiken
11:16 Wax of sealant als bescherming

Gebruikte producten:

De-ironizer
Monello Non-Ferro

Klei (lakgum) detailspray en doeken
Monello Dolce Verde klei
Poorboy's Spray & Wipe
Monello Peluche Verde

Paint Cleaner en applicatiespons
Poorboy's Professional Polish
Monello handpad
 
Leuke en leerzame video weer, Tim!
Zit alles in wat je hierover moet weten :)

Misschien als tip voor de volgende nog iets meer ingezoomde shots. Zodat je beter ziet waar vervuiling zit en dat het eraf wordt gehaald (met kleien) dat was nu wat minder goed te zien.

Kijk weer uit naar de volgende video :)
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Bedankt voor deze video, heb zelf totaal geen ervaring met kleien, maar deze duidelijke video heeft me toch wel over gehaald om dit eens te gaan doen. Binnenkort de winkelwagen maar weer eens aanvullen :D
 
  • Geweldig
Reactions: Tim
Top video. Ik vraag mij alleen af waarom er specifiek geadviseerd wordt om een quick detailer te gebruiken en niet een specifieke klei spray die daarvoor bedoeld zijn? Niet dat quick detailers, ONR ect niet werken, maar toch vraag ik het mij af.
 
Top video. Ik vraag mij alleen af waarom er specifiek geadviseerd wordt om een quick detailer te gebruiken en niet een specifieke klei spray die daarvoor bedoeld zijn? Niet dat quick detailers, ONR ect niet werken, maar toch vraag ik het mij af.
Je hebt gelijk hoor, ik heb daar tijdens het maken van de video niet aan gedacht. Je kunt natuurlijk een clay lube ervoor gebruiken. Maar wij zijn zo gewend om of Perfetto of Spray & Wipe te gebruiken, dat ik dat genoemd heb in de video.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Weer leuke film.
Misschien volgende keer een iets meer vervuilde auto.

Voor kleilube gebruikt ik Dodo Juice slippy.
 
Of gewoon 1 van jullie auto's even paar maanden in bos parkeren en dan even van zeer vuil naar zeer schoon maken. ;)

Of oproepje op youtube of iemand zijn vuile auto tbv filmpje in wil leveren en dat dan mooi (kosteloos) schoon wordt gemaakt. Misschien buurman/vrouw van een van de forumleden (onze auto's worden natuurlijk nooit zeer vuil :) )

Mensen willen vaak zien hoe goed iets werkt / wat mogelijk is en dat zie je vooral als die lekker vuil is.
 
Kijk dat is mooi testobject dan voor een filmpje. :)

En je weet het Patrick, als de buurt op je auto gaat schrijven dat die gewassen moet worden, dan wordt het toch echt tijd ;)

Kun je wel lekker doorrijden als politie je kentekenplaat niet kan lezen :cool:
 

Bijlagen

  • viezeauto.jpg
    viezeauto.jpg
    48,7 KB · Weergaven: 64
  • download.jpeg
    download.jpeg
    243,1 KB · Weergaven: 62
@Tim Even tijd genomen om de video te bekijken, en toch weer wat aandachtpuntjes voor mezelf gezien die in de loop der jaren er in zijn geslopen. Wat ik heel handig vind is de tijdindicatie onder de video met wanneer wat aan bod komt, handig als je snel wat terug wil zoeken, misschien kun je dat zelfs in één van de eerste beelden van de video opnemen, zodat waar je de video ook vind, je altijd die 'inhoudsopgave' krijgt te zien.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Bedankt voor deze video, heb zelf totaal geen ervaring met kleien, maar deze duidelijke video heeft me toch wel over gehaald om dit eens te gaan doen. Binnenkort de winkelwagen maar weer eens aanvullen :D
Kleien is naar mijn bescheiden mening een van de minst spannende klussen in het detailen. Het voor en na effect is dan wel weer een van de grootste verschillen. Het gevoel dat krijgt als je erna met je hand over een perfect gladde lak heen glijdt is echt verslavend.
 
Zoals in de video hierboven werdt verteld kun je met een cleaner de restanten van het kleien verwijderen. Belangrijk is dan wel dat je een lichte klei gebruikt. De grovere klei zal meer krasjes achterlaten, waardoor polijsten eerder noodzakelijk zal zijn voor een mooi reslutaat.

De perfect polish van poorboys world is een fijne cleaner. Wanneer je wat kleine krasjes en swirls hebt zou je ook lime prime als cleaner kunnen gebruiken. Daar zit ook een glaze in die de krasjes wat maskeert.

Daarna kan de wax erop.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
Edit: ik had een mooi verhaal geschreven over lime prime dat dat ook een glaze bevat, maar daar vindt ik bij de lime prime prep cut niets van terug. Ik gebruik nog de lime prime lite, die had geen polijstkorrel, maar wel een glaze. Het lijkt erop dat dat nu de fillit bang is geworden.

Misschien kan iemand hier wat meer toelichting op geven.