• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating na herspuiten

Vanhout

Detailing chief
4 mrt 2017
143
88
Noord-Limburg België
Beste forumleden,
Ik heb vandaag mijn auto binnengebracht bij een schadeherstelbedrijf bij mij in de buurt. Ik had een klein deukje in het achterspatbord met jammer genoeg ook lakschade.
Het achterspatbord wordt uitgedeukt en opnieuw gelakt. Nu is mijn vraag : hoelang moet ik wachten alvorens de gehele auto te voorzien van een coating (geen wax) ?
Ik heb op internet al de wildste verhalen gelezen :pensive: Sommigen beweren 6 maanden te wachten aangezien de lak dan pas volledig is uitgehard (uitgedampt). Anderen spreken over een 6 tot 8 weken. Ik weet het ik kan ten rade gaan bij het schadeherstelbedrijf maar ik had toch ook graag even jullie mening / ervaring gehoord ? Alle info is welkom !
 
Hey Vanhout :D

Op het forum dingen opzoeken werkt vaak beter dan het Wilde Web.

Check even bij de spuitert of het afgebakken wordt of wat dan ook. Bij afbakken kon ik meteen polijsten (doet de spuitert zelf ook) en een weekje laten uitzweten en dus niet afsluiten met coating. Daarna mocht ik aan de gang.
 
Gisteren ook de mijne binnengedaan voor herstelling.
Toen ik vertelde dat voertuig gecoat was, kreeg ik direct de melding zeker 3 weken te moeten wachten voor hercoaten nieuw spuitwerk.
 
De consensus die ik vond na weken uitpluizen is 30 dagen wachten met zowel waxen, sealants, als coatings.
 
Er zullen nog vele getallen opgegooid worden, net als in de vele andere topics over "... hoe lang wachten na spuitwerk".

Vragen bij de spuiter, die weet het meest over zijn eigen werk. ;)
 
Dergelijke topics zijn al vaker voorbij gekomen. Heb in het verleden meermaals een auto nieuw laten lakken of delen laten bijspuiten. Daarbij zette ik na één week alweer een waxlaag.

Mijn inziens sluit je met een coating de laklaag nog meer af.
Wacht zekerheidshalve twee weken, dan ben je echt veilig.

Het is slim om een medewerker van het bedrijf te raadplegen. Je bent immers klant en hebt vertouwen in hen.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en Quantoxx
Als ik het gespoten had zou ik 2 weken adviseren. Maar laat het je spuiter bevestigen, dan kun je nog altijd op hun terugvallen mocht er toch iets niet goed zijn met het spuitwerk. Beetje geduld :p