• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie van Michel

Zo zo toe maar, mis je nog veel van de nanolex collectie?
Gebruik je dit merk puur voor je eigen auto?

De Nanolex wordt eigenlijk voor alle auto's gebruikt. Afhankelijk van de lak soms een andere combo met monelllo pads of polijstmiddel. Maar hoofdzakelijk Nanolex.
Ik moet nog:

Wetcoat
Nano one
Microfiber wash
Odex
Racefilm
Si3d headlight
Si3d bc
Wheelcleaner
Convertible top
Reactivation shampoo deze is op

Volgens mij is het dan compleet
 
Ok dus je hebt nog wel wat om naar uit te kijken wat betreft producten.
Heb zelf laatst de hybride Wax aangeschaft om het te hebben maar eigenlijk nooit met nanolex gewerkt :p ze hebben wel een erg uitgebreid assortiment iig.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Ja ze hebben vanalles wel wat, ik vind het een fijn merk om mee te werken. Ik heb op sdd nog met ze gepraat en getest. Ze gaven aan dat ze momenteel werken aan een leer balsem. Ben benieuwd ☺️
 
Van Nanolex heb ik besteld :
Reactivating Shampoo (thuis had ik een sample en deze beviel wel.)
Interieur cleaner concentrate (zelf maar eens kijken waarom veel mensen dit fijn spul vinden)
Koffiemok (vond ik wel geinig).
Ik twijfelde om ook de "gewone" blauwe shampoo te halen maar goed ik had al een berg dus die komt de volgende keer evt wel. Kans is klein dat deze de BTBM gaat overtreffen namelijk.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Ik vind de Pure shampoo heel fijn, gebruik deze alleen nog maar en als deze op is komt er een nieuwe fles. Vind het onzuinig in gebruik wel meevallen, gebruik even veel als ik met btbm deed.
Schuimt goed, ruikt goed, de mitt gaat er mooi soepel mee over de auto. Zeker het proberen waard in mijn ogen.

De dunne heavy cut pads ben ik ook fan van, heb er nu 10, kun je een hele tijd doorwerken zonder te hoeven wassen. Draaien mooi op de Rupes 15, worden niet warm bij mij en slijten bijna niet. Heb eerst een set van 5 gekocht, deze uitvoerig geprobeerd door lang door te werken met polijstmiddel en kijken hoe lang het duurt voor de pad echt vol raakt.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en Ric325i
Ik vind de Pure shampoo heel fijn, gebruik deze alleen nog maar en als deze op is komt er een nieuwe fles. Vind het onzuinig in gebruik wel meevallen, gebruik even veel als ik met btbm deed.
Schuimt goed, ruikt goed, de mitt gaat er mooi soepel mee over de auto. Zeker het proberen waard in mijn ogen.

De dunne heavy cut pads ben ik ook fan van, heb er nu 10, kun je een hele tijd doorwerken zonder te hoeven wassen. Draaien mooi op de Rupes 15, worden niet warm bij mij en slijten bijna niet. Heb eerst een set van 5 gekocht, deze uitvoerig geprobeerd door lang door te werken met polijstmiddel en kijken hoe lang het duurt voor de pad echt vol raakt.

Over welke polijstpads heb je het dan?
 
@JanMarten ik ben er zeer tevreden mee, vind dit fijner werken dan de pads van Rupes zelf of Monello/Scholl. Gebruik het vaak ik combinatie met S3, Rupes blauw, of 3M met groene dop. De grofste van Nanolex staat nog op de verlanglijst.
 
@JanMarten de spider sandwich pads gebruik ik alles als 3 inch pads, daarop werken ze voor mij goed. Echter kan ik als groot formaat niet mee overweg, vind ze niet fijn werken op de dap900 en ook niet op de Rupes15. Ik vind de correctie beter dan bijvoorbeeld Monello geel of Scholl paars.
Ook een stukje persoonlijke voorkeur natuurlijk, dat de pads dun zijn vind ik heel fijn werken.
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Ik gebruik zelf de grijze pads in combo met Nanolex heavy cut. Ik. Moet zeggen dat het goed resultaat geeft. Vaak 2 hits is al voldoende, bij zware lak beschadiging wel meer hits nodig.
 
De rupes maar even toegevoegd :D
upload_2017-9-15_23-2-11.png
 
  • Leuk
Reactions: RoyR