• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie megane_cc

kleine uitbreiding:

Snappy clean (3pack)
Quick detailer + (946ml)
Leather stuff (473ml)
Unigrit Finishing Paper 3000grit (2vellen)
Grit Guard - zwart
Hot Rims All Wheel cleaner
No Spitting Tire shine
Final Inspection M34
en het geschenkje: Mister Pink - Interior Detailing Mitt (waarvoor dank)

2901091zk4.jpg
 
En hop, vandaag binnengekomen:
lakdiktemeteraf1.jpg


Kan jullie wel zeggen dat de Engelstalige handleiding op geen kl*ten trekt en ik na talloze pogingen om de calibratie tot een goed einde te brengen van miserie bijna het toestel tegen de muur wou gooien. Ben dan even buiten gaan afkoelen, nadien de handleiding opzij gelegd en zelf aan het zoeken geweest, het is uiteindelijk gelukt, ben er wel mee bezig geweest van 8u30 tot 11u.

Hieronder de handleiding in het Nederlands hoe ik uiteindelijk de calibratie gedaan heb, kan handig zijn voor als nog iemand dit meetapparaatje koopt.

1. Schakel de stroom in.
2. Selecteer de eenheid (mils of um).
3. Houd CAL toets ca. 4sec in totdat “- - 1” op het schermpje knippert en “HOLD CAL” op het schermpje verschijnt.
4. Houd de sensor op het calibratieplaatje en houd de trekker ingedrukt tot er een waarde op het schermpje verschijnt, los de trekker, de lakdiktemeter niet verwijderen van het calibratieplaatje en pas de waarde met de pijltoetsen aan tot er “000” verschijnt op het schermpje.
5. Druk op de CAL toets, op het schermpje knippert 3x “- - -“ en dan toont het schermpje “- - 2”. Verwijder nu pas de lakdiktemeter van het plaatje.
6. Plaats de meegeleverde calibratiestrip van 101um op het plaatje, plaats de lakdiktemeter erop, houd de trekker ingedrukt tot er een waarde verschijnt op het schermpje, los de trekker, de lakdiktemeter niet verwijderen van het calibratiestrip/plaatje en pas de waarde met de pijltoetsen aan tot er “101” um verschijnt op het schermpje, druk de CAL toets opnieuw in, er verschijnt op het schermpje “- - 3”.
7. Verwijder de lakdiktemeter van calibratiestrip en plaatje en druk de CAL toets opnieuw in, de lakdiktemeter schakelt zichzelf uit.
 
kleine uitbreiding:

Autoglym SRP
Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel
+ extraatje: sprayer (bedankt CC )

srpib8.jpg
 
Ik denk dat het de Poorboys standaard sprayer betreft, ik heb echter het orderformulier niet want de bestelling is via NHke gelopen (kwestie van de verzendingskosten wat te delen ;) ) Misschien kan NHke even een blik werpen op het order of kan Tim erop antwoorden?
 
Correct en tevens juist, dit is de Poorboys losse verkoop sprayer.
 
Die is in ieder geval een stuks vriendelijker geprijst als die belachelijk dure Meguiars Bottles + sprayer (4 voor de prijs van 1).
 
megane_cc zei:
Ik denk dat het de Poorboys standaard sprayer betreft, ik heb echter het orderformulier niet want de bestelling is via NHke gelopen (kwestie van de verzendingskosten wat te delen ;) ) Misschien kan NHke even een blik werpen op het order of kan Tim erop antwoorden?

101126 Poorboys World - Standaard sprayer - Poorboy's World € 2,99 :party:
 
DAF-44 zei:
Die is in ieder geval een stuks vriendelijker geprijst als die belachelijk dure Meguiars Bottles + sprayer (4 voor de prijs van 1).

Sjtttt....breng Tim niet op gedachten hé :D .

NHke zei:
101126 Poorboys World - Standaard sprayer - Poorboy's World € 2,99 :party:

Thanks ;)

Sprayer werkt goed vind ik, regeling van straal naar spray is OK. Moet wel af en toe de sprayer even een halve slag losdraaien van de fles anders wordt ze plat gezogen, weet niet of dat zo hoort, anyway....is maar een kleine moeite om sprayer af en toe eens los te draaien.
 
En wederom een kleine uitbreiding:

Meguiars M205
Microfiber pads Mothers
Autobrite Super Snow Foam
Mister Pink interior detailing Mitt
Cobra micro restore concentrate
en attentie van CC: tweezijdige miniborstel (thanks)

ssfbn7.jpg
 
Netjes ;) De SSF ruikt zo lekker dat ik het zelfs zou durven opdrinken.. :heart_eyes:
Maar dat zal wel niet goed komen dan :p