• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Clio IV RS

krikke55

Detailing chief
24 mei 2017
94
93
29
westerlo
hallo allemaal, afgelopen maand heb ik eens de tijd gevonden voor mijn eigen wagen een 'full detail' te geven.
(dit is mijn eerste full detail en is verspreid over enkele dagen dus alle tips & tricks zijn welkom!)

De wagen is een Renault Clio RS met een 1.6l met 200 pk van het bouwjaar 2013 en is reeds vanaf 2016 in mijn bezit.
We hadden hier ook last van de Sahara zand regen en dit was duidelijk te zien van ver oogde hij nog mooi maar van dichtbij... zag je echter al het zand.
Allereerst ben ik begonnen met de kentekens te verwijderen, en alle spullen klaar te zetten.
DSC_0024.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0032.jpg

DSC_0030.jpg

Daarna ben ik eerst met de vuile velgen begonnen, allereerst afgespoten dan een rondje non ferro, de banden met APC+stevige borstel schoongemaakt.
De velgen met een washmit, kwast+EZ detail brush.
De wielkasten heb ik nog schoongemaakt met APC+ de Mothers fender well brush, maar omdat ik niet zo veel speling had tussen de banden en de wielkast ging het met de nogal stevige borstel van Mothers niet zo lekker dan ben ik maar overgeschakeld naar een goedkope washmit voor de wielkasten.
DSC_0039.jpg

Dan heb ik de auto ingespoten met de Autoglym TFR in een drukpomp en hierover een laagje Monello foam heel de auto zorgvuldig afgespoten.
Na het afspuiten was er al een hele verbetering te zien!
DSC_0040.jpg

DSC_0044.jpg

daarna ben ik alle sponningen, logo's en moeilijk bereikbare plekjes gaan schoonmaken met een kwast+ APC.
DSC_0035.jpg

De volgende stap was het wassen met het bekende 2 bucket system met grid guards icm ddj born to be mild en de Monello thick mitt.
Aan het spoelwater was te zien dat er nog behoorlijk veel vuil afkwam.
DSC_0051.jpg

Na het wassen heb ik de hele wagen met non ferro ingespoten, veel paarse reactie kwam er niet (wagen word niet dagelijks gereden) lokaal nog de teerplekjes afgenomen met de Valet pro citrus tar & glue remover de meeste teerplekjes zaten in de wielkasten. Tijd voor de klei en born to be slippery, ruikt heerlijk en kost geen geld! veel vervuiling kwam er echter niet af.
DSC_0050.jpg

Daarna de hele wagen gedroogd met de Gyeon silk dryer XL, de wagen naar binnen gereden alle hoekjes en kiertjes nog een keertje droog geblazen met de compressor.
(een blower staat nog op het verlanglijstje)
Tijd voor alle plastic trim af te plakken met de groene Colad tape. En met de Faro opzoek gegaan naar allerlei swirls en defecten.
1.0 (1).jpg

Omdat ik maar beperkte tijd gebruik heb kunnen maken van een garage, heb ik alleen maar een rondje Finale + Wit op de DAP 900 kunnen doen, de swirls kreeg ik er goed uit de diepere defecten echter niet deze zal ik nog een keertje moeten doen met een zwaardere combi als ik meer tijd heb. Daarna de hele auto afgenomen met Gyeon Prep en de lsp aangebracht ik heb gekozen voor Mezerna Power Lock.
DSC_0075.jpg

DSC_0073.jpg

De velgen nog in de PBW wheel sealant en de bandjes afgetopt met Gyeon tire.
DSC_0082.jpg

De ruiten heb ik binnen/buiten gereinigd met ddj clearly menthol een disco duo en een vetro bianco.
En alle ruiten in de Turtle Wax rainkleer gezet.
DSC_0079.jpg

DSC_0080.jpg

De groene Colad tape verwijderd en alle exterior trims in de dressing gezet omdat de AF revive mijn favoriet was en ik een waardige vervanger zocht had ik de Gyeon preserve eens genomen vanwege de lovende reactie's en die stelt mij zeker niet teleur! dit is een blijvertje!
6.0.jpg

Daarna was het tijd onder de motorkap, alles gereinigd met APC en een kwast + wat oude microvezel doeken.
Daarna alles in de dressing: Autoglym vinyl & rubber care en later afgenomen voor een mooie matte look.
4.0.jpg

Oke op naar het interieur nu, alle stoelen en matten stofgezogen met een kwastje de moeilijke plekjes bereikt zoals ventilatieroosters, pedalen,...
verder nog het interieur afgenomen met nanolex interior cleaner.
5.0.jpg

Ik had nogwat vlekjes in mijn stoffen bekleding die heb ik eruit gekregen met Autoglym interior shampoo en een paardenhaar borstel van Monello.
2.0.jpg

Het lederen stuur terug netjes gemaakt met de Gyeon leather cleaner, wat een vuil komt er toch van je stuur :scream: en in de Gyeon leather coat gezet.
DSC_0179.jpg

DSC_0183.jpg

Daarna nog alle interior trims met de Poorboys natural look behandeld.
En als final touch de air freshener van Waxaddict de vitreo hmmm.... om op te eten!
DSC_0150.jpg

Nog snel even wat final shots!
  .jpg

2.jpg

3.jpg

new.jpg

4.jpg

5.jpg

7.jpg
 
Goed bezig, hoor! :D

Als tip zou ik je nog wel willen meegeven:

Begin met Prewash - Ook op de velgen, eigenlijk dus gewoon alles. Dit weekt al een hoop vervuiling los welke je dan daarna met het foam veilig kan afvoeren. Zo zou je de prewash (wat extra bijspuiten) kunnen gebruiken om te kwasten alvorens je gaat wassen.

De Revive is ook nog steeds mijn favoriet, maar de aanbevolen Gyeon - Preserve was geen goede vervanger voor mij. Bleek dat men dit in het interieur gebruikt en niet op het exterieur. Hier kwam ik achter nadat de volgende dag de Preserve al bijna verdwenen was. :p
 
Knappe detail! Ik vroeg me al af, wanneer deze op het forum ging verschijnen we moeten toch eens dringend afspreken, zodat ik de Clio eens irl kan zien
 
Genoten van dit detail verslag! Auto staat er toch weer proper bij!

Die interior shampoo van AG moet ik onthouden. Ga ik ook eens proberen in mijn interieur. Veronderstel dat je een weinig produkt gebruikt hebt op de zetels? Inwrijven met een borstel, opnemen met een microvezeldoek en daarna nog gestofzuigd?
 
Zeker een mooi verslag en een mooi resultaat :cool:
Heb alleen ff een vraagje,
werkt die Gyeon tire een beetje met een spraykop??
want bij mij zat er een pompje bij.
Grtz Rémon
 
@Quantoxx thanks voor de tips!
@Tomas tot het weer een dagje regent :joy:
@Nick1407 idd moeten we zeker een keertje doen als het weer eens een beetje zou meezitten :p
@M3fan klopt inderdaad niet teveel product gebruiken inwerken met een paardenhaar borstel en afnemen met een microvezel doek, stofzuigen heb ik niet gedaan. Ik heb het gewoon laten opdrogen.
@Kees-sw goed opgemerkt!, het is inderdaad een pluisje van een doek met dat scherpe kantje, er zit ergens nog een verschil aan de wagen bij de voor/na foto's kan je dat er ook uit halen :)?
@Rémon zoals al de rest al zei de sprayer is redelijk waardeloos ik spuit altijd een dun straaltje op een dressing applicator, een pompje is een mooie verbetering de tire is van de zomer vorig jaar ongeveer aangekocht.