• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie uitbreiden, hulp gevraagd.

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Hallo,

binnenkort ga ik een bestelling plaatsen bij Carclean.com om mijn collectie weer een beetje up-to-date te maken en te houden. Het gaat mij er voornamelijk om dat ik de juiste vervangers ga aanschaffen voor de producten die nagenoeg op zijn.

De volgende producten heb ik in huis:

Meguiar's Goldclass car wash wordt DJ Born to be Mild
Meguiar's All Purpose Cleaner
- Spuitfles APC 1:10
- Spuitfles APC 1:4
- Spuitfles APC 1:1
Meguiar's Swirl X
Meguiar's Ultimate Compound
Meguiar's Bug & Tar Remover
Meguiar's All Wheel Cleaner bijna leeg, vervanger nodig?
Meguiar's Carpet & Interior Cleaner

Valma Plastishine
Turtle Extreme Nano Cockpit & Bumpershine
Meguiar's Goldclass Engine Dressing
Meguiar's Goldclass Carnauba premium liqued wax gebruik ik niet meer voor eigen auto, heb zelf DJ Purple Haze Pro
Meguiar's NXT Generation Speed Detailer bijna op, vervanger wordt PBW Spray&Gloss of DJ Red Mist?!
Meguiar's Quick Detailer gebruik het als glijmiddel voor de MEg's klei, wil vervangen door DJ Born to be slippy kan dat icm Meg's klei?
Meguiar's Smooth Surface Clay
Meguiar's Deep Crystal Paint Cleaner 'step 1'
Meguiar's Deep Crystal Polish 'step 2'

PoVision Glassscrub
Rain-X
Turtle Extreme Nano Glass Clean vervangen voor Dodo Juice glass cleaner
EZ Detail Brush
Mothers Brake Dust Brush

Meguiar's Water Magnet Delirium inmiddels in bezit
Meguiar's Super Thick Microfiber Washmitt
Poor Boys World Deluxe Mega Towel
Meguiar's Goldclass High Tech Applicator pad
Meguiar's Goldclass Even Coat Applicator pad
Monello Concorso Ultrasoft Finishing pad
Monello Orange Light Cutting handpad
Blinq minimicrovezel sponjes
Microvezel spons & tal van goedkope microvezeldoeken
Kwasten

Inmiddels ook PWB Bold 'n Bright gel, erg fijn om mee te werken! ,^^
Andere zaken die ik wil toevoegen aan mijn collectie zijn Iron-X, PBW mega towels en DJ mint merkin mf windowcloth.

Nu is dus de vraag wat zijn juiste vervangers voor de producten die bijna op zijn, wie helpt mij?

Alvast bedankt.
 
Meguiar's All Wheel Cleaner bijna leeg,==> meguiars wheelbrightner of poorboy's spray and rinse, deze laatste is misschien het makkelijkste aangezien deze ook per liter te kopen is.

Meguiar's NXT Generation Speed Detailer bijna op ==> indien je wat extra bescherming wil de Dodo Juice Red mist, anders Poorboy's Spray and wipe of Spray And Gloss
Meguiar's Quick Detailer==> Dodo Juice Born Slippy kan perfect met de meguiars klei.
 
Bedankt Rodders voor je snelle antwoord! :) Ik kan er zeker wat mee. Ik wacht nog even af of er nog meeer reply's komen.
 
Ik zou de Meguiar's Quick Detailer vervangen voor S&W, lekker goedkoop en goed!

Meguiar's NXT Generation Speed Detailer zou ik de RM nemen, iets duurder maar heel zuinig in gebruik en geeft ook goede bescherming. Boost je waxlaag.

Turtle Extreme Nano Glass Clean vervangen voor S&W, werkt echt perfect en is goedkoop. Loop de ramen altijd even na met S&W, streeploos en prachtig schoon. Als ze erg vies zijn eerst even met APC.
 
Bedankt voor de tip Paulus de Boskabouter. De Turtleglass cleaner is inmiddels vervangen voor Dodo's Menthol glass cleaner, maar spray&wipe kan ook op ruiten dus. Ik denk dat ik mijn lijstje al compleet heb, met dan aan Rodders en Paulus. Als ik er uit ben zal ik het posten. ,^^
 
@ Soepergrover & Dominic; bedankt voor de tips.

De volgende producten heb ik nu op het lijstje staan;

CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml
Dodo Juice - Born Slippy clay lube - Spray 500ml
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
Dodo Juice - Red Mist - Tropical protection detailer - 250ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml

Iemand nog aanvullingen hierop?!
 
Hallo,

heb ook een lijstje ergens staan en mij raadden ze QD+ van pb's aan.
ik heb al s&w en vind dit goed voor de ramen maar voor de lak net iets te "mat"

Danny