• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie uitbreiden, wat mis ik nog (of heb ik teveel)?

Remitu

Detailing rookie
15 nov 2009
28
0
Ik heb deze lijst al doorgelopen met Jeepee hier op het forum alleen had ik nog een extra vraagje en hoe meer informatie hoe beter :-d

Dit heb ik momenteel:

1. 100036 Meguiars - Gold Class Car Wash - 473ml
2. 100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
3. 100067 Meguiars - Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml
4. 100065 Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel - 473ml
5. 100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
6. 100095 Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
7. 100046 Meguiars - Water Magnet Microfiber Drying Towel
8. 100090 Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel
9. 100091 Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
10. 100055 Meguiars - Deep Crystal Carnauba Liquid Wax 'Step 3' - 473ml
11. 100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
12. 100054 Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
13. 100831 Meguiars - Tyre Dressing Applicator Pad
14. 100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
15. 100670 Rain-X - Rain-X - 200ml
16. 100071 Meguiars - Quik Interior Detailer - 473 ml
17. 100083 Meguiars - Gold Class Trim Detailer - 285ml
18. 100712 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
19. Orange Baby drying Towel (opvolger van Miracle Dryer heb ik me laten vertellen? Werkt iig perfect)

En dit wil ik gaan bestellen:

101339 Carclean.com - Daytona Speed Master Wheel Brush
101064 Cobra - Supreme Buff 530 Microfiber Towel - 40x40cm
101038 Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
101415 Dodo Juice - RINSE sticker voor emmer (universeel)
101414 Dodo Juice - WASH sticker voor emmer (universeel)
101154 Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard
101156 Grit Guard - Grit Guard - Rood
100085 Meguiars - NXT Generation All Metal Polysh - 142 g
100077 Meguiars - Slide Lock Detail Brush
100092 Meguiars - Triple Duty Detail Brush
100581 Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
101022 Poorboys World - Spray and Wipe - 3780ml
100734 Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml
100715 Poorboys World - Natty's Paste Wax - 235ml

Opmerkingen:
- Mijn shampoo is bijna op dus vandaar Born to be Mild.
- Ik was voornamelijk met de hand (tot nu toe) en wil begin volgend jaar met een machine aan de slag (DAP500 starterskit van raffini (spelling?)).

Ik ga over 2 weken een Volvo V40 doen van mijn zwager en deze auto is redelijk vervuild dus kleien is een must.
Verder wil ik hem maar meteen in de NXT wax zetten omdat ik met de krassen toch niks kan zonder machine. En er is maar beperkt tijd want het wordt weer snel donker.
Misschien een stap ertussen doen uit het 3-stappenplan van Meg?

Waarschijnlijk dat ik voor die tijd nog een HD-reiniger aanschaf (en dan de groupsbuy voor een foam-lans). Iemand nog suggesties voor een goed type? Mss dat iemand een aanbieding weet die ik nog niet heb kunnen vinden?

Hier nog een aantal vragen:

- De NXT wax die ik nu gekozen heb kan ik deze goed gebruiken ook nadat ik een machine heb of kan ik beter meteen voor een andere gaan?
- Welke stappen raden jullie aan voor de volvo v40? Ga uit van een auto die door de wasstraat gaat (soms) en verder goed vervuilde lak? (Ga ervanuit dat ik mijn bestelling binnen heb voordat ik de auto ga doen).
- Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie of die ik misschien in overvloed heb?
- Iemand enig idee wat ik met mijn Meg stappen 1, 2 en 3 kan doen? Waarschijnlijk ga ik deze niet zoveel meer gebruiken (spierpijn iemand?)
- Ik heb momenteel 4 MF doeken van Meg en dan 2 van Cobra erbij. Dan zit ik op 6. Heb ik dan voldoende voor al mijn producten? Als ik even snel reken volgens mij wel maar misschien een 2-tal op voorraad hebben?

Mocht ik nog vragen bedenken dan horen jullie het wel!

Alvast heel erg bedankt voor de reactie!

Grtz Jeroen

Als je toch lekker aan het shoppen bent, kun je dan misschien beter die NXT paste wax gelijk upgraden naar iets anders? De meningen zijn verdeeld over de NXT.

Natty's, een Dodo wax, M16, Collinite, ...

Ik zou de NXT wax laten schieten en kiezen voor een pure wax zoals de natty's paste wax. heeft een betere duurzaamheid.

Ik heb de NXT verwisselt met Natty's.

Alleen welke pad raden jullie dan aan voor het aanbrengen hiervan?
Ik vind die stoffen pads van Meg niks en die foam zijn wel fijn maar daar heb ik ook al een aantal varianten op gezien maar hiervan weet ik niet wat fijn werkt (persoonlijk natuurlijk).

En iemand enig idee mbt de andere vragen? :schaam :weetniet

stijntjeraes zei:
Een echte Meg's fan zo te zien.

Meer gebrek aan kennis bij eerste aankoop :lol
En Meg heeft wel een aantal mooie spullen hoor :-d

Ik heb nog de Last Touch vervangen door Poorboys Spray & Wipe want ik las hier goede reviews over en de Last Touch was niet op voorraad.

Hier nog een aantal vragen:

- De NXT wax die ik nu gekozen heb kan ik deze goed gebruiken ook nadat ik een machine heb of kan ik beter meteen voor een andere gaan?
- Welke stappen raden jullie aan voor de volvo v40? Ga uit van een auto die door de wasstraat gaat (soms) en verder goed vervuilde lak? (Ga ervanuit dat ik mijn bestelling binnen heb voordat ik de auto ga doen).
- Zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie of die ik misschien in overvloed heb?
- Iemand enig idee wat ik met mijn Meg stappen 1, 2 en 3 kan doen? Waarschijnlijk ga ik deze niet zoveel meer gebruiken (spierpijn iemand?)
- Ik heb momenteel 4 MF doeken van Meg en dan 2 van Cobra erbij. Dan zit ik op 6. Heb ik dan voldoende voor al mijn producten? Als ik even snel reken volgens mij wel maar misschien een 2-tal op voorraad hebben?

Vraag 1 is inmiddels beantwoord neem ik aan ;)
Welke stappen? Gewoon het al bekende 5 stappenplan: wassen, kleien, polijsten, voeden, beschermen.
Als je machinaal gaat dan heb je eigenlijk niets meer aan de step 1,2 en 3, deze zijn voor handmatig gebruik bedoeld, ze drogen te snel voor machinaal gebruik (mijn persoonlijk mening)
Per stap een MF doek is minimaal, meer is altijd beter, doeken kun je nooit teveel hebben! :no

Nou mijn bestelling is binnen hoor :jippie :jippie

En er zat een leuk cadeau bij -> Dodo Juice Red Mist :-d
En pepernoten maar die houden het niet zo lang vol denk ik hierzo :lol

Ik zag dat mijn Natty's wax een beetje is opgedroogd (allemaal stukjes liggen erin en het midden is hard als je erop duwt).
Nou las ik dat je dit gewoon au bain marie kan opwarmen en dan laten afkoelen en dat het dan weer bruikbaar is?

Nu maar eens kijken voor een HD-reiniger + foamlans.

Maar eerst een schade afwerken die gister is ontstaan :'( :'(

Remitu zei:
Ik zag dat mijn Natty's wax een beetje is opgedroogd (allemaal stukjes liggen erin en het midden is hard als je erop duwt).
Nou las ik dat je dit gewoon au bain marie kan opwarmen en dan laten afkoelen en dat het dan weer bruikbaar is?

Je potje Natty's is nu ook even bruikbaar hoor (heb je het trouwens over brokjes of serieuze brokken?). Natty's is trouwens een paste wax, logisch dat die "hard" is.
Ik blijf het een slechte tendens vinden dat smelten van wax. Slechts in uitzonderlijke gevallen kan dat nuttig zijn. Gevaar bestaat dat mensen die er weinig van af kennen op een forum lezen dat iemand zijn wax gesmolten heeft en dus gaat iedereen dat maar doen.
Ook dacht ik ooit gelezen te hebben dat bij het produceren van een wax, het stollingsproces ook van belang is, iets waar je geen controle over hebt als je het zelf doet.

Mijn Natty's vertoonde ook wat scheurtjes etc, maar daar zie je nu niets meer van, gewoon door het te gebruiken.

Je hebt helemaal gelijk. Er zaten wat brokjes in de pot maar toen ik er met mijn vinger overheen ben gaan wrijven (hhhmmmmm :-d ) werd het helemaal glad.
Dus mijn eerste reactie was misschien iets te snel :schaam

Tja en hoe krijg ik nu het mooie beading effect van mijn vingers :jippie

Voor de winter echt in aan tocht is een laagje collinite 476s,kan je als het weer het toelaat mooi aftoppen met een dodo waxje of poorboy's