hallo allemaal, afgelopen maand heb ik eens de tijd gevonden voor mijn eigen wagen een 'full detail' te geven.
(dit is mijn eerste full detail en is verspreid over enkele dagen dus alle tips & tricks zijn welkom!)
De wagen is een Renault Clio RS met een 1.6l met 200 pk van het bouwjaar 2013 en is reeds vanaf 2016 in mijn bezit.
We hadden hier ook last van de Sahara zand regen en dit was duidelijk te zien van ver oogde hij nog mooi maar van dichtbij... zag je echter al het zand.
Allereerst ben ik begonnen met de kentekens te verwijderen, en alle spullen klaar te zetten.
Daarna ben ik eerst met de vuile velgen begonnen, allereerst afgespoten dan een rondje non ferro, de banden met APC+stevige borstel schoongemaakt.
De velgen met een washmit, kwast+EZ detail brush.
De wielkasten heb ik nog schoongemaakt met APC+ de Mothers fender well brush, maar omdat ik niet zo veel speling had tussen de banden en de wielkast ging het met de nogal stevige borstel van Mothers niet zo lekker dan ben ik maar overgeschakeld naar een goedkope washmit voor de wielkasten.
Dan heb ik de auto ingespoten met de Autoglym TFR in een drukpomp en hierover een laagje Monello foam heel de auto zorgvuldig afgespoten.
Na het afspuiten was er al een hele verbetering te zien!
daarna ben ik alle sponningen, logo's en moeilijk bereikbare plekjes gaan schoonmaken met een kwast+ APC.
De volgende stap was het wassen met het bekende 2 bucket system met grid guards icm ddj born to be mild en de Monello thick mitt.
Aan het spoelwater was te zien dat er nog behoorlijk veel vuil afkwam.
Na het wassen heb ik de hele wagen met non ferro ingespoten, veel paarse reactie kwam er niet (wagen word niet dagelijks gereden) lokaal nog de teerplekjes afgenomen met de Valet pro citrus tar & glue remover de meeste teerplekjes zaten in de wielkasten. Tijd voor de klei en born to be slippery, ruikt heerlijk en kost geen geld! veel vervuiling kwam er echter niet af.
Daarna de hele wagen gedroogd met de Gyeon silk dryer XL, de wagen naar binnen gereden alle hoekjes en kiertjes nog een keertje droog geblazen met de compressor.
(een blower staat nog op het verlanglijstje)
Tijd voor alle plastic trim af te plakken met de groene Colad tape. En met de Faro opzoek gegaan naar allerlei swirls en defecten.
Omdat ik maar beperkte tijd gebruik heb kunnen maken van een garage, heb ik alleen maar een rondje Finale + Wit op de DAP 900 kunnen doen, de swirls kreeg ik er goed uit de diepere defecten echter niet deze zal ik nog een keertje moeten doen met een zwaardere combi als ik meer tijd heb. Daarna de hele auto afgenomen met Gyeon Prep en de lsp aangebracht ik heb gekozen voor Mezerna Power Lock.
De velgen nog in de PBW wheel sealant en de bandjes afgetopt met Gyeon tire.
De ruiten heb ik binnen/buiten gereinigd met ddj clearly menthol een disco duo en een vetro bianco.
En alle ruiten in de Turtle Wax rainkleer gezet.
De groene Colad tape verwijderd en alle exterior trims in de dressing gezet omdat de AF revive mijn favoriet was en ik een waardige vervanger zocht had ik de Gyeon preserve eens genomen vanwege de lovende reactie's en die stelt mij zeker niet teleur! dit is een blijvertje!
Daarna was het tijd onder de motorkap, alles gereinigd met APC en een kwast + wat oude microvezel doeken.
Daarna alles in de dressing: Autoglym vinyl & rubber care en later afgenomen voor een mooie matte look.
Oke op naar het interieur nu, alle stoelen en matten stofgezogen met een kwastje de moeilijke plekjes bereikt zoals ventilatieroosters, pedalen,...
verder nog het interieur afgenomen met nanolex interior cleaner.
Ik had nogwat vlekjes in mijn stoffen bekleding die heb ik eruit gekregen met Autoglym interior shampoo en een paardenhaar borstel van Monello.
Het lederen stuur terug netjes gemaakt met de Gyeon leather cleaner, wat een vuil komt er toch van je stuur
en in de Gyeon leather coat gezet.
Daarna nog alle interior trims met de Poorboys natural look behandeld.
En als final touch de air freshener van Waxaddict de vitreo hmmm.... om op te eten!
Nog snel even wat final shots!
(dit is mijn eerste full detail en is verspreid over enkele dagen dus alle tips & tricks zijn welkom!)
De wagen is een Renault Clio RS met een 1.6l met 200 pk van het bouwjaar 2013 en is reeds vanaf 2016 in mijn bezit.
We hadden hier ook last van de Sahara zand regen en dit was duidelijk te zien van ver oogde hij nog mooi maar van dichtbij... zag je echter al het zand.
Allereerst ben ik begonnen met de kentekens te verwijderen, en alle spullen klaar te zetten.
Daarna ben ik eerst met de vuile velgen begonnen, allereerst afgespoten dan een rondje non ferro, de banden met APC+stevige borstel schoongemaakt.
De velgen met een washmit, kwast+EZ detail brush.
De wielkasten heb ik nog schoongemaakt met APC+ de Mothers fender well brush, maar omdat ik niet zo veel speling had tussen de banden en de wielkast ging het met de nogal stevige borstel van Mothers niet zo lekker dan ben ik maar overgeschakeld naar een goedkope washmit voor de wielkasten.
Dan heb ik de auto ingespoten met de Autoglym TFR in een drukpomp en hierover een laagje Monello foam heel de auto zorgvuldig afgespoten.
Na het afspuiten was er al een hele verbetering te zien!
daarna ben ik alle sponningen, logo's en moeilijk bereikbare plekjes gaan schoonmaken met een kwast+ APC.
De volgende stap was het wassen met het bekende 2 bucket system met grid guards icm ddj born to be mild en de Monello thick mitt.
Aan het spoelwater was te zien dat er nog behoorlijk veel vuil afkwam.
Na het wassen heb ik de hele wagen met non ferro ingespoten, veel paarse reactie kwam er niet (wagen word niet dagelijks gereden) lokaal nog de teerplekjes afgenomen met de Valet pro citrus tar & glue remover de meeste teerplekjes zaten in de wielkasten. Tijd voor de klei en born to be slippery, ruikt heerlijk en kost geen geld! veel vervuiling kwam er echter niet af.
Daarna de hele wagen gedroogd met de Gyeon silk dryer XL, de wagen naar binnen gereden alle hoekjes en kiertjes nog een keertje droog geblazen met de compressor.
(een blower staat nog op het verlanglijstje)
Tijd voor alle plastic trim af te plakken met de groene Colad tape. En met de Faro opzoek gegaan naar allerlei swirls en defecten.
Omdat ik maar beperkte tijd gebruik heb kunnen maken van een garage, heb ik alleen maar een rondje Finale + Wit op de DAP 900 kunnen doen, de swirls kreeg ik er goed uit de diepere defecten echter niet deze zal ik nog een keertje moeten doen met een zwaardere combi als ik meer tijd heb. Daarna de hele auto afgenomen met Gyeon Prep en de lsp aangebracht ik heb gekozen voor Mezerna Power Lock.
De velgen nog in de PBW wheel sealant en de bandjes afgetopt met Gyeon tire.
De ruiten heb ik binnen/buiten gereinigd met ddj clearly menthol een disco duo en een vetro bianco.
En alle ruiten in de Turtle Wax rainkleer gezet.
De groene Colad tape verwijderd en alle exterior trims in de dressing gezet omdat de AF revive mijn favoriet was en ik een waardige vervanger zocht had ik de Gyeon preserve eens genomen vanwege de lovende reactie's en die stelt mij zeker niet teleur! dit is een blijvertje!
Daarna was het tijd onder de motorkap, alles gereinigd met APC en een kwast + wat oude microvezel doeken.
Daarna alles in de dressing: Autoglym vinyl & rubber care en later afgenomen voor een mooie matte look.
Oke op naar het interieur nu, alle stoelen en matten stofgezogen met een kwastje de moeilijke plekjes bereikt zoals ventilatieroosters, pedalen,...
verder nog het interieur afgenomen met nanolex interior cleaner.
Ik had nogwat vlekjes in mijn stoffen bekleding die heb ik eruit gekregen met Autoglym interior shampoo en een paardenhaar borstel van Monello.
Het lederen stuur terug netjes gemaakt met de Gyeon leather cleaner, wat een vuil komt er toch van je stuur
Daarna nog alle interior trims met de Poorboys natural look behandeld.
En als final touch de air freshener van Waxaddict de vitreo hmmm.... om op te eten!
Nog snel even wat final shots!